Tp-link Ax50


Hallo,

Ik heb vandaag een Tp-link Ax50 gekocht en wil deze gebruiken als vervanger voor mijn tp-link ac1750, de reden waarom ik hem vervang is dat ik merkte dat de tv meer stoorde en zag ook dat het cpu verbruik regelmatig op de 100%, en mijn internet snelheid was ook gehalveerd. Dus ik dacht ik haal de ax50 gezien dit een dual core is dat deze er minder last van zou hebben.

Maar hij maakt nu helemaal geen verbinding met internet. Voor de router heb ik een tp-link mc220l media converter zitten. Of moet ik deze nu ook vervangen voor een andere?

Ik hoop dat iemand mij hier op het forum kan helpen.

P.s. ik heb alle firmware upgrades gedaan ik kan via de pc gewoon in de modem komen maar de verbinding is er gewoon niet.


10 reacties

Reputatie 7

heb ie de vlans wel goed gezet ?

je zou ook even je mac adres van de oude kunnen overzetten op de nieuwe....

heb ie de vlans wel goed gezet ?

je zou ook even je mac adres van de oude kunnen overzetten op de nieuwe....

Mac adres zou ik moeten proberen maar er is verder geen verbinding van de modem met internet.

Dus dit is alleen met de wan connectie lijkt mij.

Reputatie 7
Badge +15

@mhlvanhalen 

Kan je eens een foto maken van de IPTV/VLAN setup pagina en staat je DHCP op Dynamic?

Doorloop de instellingen in dit topic :

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/glasvezel-draytek-vervangen-met-je-eigen-router-met-vlan-297061

@mhlvanhalen

Kan je eens een foto maken van de IPTV/VLAN setup pagina en staat je DHCP op Dynamic?

Doorloop de instellingen in dit topic :

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/glasvezel-draytek-vervangen-met-je-eigen-router-met-vlan-297061

Ik heb alles al is aangesloten gehad met precies de modem in het topic wat je doorstuurt, en dit werkt ook.

Maar ik heb nu een nieuwe modem tp-link ax50 en deze heeft geen verbinding met het internet dus er komt geen signaal binnen via de wan aansluiting.

Zelfs met dhcp op dynamic geen verbinding mijn internet icoon blijft oranje, maar op tp-link mc220l branden wel alle 3 de leds. Ik heb een firmware upgrade gedaan waar ook het probleem van de wan aangepakt zou worden maar dit mocht niet baten.

Ik heb nu weer mijn tp-link ac1750 "archer c7" aangesloten om in ieder geval weer even tv te hebben, en ga morgen weer verder proberen. En dan ook wat @Hidden.nld zei met mijn mac adres klonen.

Maar kan het zijn dat de mc220l gewoon niet goed samenwerkt met een nieuwere router? 

Morgen zal ik foto's maken van alles en hier dan ook posten.

Reputatie 7
Badge +15

@mhlvanhalen 

Ik denk niet dat de mediaconverter niet compatible is want die heeft enkel als rol het glasvezel signaal omzetten, ik denk toch echt dat een instelling niet juist staat.

@mhlvanhalen

Ik denk niet dat de mediaconverter niet compatible is want die heeft enkel als rol het glasvezel signaal omzetten, ik denk toch echt dat een instelling niet juist staat.

Dat zou ook kunnen hoor, maar ik heb alles zoveel mogelijk het zelfde gehouden als men oude router maar hij maakt gewoon geen verbinding met internet.

Maar ik maak morgen foto's in de oude situatie en de nieuwe en dan hoop ik dat iemand kan zien waar het probleem ligt.

Ik ga morgen ook nog wel even proberen net de nieuwe router achter de oude router dan kan ik kijken of hij dan wel verbinding maakt. Of zou dat dan niet helpen denk je? Want zoals ik nu denk, kan ik misschien wel zien of het aan de router zelf ligt of dat deze wel goed is misschien?

Reputatie 7

@mhlvanhalen 

Je mag maar 1 apparaat aansluiten op je verbinding. dit doen ze op basis van mac adres.

De volgende opties heb je.

  1. 2 uur wachten tot mac adres word vrij gegeven.
  2. Bellen en vragen om een mac release.
  3. Het mac adres clonen van de c7

@mhlvanhalen

Je mag maar 1 apparaat aansluiten op je verbinding. dit doen ze op basis van mac adres.

De volgende opties heb je.

  1. 2 uur wachten tot mac adres word vrij gegeven.
  2. Bellen en vragen om een mac release.
  3. Het mac adres clonen van de c7

"Je mag maar 1 apparaat aansluiten op je verbinding. dit doen ze op basis van mac adres" maar als ik hem er achter zet als accespoint? Dan kan ik toch zien of de wan poort wel werkt? Netwerk dingen is nog best nieuw voor mij.

En bellen voor mac release moet ik dat dan gewoon bij t-mobile doen?

@Hidden.nld en @Waqqas 

De router werkt nu naar behoren.

Wat ik heb gedaan is toch de ax50 achter de ac1750 zetten, waarna ik wel gewoon op internet kon.

Maar ik kon eerst niet in de ax50 komen toen ik een ander ip adres in toetste ipv 0.1 aan het eind 1.1 gedaan, waarna ik dus ook in ax50 kwam en met 0.1 in de ac1750 kwam.

Daarna dacht ik om te proberen of ik nu ook zonder de ac1750 op internet kon en dit was dus ook het geval. En alles werkt nu ook weer naar behoren ik haal nu 900 a 940 Mbps weer met Ookla. Dus dat ik snelheid kwijt raakte lag dus gelukkig wel bij de hoge belasting van de cpu in de ac1750. Hartstikke bedankt nog voor de snelle reacties 😃

@Hidden.nld en @Waqqas 

De router werkt nu naar behoren.

Wat ik heb gedaan is toch de ax50 achter de ac1750 zetten, waarna ik wel gewoon op internet kon.

Maar ik kon eerst niet in de ax50 komen toen ik een ander ip adres in toetste ipv xxx.xxx.0.1 aan het eind xxx.xxx.1.1 gedaan, waarna ik dus ook in ax50 kwam en met xxx.xxx.0.1 in de ac1750 kwam.

Daarna dacht ik om te proberen of ik nu ook zonder de ac1750 op internet kon en dit was dus ook het geval. En alles werkt nu ook weer naar behoren ik haal nu 900 a 940 Mbps weer met Ookla. Dus dat ik snelheid kwijt raakte lag dus gelukkig wel bij de hoge belasting van de cpu in de ac1750. Hartstikke bedankt nog voor de snelle reacties 😃

 

Reageer