Beantwoord

TP Link Deco S4 verbinden aan modem

  • 15 July 2020
  • 7 reacties
  • 1926 Bekeken

Goedenavond,

 

Ik wil mijn TP link Deco S4 koppelen aan mijn T-Mobile router (Draytek Vigor 2132FVN).

Bij de installatie vraagt TP link om het volgende:

 

  • Soort verbinding
  • IP adres (is bekend)
  • Subnet Mask (is bekend)
  • Default Gateway
  • Primaire DNS

Kan iemand mij helpen waar ik deze gegevens kan vinden?

 

Avast bedankt.

 

Noortje

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 July 2020, 20:39

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Noortje1983 

Je kunt de Deco eenvoudig middels de app koppelen aan je modem :

https://www.tp-link.com/us/user-guides/deco-s4_v2/set-up-your-deco

Soort verbinding Dynamic DHCP.

Hoi Waqqas,

Heb ik geprobeerd, maar nog geen verbinding met internet. Ik kan netwerk maken, maar dan geeft de Deco aan dat er geen internet is. Ik heb meerdere poorten in de router geprobeerd. Functioneren prima. Bij UTP kabel aan laptop koppelen, krijg ik ook de melding geen internet. Het lijkt alsof het probleem in de router van T-mobile zit.  Welke opties heb ik?

 

Noortje 1983

Internet komt alleen uit poort 1 of 2 op de Draytek, heb je die ook geprobeert, 3 en 4 zijn voor de TV streams.

Zou gek zijn maar kan dat je LAN poorten stuk zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@Noortje1983 

Zou je anders is willen kijken of een fabrieksreset helpt door het resetknopje achter de modem dmv een paperclip voor ongeveer 10 seconden in te drukken indien de internet poorten niet werken?

Hallo, ik heb sinds 2 dagen de Deco S4, ter vervanging van mijn Zyxel router. Ik heb een Draytek Vigor2132FVn. Ik heb glasvezelaansluiting 100mb/s van Tmobile. Mijn vast internet werkt. Mijn wifi op het modem is uitgeschakeld. Ik heb uitsluitend wifi over de router. De router is de Deco S4. Ik heb elke dag een Solid Red Light storing gehad, hierbij heb ik geen wifi meer. in/uitschakelen modem en router zorgen niet voor een Oplossing Het probleem is dan echter tijdelijk verholpen, maar na een paar uur krijg ik te zien  "verbonden zonder internet". De ethernetkabel werkt wanneer ik een laptop aansluit, aldaar geen defect. Mijn main deco staat in de woonkamer. De tweede deco in de kelder, de derde op de slaapkamer 1e verdieping. Gisteren heeft de solid red storing ongeveer een uur geduurd.

Dit ook bij de tp link klantenservice neergelegd. Hopende dat zij of men mij hier kan helpen.

Met sportieve groet, 

Remy Hoen

Het bleek een kleine kabelbreuk te zijn in de stekker van de utp/ethernetkabel. Reset van modem en deco's en nieuwe utp was de oplossing.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RemyHoen, fijn dat het opgelost is! Mocht je nog eens hulp kunnen gebruiken, schroom dan niet om weer een seintje te geven op de Community. 

Fijne dagen en een gezonde, gelukkige jaarwisseling toegewenst. Stay safe! 🎄

Reageer