Beantwoord

Time schedule en verschil 2,4 GHz en 5 GHz

  • 1 March 2019
  • 3 reacties
  • 222 Bekeken

Hallo,
Ik zit in mijn instellingen te kijken of ik thuis de wifi automatisch kan instellen, wanneer het aan en uit gaat, kan dit? Verder zag ik dus alleen dat ik het uit of aan kan zetten en de mogelijkheid om 2,4 GHz en 5 GHz aan/uit te zetten. Wat is GHz en wat is het verschil?
icon

Beste antwoord door Pilovali 1 March 2019, 14:19

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Op je eerste vraag heb ik niet zo een antwoord aangezien ik zelf geen T-Mobile Thuis heb, maar je tweede vraag kan ik wel beantwoorden.

2,4 en 5 GHz zijn verschillende 'banden'. Je kunt het vergelijken met de AM en FM band voor radio. 2,4 GHz kun je een beetje vergelijken met AM (groot bereik, maar slechte kwaliteit (snelheid)) en 5 GHz met FM (klein bereik, maar goede kwaliteit).

Tegenwoordig zit 2,4 GHz vol met veel routers (van bijvoorbeeld buren), draadloze huistelefoons, babyfoons en andere apparaten die kunnen storen. Tegenwoordig is het beste om 5 GHz te gebruiken aangezien daar veel minder draadloze verstoringen op zitten.

Ik weet wel dat het mogelijk is om Wifi helemaal uit te schakelen, maar ik weet niet mogelijk is om het te timen.

Ik hoop dat je vraag zo beantwoord is.

Groet,
Hallo,
Ik zit in mijn instellingen te kijken of ik thuis de wifi automatisch kan instellen, wanneer het aan en uit gaat, kan dit? Verder zag ik dus alleen dat ik het uit of aan kan zetten en de mogelijkheid om 2,4 GHz en 5 GHz aan/uit te zetten. Wat is GHz en wat is het verschil?


Hallo @Suustmobile,

De wifi echt uit en aanschakelen op gezette tijden is niet echt mogelijk. Wel kan je de toegang tot internet regelen met een instelling in het modem. Ik heb zelf het Huawei HG659 modem maar andere modems zullen dit ook wel ondersteunen.
Als je inlogt op het modem met 192.168.1.1 dan krijg je de startpagina van het modem te zien.
Zoek voor "Internet" boven in de balk en klik hierop.
Nu zie je aan de linkerkant "ouderlijk toezicht". Klik hierop en je ziet aan de rechterkant nu een optie om een nieuwe "tijd regel" toe te voegen. Klik op het plusje om dit ook daadwerkelijk te doen.
Geef de regel een naam (die mag je zelf verzinnen) en kies het tijdstip waarop de toegang tot het internet open of dicht moet. Nu moet je bepaalde apparaten aan deze regel koppelen OF je kiest voor alle apparaten. Je kan ook nog de optie "iedere week" kiezen maar dan moet je voor elke dag afzonderlijk de tijden instellen. Hieronder even 2 screenshots ter verduidelijking.

Ik hoop dat je hier toch een beetje mee uit de voeten kan. Alvast veel succes.



Reputatie 7
Hey @Suustmobile,

Ik heb hier niks meer aan toe te voegen. @Pilovali en @OpaGod geven hierboven al het perfecte antwoord. Bedankt!😄

Reageer