Beantwoord

Toevoegen apparaten via Web interface HG 659

  • 30 July 2019
  • 8 reacties
  • 358 Bekeken

Reputatie 1
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Even een vraag m.b.t. de user interface van de HG 659.
Je zou daarmee apparaten moeten kunnen toevoegen op basis van het MAC adres, zodat deze vervolgens bruikbaar zijn in de dropdown menu's van bv de DMZ configuratie en NAT configuratie.

Ervaren jullie ook het probleem dat wanneer je een apparaat toevoegd, dat deze "verdwijnt" na een paar keer refreshen en je deze vervolgens niet meer opnieuw kunt toevoegen?
En ook dat deze in geen enkel geval te selecteren is in de dropdowns?

En ook dat wanneer je een port forwarding regel tracht in te stellen dat de dropdowns hoe dan ook leeg zijn , totdat je net doet alsof je een nieuwe regel aanmaakt?

Ofwel dat de UI enorm buggy is?

Dacht even een port te forwarden of mezelf in de dmz te plaatsen, maar de illusie dat dat haalbaar zou zijn is inmiddels ook wel echt verdwenen.

We zijn verplicht dit apparaat te gebruiken, maar de firmware lijkt bij mij kapot en zeer zeker niet productie waardig. Misschien beter om de firmware gewoon niet te customizen T-Mobile/Vodafone! Of om hoe dan ook niet zulke brakke versies uit te rollen...

Na andere berichten op dit forum te hebben gelezen, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik nu niet kan bereiken wat ik nodig heb, omdat het niet mogelijk is om een apparaat toe te voegen/configureren. (En dus ook geen dmz in te kunnen stellen met een andere router erin waar het wel te forwarden valt). De helpdesk geeft aan het maar op het forum uit te zoeken. Dus bij deze, iemand nog goed werkende firmware liggen voor de Huawei?
Zij verteldde mij ook dat het niet mogelijk is de router in z'n geheel te vervangen omdat iptv en voip dan niet meer zullen werken.

Het lijkt er op alsof ik aardig vast gezet ben.
icon

Beste antwoord door Brian 7 August 2019, 16:17

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Andere modem aanvragen omdat die Huawei niet kan leveren wat jij wenst.
(maar ik vrees voor je dat voordat dat geregeld is, er heel wat water door de RIjn is gegaan)
Reputatie 1
@yalerta het is een defecte router, daarom kan het niet wat ik wens. En dat is eigenlijk ook een beetje het punt. Dat ik een feature van het apparaat (welke ik overigens gedwongen wordt om te gebruiken in combinatie met mijn abo) wil gebruiken, die niet ondersteund wordt (in gebruik) door de door t-mobile ingehuurde servicedesk, maar deze niet kan gebruiken. Omdat t-mobile deze uitleverd met defecte software.

Of de servicedesk wel of niet deze feature in gebruik ondersteund, neemt totaal niet weg dat het apparaat (verstrekt in bruikleen) naar behoren hoort te werken, zo zal dat ook niet anders in de voorwaarden staan.

Erg vervelend deze strijd aan te moeten gaan Uit jouw woorden proef ik dat je hier ook geen al te beste ervaring mee hebt.

Misschien moet ik het maar bij de afdeling retentie zoeken, of anders t-mobile in gebreke stellen. Toch lijkt het me veel makkelijker als er een tweede lijns medewerker naar het probleem zou kijken en eventueel als dit nog niet bij hq bekend is melding maken zodat er een oplossing kan worden bedacht.

Heb zelf jaren voor soortgelijke bedrijven gewerkt en kan redelijk goed inschatten hoe deze processen werken en wat voor oplossingen cq workarounds er mogelijk zijn. Daarnaast ben ik al zo'n 10 jaar software engineer, dus baal hier nogal van. Maak het dan open source! Dan los ik het probleem zelf wel op. Zou dan hoe dan ook meer vertrouwen hebben in het product, omdat ik kan zien dat de code goed in elkaar zit en er geen "gekke dingen" gebeuren.

Maar goed dat is pas echt een fantasie.
Reputatie 7
Badge +5
ik heb zelf de Zyxel modem die vanaf mei wordt uitgeleverd.
dmz geen probleem
hij hangt er nu nog tussen voor de analoge telefoon waarvan de nummerweergave niet werkt
Reputatie 6
Misschien is op of via https://openwrt.org/toh/huawei/huawei_hg659_b wel iets te vinden. Maar je kan je tijd aardig verdoen met buggy of eigenaardige of onlogische of gestripte firmware van een ISP. Voor een andere Huawei van T-Mobile (B618) is zelfs DMZ eruit gesloopt.
Als het glasvezel is, zou ik een eigen router inzetten. Voor DSL kan dat ook, o.a. FritzBoxen werken met TMT of een Draytek 130 o.i.d.
Reputatie 7
Hi @4c0n, ik heb in het verleden inderdaad wel eens van een klant gehoord dat ze problemen hadden met de UI maar gelukkig komt het zelden voor. Gezien de zaken die je met het modem van plan bent ruil ik hem bij wijze van uitzondering graag om voor een Zyxel in plaats van een nieuw exemplaar van hetzelfde type Huawei mocht het inderdaad een UI bug zijn. Het nieuwe modem komt binnen een aantal dagen naar je toe en je kan de oude dan naar ons retour sturen!
Reputatie 1
@Brian geweldig, dankjewel! Zie net de e-mail dat het pakketje onderweg is, maar zit nu op het vliegveld voor een korte reis. Hopelijk kan ik het dinsdag ergens ophalen. Probeerde al via de Postnl site een ander bezorgmoment te kiezen, maar kan het alleen veranderen naar morgen of zaterdag en dan ben ik nog niet terug.
Reputatie 7
Hey @4c0n, ik zie dat het pakketje op te halen is bij een afhaallocatie bij jou in de buurt. Het pakketje blijft zo te zien nog 11 dagen daar liggen. Ik hoop dat je in die tussentijd het pakket kunt oppikken! 😃
Reputatie 1
Mods bedankt! Heb het nieuwe apparaat aangesloten en alles werkt onmiddellijk, een enorme verademing ten opzichte van de Huawei.

Reageer