Beantwoord

Toon maakt geen verbinding met het servicecenter

  • 22 April 2020
  • 22 reacties
  • 4877 Bekeken

Ik ben vanmiddag aangesloten op het netwerk van T-mobile en dat werkt allemaal goed. Het probleem alleen is dat mijn Toon termostaat wel verbinding heeft met internet maar niet met eneco. Ik krijg een storingscode. Volgens eneco ligt het aan de instellingen van de modem. Ik heb een Zyxel T-50

Kan iemand mij helpen?

icon

Beste antwoord door Taurus79 23 April 2020, 17:25

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @Taurus79 

Kijk eens in dit topic, er waren al eerder problemen met Toon i.c.m. de Zyxel modem.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/toon-van-eneco-werkt-niet-via-wifi-317944

Groet, Folkert

@Folkert 

Dat topic heb ik al bekeken maar een oplossing wordt daar niet gegeven.Wordt enkel gelinkt naar een topic/sire die niet meer bestaat.

Ik zit trouwens nu in de modem maar ik kan nergens vinden waardoor het signaal wordt tegengehouden.of waar ik de firewall kan uitschakelen.

Heb jij enig idee?

 

@Folkert 

Ik heb de firewall uitgezet maar nog heeft Toon ik geen verbinding met Eneco.

Ik begrijo er niets van

Reputatie 7

Hi @Taurus79, het beveiligingsprotocol voor Wifi dat ons Zyxel modem gebruikt wordt niet ondersteund door de Toon. De apparaten “zien” elkaar dus wel maar kunnen onderling niet communiceren. Mocht je een eigen modem/router hebben liggen dan zou het Wifi signaal eventueel hierover kunnen laten lopen zodat de Toon hiermee verbinding kan maken.

@Brian 

Ik heb het inmiddels opgelost door een draad te trekken van Toon naar de modem.

Ben niet echt blij met deze oplossong maar het werkt wel.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Tot de laatste firmware upgrade van de Toon duurde het soms enkele dagen en dan maakte hij toch contact met het servicecenter. Telkens als je internet verbinding verbroken was duurde het dagen voordat hij weer werkte. Maar sinds de laatste update maakt hij helemaal geen verbinding meer.

Aan Eneco heb je niets, die schuiven de schuld af naar T-Mobile. En T-Mobile zegt weer dat je bij Eneco moet zijn. Vroeger had Eneco een forum, maar dat is onlangs opgedoekt.

Ik baal er inmiddels zo stevig van dat ik serieus overweeg de Toon te rooten zodat ik Eneco niet meer nodig heb. Volgens mij zit het probleem namelijk in de VPN verbinding naar Quby, makers van de Toon. Iets in de Zyxel kan daar niet mee omgaan. l

Reputatie 7
Badge +15

@EricvanLoon 

Er zijn eigenlijk maar 2 goede oplossingen voor dit probleem

1. Je sluit de Toon via een internetkabel aan.

2. Je gebruikt een eigen modem, je stelt hem in als AP om de wifi te regelen en dan heb je toegang tot alle instellingen inclusief het wijzigen van wifi encryptie wat blijkt te helpen. Je kan natuurlijk ook de T-mobile modem vervangen maar dan heb je geen vast bellen.

@EricvanLoon

Er zijn eigenlijk maar 2 goede oplossingen voor dit probleem

1. Je sluit de Toon via een internetkabel aan.

2. Je gebruikt een eigen modem, je stelt hem in als AP om de wifi te regelen en dan heb je toegang tot alle instellingen inclusief het wijzigen van wifi encryptie wat blijkt te helpen. Je kan natuurlijk ook de T-mobile modem vervangen maar dan heb je geen vast bellen.

Dat zijn inderdaad twee oplossingen, maar of het ook goede oplossingen zijn…

Een kabel in je Toon is echt geen gezicht en een extra WiFi punt neerzetten voor alleen je Toon? Zonde van de extra stroom.

De oplossing zou echt van T-Mobile moeten komen immers, de Toon werkt prima via alle andere routers. Alleen met de Zyxel van T-Mobile gaat het mis. Duidelijke zaak dus.

Reputatie 3

Wat vreemd ik heb mijn toon na installatie van glasvezel gewoon van het nieuwe WiFi netwerk gebruik laten maken en is gewoon verbonden met servicecenter van toon. Ondanks dat ik geen abbo op toon meer heb wordt er vanaf de andere kant nog genoeg invloed uitgeoefend op mijn toon door quby of eneco.

 

check ook de beveiliging van het WiFi netwerk toon kan niet alles aan. Zekers de eerste versie van toon is daar erg lastig mee.

check ook de beveiliging van het WiFi netwerk toon kan niet alles aan. Zekers de eerste versie van toon is daar erg lastig mee.

Dat wordt vrij lastig, want de Zyxel ondersteunt maar één type beveiliging: WPA2. En dat is ook de oorzaak niet, want mijn vorige router stond ook ingested op WPA2 en dat heeft nooit problemen gegeven.

Ik vermoed dat jij geen problemen hebt omdat je geen Eneco abonnement hebt. Geen idee waarom, maar ik geef het op en ga binnenkort rooten.

Reputatie 3

Je hebt je kanalen samen als 1 ssid of los van elkaar, want ook daar heeft toon moeite mee. Meeste routers ondersteuner wpa2 maar ook gelijktijdig de oude varianten (maar dat was maar een idee). 
ondanks dat ik geen abbo heb is er juist gewoon contact mocht er iets mis zijn. Heb  je je toon ook al een keer een harde reset gegeven?

