Beantwoord

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 icm Zyxel T50 glasvezel modem

  • 31 August 2019
  • 5 reacties
  • 2967 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Wat fijn zo een forum zo krijg je meteen het juiste antwoord! Ik bevind mij nog in het buitenland en ga mij binnenkort weer in NL vestigen. Daar ga ik in een nieuwbouw rijtjeshuis wonen. In de huiskamer en de 3 slaapkamers heb ik loze leidingen aan laten leggen. Vanuit de meterkast wil ik zo in elke ruimte een Lan kabel trekken. Ik ben en cordcutter, ik hoef geen TV kastje.
In de huiskamer wil ik dan bedraad een TV aansluiten, ook in de slaapkamer en in de hobbykamer een pc met vaste internet. Om goede wifi dekking te hebben zou ik dan in die ruimtes een M4 torentje er tussen willen zetten. In een ander forum heb ik hier ook een vraag over gesteld en daar adviseerde men het modem in de meterkast in bridge modus te zetten.
Mijn eerste vraag, kan dat met het geleverde modem van T mobile?
Tweede vraag, is 50/50 voldoende? we zijn maar met zijn tweeen en kijken tv via NL ziet en NPO start.
Thanks in advance!
Harry aka dommerd
icon

Beste antwoord door Pieter_B 1 September 2019, 16:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @dommerd

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, je kunt het TMT modem niet in bridged mode zetten.
Dat gezegd te hebben, deze Deco M4 zou je natuurlijk niet in de router mode kunnen gebruiken, maar in de access point mode (AP)
Hierdoor kan het TMT modem gewoon in zijn router mode werken en zal deze dus ook verantwoordelijk zijn voor DHCP in jouw netwerk. Je zou de Wifi op het TMT uit kunnen zetten, zeker als deze een plek krijgt in je meterkast.

50/50, neem aan DSL, is doorgaans voor een normale gebruiker voldoende om te mailen en eens een filmpje te streamen en te kunnen internetten.

Dankjewel voor je heldere antwoord, gaat lukken. Op onze toekomstige postcode is glasvezel beschikbaar dat gaat het dus worden.
😀
Reputatie 7
Badge +3
@dommerd

Mocht je ook nog een mobiel abo hebben bij TM, dan kun je via klantvoordeel extra internet snelheid krijgen plus je mobiel internetbundel vergroot ook mee.

Dank weer voor de tip, ik zal er tzt naar kijken. Toch nog een vraag. Het modem dat voor glasvezel word geleverd heeft dat 4 beschikbare LAN poorten? Ik las ergens dat 2 van die poorten voor TV zijn. Voor mij is dat een showstopper, ik heb minimaal 3 poorten nodig met internet.
Reputatie 7
Badge +3
@dommerd

Het tegenwoordige nieuwe Zyxel modem, heeft net als bij de vele andere providers, nu ook alle services op alle LAN uitgangen staan.
Bij de oudere modems van TMT is het inderdaad zo, dat je beperkingen had in LAN poort gebruik.

Als je dus nu 3 internet aansluitingen nodig hebt, dan kan dit nu gewoon zonder extra switch o.i.d.

Hier het topic speciaal gemaakt voor het nieuwe Zyxel modem

Reageer