Beantwoord

Toestel verbind met WiFi, Bedraad internet word slecht

  • 14 January 2020
  • 8 reacties
  • 145 Bekeken

Sinds de eerste week van januari 2020 hebben we thuis dit probleem.
Een toestel (Samsung S9) verbind met de WiFi thuis en zodra het toestel is verbonden, valt het internet van de computers weg (of word extreem slecht). Dit probleem hadden we voorheen niet.

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 January 2020, 15:58

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @gencaygenc 

Over welke modem gaat het?

Is er nog iets anders verbonden met de wifi of alleen de S9? Als er nog andere apparaten verbonden zijn kan het misschien aan de S9 liggen, indien alleen de S9 verbonden is kan het misschien aan de modem liggen?

Heb je de modem al eens even van het stroom gehaald en de media converter even van het stroom halen als die er is.

Je zou misschien een fabrieksreset kunnen uitvoeren zodat alles weer naar standaard wordt hersteld.

Hallo @Waqqas bedankt voor je reactie,


Zijn meerdere toestellen verbonden, had zelf ook al bedacht dat het dan dus waarschijnlijk aan de S9 zou liggen, maar hoe los je zo iets op? Moet dan het toestel gereset worden?

Modem ook paar keer van t stroom afgehaald. 

Ook een test uitgevoerd, toestel wifi uitgezet en bekabelde internet werkte prima. Toestel Wifi aangezet en verbonden, bekabelde internet slecht/weg. Wifi werkte nog wel op alle toestellen.

Reputatie 7
Badge +15

@gencaygenc Als al je andere apparatuur dat met wifi verbindt gewoon prima werkt en al het ander ook dan ligt het toch aan die S9 volgens mij.

Al eens de netwerk instellingen gereset? En ging het vroeger met de S9 ook gewoon goed op het wifi netwerk?

@Waqqas 

 

zal even straks navragen of netwerk instellingen gereset is, maar voorheen was er geen problemen met het internet thuis

@Waqqas zojuist netwerk instellingen gereset van t toestel, het bleek weer gewoon normaal te werken, maar zojuist is t weer fout gegaan. Toestel wifi weer uitgezet en er is weer gewoon goed internet.

Reputatie 7
Badge +15

@gencaygenc  dat is wel vreemd.

Toevallig de mogelijkheid om het bij een ander wifi netwerk te proberen?

Misschien is het ook nog een optie om met een goede back up een fabrieksreset uit te voeren?

Reputatie 2

UPNP/DLNA is vaak een boosdoener met dit soort gekke dingetjes, misschien kun je dat uitzetten?


Samsung heeft volgens mij allerlei apps op de telefoon die hier gebruik van maken :)

 

bij de zyxel vindt je dat bij “thuisnetwerken” en UPnP 

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb toevallig ook een Samsung Galaxy s9 en UPnP en UPnP NAT-T staan beide aan en die van mij heeft geen problemen.

Reageer