Je hebt je kanalen samen als 1 ssid of los van elkaar, want ook daar heeft toon moeite mee. Meeste routers ondersteuner wpa2 maar ook gelijktijdig de oude varianten (maar dat was maar een idee). 
ondanks dat ik geen abbo heb is er juist gewoon contact mocht er iets mis zijn. Heb  je je toon ook al een keer een harde reset gegeven?

Ik heb vier SSIDs (2.4G en 5G en beide met aparte guest). Toon ondersteunt geen 5G en hangt dus aan de 2.4G SSID.

Bij een echte harde reset verlies je alle historische informatie, dat ga ik dus niet doen.

Reputatie 3

Uh nee hoor gewoon stekker er uit alles staat in de cloud. Ik bedoel niet terug naar fabrieksinstellingen. Ik weet dat toon alleen 2.4 ondersteund, maar toon heeft ook moeite als de kanalen 1 ssid uitzenden.

Vervelend dat het moet wil werken bij jou. Jammer dat Eneco met het forum is gestopt anders hadden we (toon forumleden) je daar zekers naar een oplossing kunnen helpen.

Uh nee hoor gewoon stekker er uit alles staat in de cloud. Ik bedoel niet terug naar fabrieksinstellingen. Ik weet dat toon alleen 2.4 ondersteund, maar toon heeft ook moeite als de kanalen 1 ssid uitzenden.

Vervelend dat het moet wil werken bij jou. Jammer dat Eneco met het forum is gestopt anders hadden we (toon forumleden) je daar zekers naar een oplossing kunnen helpen.


Stroomloos maken heb ik ook al eens geprobeerd.

Op het forum van Eneco stonden ook meerdere mensen met hetzelfde probleem. Eneco verwees alleen maar naar T-Mobile…

Het is jammer. Ik ga maar rooten binnenkort. Scheelt toch weer 50 euro per jaar aan abbonementskosten.

Reputatie 3

En of de duvel er mee speelt nu ook geen verbinding meer bij mij. Denk toch dat het aan Eneco/quby ligt.

Reputatie 7

Hi @EricvanLoon en @G_r_u_m_p_i_e,

 

Allereerst mijn complimenten dat jullie elkaar hier gevonden hebben. Dat is de kracht van een Community, vaak zijn de gebruikers namelijk de echte experts. Ik snap niet dat andere bedrijven zo'n rijkdom in de ban doen. 

 

Het verbaast mij dat onze Wifi beveiliging en de Toon niet met elkaar overweg kunnen. We hebben toch echt geen rare beveiliging. 

 

Toch een klein experimentje: kunnen jullie testen door ‘bandsteering’ uit te zetten? Dat is de optie in het modem zodat je mobiel automatisch schakelt tussen het 2.4 en 5G Wifi-netwerk. Ook al ziet de Toon alleen het 2.4 netwerk, ik wil uitsluiten dat dit het probleem veroorzaakt. Zorg er ook voor dat je 5G netwerk een andere naam heeft. 

Reputatie 3

Die van mij heeft weer gewoon verbinding. Het is ook lastig om dr oorzaak te vinden zekers omdat de servers waar toon mee verbind vaak plat gaan in (lange) weekenden en ook regelmatig zelf opnieuw opstarten. 
 

Ik zei dat het toon forum off-line is gegaan, maar een paar die-hards hebben een alternatieve forum gecreëerd en bij hun zit ook een hoop kennis (ook qua rookten van toon).

Hi @EricvanLoon en @G_r_u_m_p_i_e,

Toch een klein experimentje: kunnen jullie testen door ‘bandsteering’ uit te zetten?

Ook ik loop tegen het verschrikkelijk frustrerende probleem aan dat Toon prima werkte bij mijn vorige provider maar bij T-Mobile niet. Dat betekent 1 ding: het ligt aan T-Mobile.


Sander, waar kan ik in hemelsnaam “bandsteering” uitzetten op de T50? Ik kan het nergens vinden. Wellicht was het handig geweest als je iets specifieker was geweest.

Reputatie 3

Komt er met ander woordenboek neer dat je de kanalen een andere naam geeft en dan alles maar met 1 type netwerk verbinding maakt. Door dezelfde naam te hebben raakt toon (in ieder geval de oude versie) van slag en maakt dan geen verbinding. Dit is een bekend probleem dat niet aan de provided gelinkt kan worden, maar species is voor de gebruikte electronica in toon.

 

ook een optie is om toon een vast op-adres te geven.

Reputatie 7

Hey @Esdamion,

Ik ben benieuwd of de tip van Grumpie heeft geholpen? :relaxed: In dit topic zie je precies waar je de bandsteering kunt uitzetten op het modem met het “Houd 2.4G en 5G hetzelfde” vakje. 

Ha beiden, hartelijk dank voor de reacties. Het lijkt het euvel direct op te lossen. En sterker nog, zodra ik daarna weer 2.4G en 5G hetzelfde houdt, blijft de verbinding in stand. Of dat voor de langere termijn zo blijft moet nog blijken, maar nu weet ik in ieder geval waar ik moet zoeken.

Reputatie 3

Goed om te horen hoop dat het blijft werken voor je.

Reageer