Beantwoord

Toegang tot thuisnetwerk vanuit een externe locatie

  • 29 July 2020
  • 6 reacties
  • 406 Bekeken

Goedemiddag,

Kan iemand me  helpen met onderstaand probleem:

Ik heb thuis twee computers, een PC en een laptop. Als ik thuis ben kan ik met behulp van Remote Desktop contact maken met mijn PC. Echter, wanneer ik niet thuis ben (en dus op een andere internetverbinding zit) krijg ik geen toegang tot mijn PC. 

Ergens moet ik dit in mijn modem instellingen kunnen fixen, maar na een middag zoeken kom ik er niet uit. 

Weet  iemand hier meer over? Thanks alvast.

 

Groet, Edgar

icon

Beste antwoord door Pieter_B 29 July 2020, 16:30

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Welkom @emathew 

Heb hier het volgende artikel gevonden: How to use Remote Desktop app to connect to a PC on Windows 10

Dan ga ik er wel vanuit dat je gebruik maakt van een Windows bestrurings systeem.

Er komt i.i.g portforwarding bij kijken, dat is dan wel weer  afhankelijk welke router je hebt gekregen van TMT.

NOTE: Portforwarding brengt risico’s met zich mee, omdat je het thuisnetwerk (LAN) openstelt.

Hoi Pieter_B,

Mijn  laptop is  een MacBook Air en mijn PC is windows. Maakt het uit voor het verhaal?

Ik heb van T-Mobile een Zyxel modem.

 

Groet,  Edgar

Reputatie 7
Badge +3

@emathew

De link die ik je gestuurd heb, heeft betrekking op een Windows machine. 

Met welk device probeer je een remote op te bouwen?

Waar je ook rekening mee moet houden is, dat je een soort van Wake on LAN moet implementeren, omdat een Laptop bijv. in een ‘slaapmode’ zit. 

Weet niet om wat voor data het gaat, maar is het niet eenvoudiger om zaken in een cloud te plaatsen, of eventueel een Network Atached Storage (NAS) aan te schaffen in je thuisnetwerk?

Ik heb op mijn MacBook (laptop) een Microsoft Remote Desktop programma  om contact te maken met de PC (desktop) waar windows op zit. Zo ik het nu begrijp moet ik de stappen genoemd in je link uitvoeren op de PC (desktop). Klopt dat? 

Het eigenlijk niet om data maar om een  applicatie. Ik gebruik Power BI (van Microsoft) en dat werkt niet op een Apple :(

Dus nu heb ik het zo opgelost, thuis werkt het prima. Maar zodra ik de deur verlaat heb ik geen toegang tot dit programma, wat heel jammer is. 

Groet, Edgar

 

Reputatie 7
Badge +3

@emathew

De door mij geleverde link zou inderdaad een opstap kunnen zijn om je RD te kunnen laten werken, maar is wel iets wat iets verder gaat in netwerk vaardigheden.

Power BI ken ik niet, dus even wezen kijken wat dat zoal is .. inderdaad een aardig ‘Power tool’.

Al eens gekeken naar Boot Camp om een Windows versie (10) op je Macbook te zetten, waardoor je een soort van dual boot krijgt. Dan kun je de benodigde Windows Apps gewoon meenemen op je vertrouwde Apple.

Reference Alternatives to run Power BI

Dank je wel. Je hebt me wat opties gegeven. Ik ga ermee aan de slag. 

Fijne avond.

Reageer