Beantwoord

Traag bekabeld internet en hoge ping in avonduren

  • 22 October 2018
  • 61 reacties
  • 4463 Bekeken

Beste lezer,

Aangezien circa 15 keer bellen met de klantenservice geen effect heeft maar eens op deze manier: ik heb sinds de aansluiting van mijn T-mobile thuis abonnement twee maanden geleden elke avond last van ontzettend traag internet (downloadsnelheid soms maar 3 MB/s) en hoge ping (meer dan 200 ms). Dit probleem doet zich alleen 's avonds voor; overdag is de downloadsnelheid (50 MB/s) en ping (7 ms) prima. Zie hiervoor bijgevoegde screenshots. Het probleem treedt rond 21u op en duurt 1 tot 2 uur en verdwijnt vervolgens vanzelf. Dit is met zowel bekabeld internet als met wifi.



Aangezien de verbinding overdag prima is lijkt dit op een capaciteitsprobleem in de avond wanneer veel mensen thuis tv kijken en op internet gaan, wellicht van een wijkcentrale.

De vele medewerkers van de klantenservice die ik sinds het melden van dit probleem (20 september via email) zijn erg aardig en behulpzaam, maar twee maanden later bestaat dit probleem nog steeds. Er is een monteur langs geweest (overdag) die heeft geconstateerd dat de lijn in orde is, er heeft een factory reset van het modem plaatsgevonden, we hebben met een andere ethernetkabel getest, het modem is verschillende keren op afstand uitgelezen - nog zonder resultaat.

Dit is vervelend, maar wat ik werkelijk schandalig vind is dat aan de telefoon mij door 6 verschillende klantenservicemedewerkers (namen zal ik hier niet noemen) is beloofd dat ik de volgende dag door hen teruggebeld of gemaild zal worden met meer informatie of opvolging. Dit is letterlijk geen enkele keer gebeurd!

Vervolgens gaat er van alles mis in de communicatie waardoor ik bijvoorbeeld een uitnodiging krijg voor een monteur voor het verbeteren van de wifi (de wifi is overdag prima in orde), mails krijg of ik nog meer screenshots kan opsturen (ik heb er al 4 opgestuurd) en of ik weer wil wachten op een reactie van de technische dienst, om vervolgens te horen dat zij niets bijzonders kunnen zien (omdat er overdag gemeten is in plaats van 's avonds).

Twee maanden later ben ik het zat. Of het probleem moet nu eindelijk opgelost worden, of ik wil het contract boeteloos kunnen opzeggen en het abonnementsgeld voor de afgelopen twee maanden terug krijgen omdat internet voor een groot gedeelte van de avond (als wij 's avonds thuiskomen) nauwelijks bruikbaar is.

Gr MatthijsM
icon

Beste antwoord door Brian 16 November 2018, 09:37

Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 2

Hey, hier lijkt het probleem te zijn opgelost!
Mag ik weten wat hiervoor is gebeurd? 

 

En @dizzid en @FdeVries hoe krijgen jullie van die mooie grafiekjes?

Reputatie 7
Badge +8

@FdeVries Super fijn om te horen dat het bij jou ook weer stabiel is!:grinning:

@Demi Hallo! Bij mij is de verbinding nu ook stabiel! Op de momenten dat ik heb kunnen testen heb ik geen problemen meer.

Reputatie 7
Badge +8

@dizzid @FdeVries Hoihoi, ik zie dat er de nacht van woensdag op donderdag een wijziging is geweest, wat mogelijk het probleem oplost. Dit wordt momenteel ook met de klanten uit het onderzoek getest. @dizzid Super fijn dat het bij jou de laatste paar dagen al goed werkt top! @FdeVries hoe ervaar jij het momenteel? Ik ben benieuwd!

Reputatie 1

Bij mij gaat het nu sinds een paar dagen goed! 

 

Hoi allemaal! 

Ook ik ondervind dezelfde problemen in Amersfoort. Met mijn abonnement van 1000/1000 haal ik structureel niet de snelheden in de avonduren. Nog vervelender voor mij is de hoge ping juist op de tijdstippen dat ik tijd heb om online te gamen. 

 

Ik merk tussen 20:00 en 21:00 een stijging van rond de 90ms en het corrigeert weer naar 5ms rond 23:00. Ook getest door te pingen vanaf mijn router (via de diagnostics) naar de buitenwereld. Naar mijn idee kan er mijn klok op gelijk zetten, zo regelmatig zijn de problemen.

Graag mijn gegevens ook toevoegen aan het onderzoek. Ik hoop dat er snel een oplossing kan worden gevonden anders voel ik mij genoodzaakt om een andere provider te gaan kiezen.

Reputatie 1

Is er al iets meer informatie over het onderzoek? Het lijkt erger te worden. Een online spel spelen was al kansloos, maar video streamen wordt nu ook slecht…

Bij een abbonement van 1000/1000 wordt niet eens 10% gehaald. Ik gooi niet snel de handdoek in de ring en ben lang tevreden geweest bij T-Mobile, maar bijna een maand onbruikbaar internet in de avond met geen vooruitzicht op verbetering doet mij wel elders orienteren. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @rulac, bedankt voor de screenshot en informatie en sorry dat jij er ook last van hebt. We hebben je toegevoegd aan het onderzoek en komen hier zo snel mogelijk op terug.

Dag 22: Ondertussen komt na de dip van dagelijkse ping en snelheid tussen 19:30 en 0:00 gisteravond na middernacht de upload niet meer boven de 200mbit uit. 

 

Hoi, zelfde probleem in Hoofddorp. hoge ping, latentie (80-100 ms), packet loss ‘s avonds, tussen 20:00-23:00.

Moet een algemeen probleem zijn met het netwerk, hetzelfde als @Rub147 meldde, begon eind juni. Streaming, online gaming worden sterk beïnvloed

DNS queries:

 

 

Maandagavond iets voor half 9, bekabeld. Om van te huilen. Dag 21.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dizzid, sorry dat het ook bij jou opspeelt! We hebben je aan het onderzoek toegevoegd. Ik hoop oprecht dat dit op korte termijn hersteld wordt, we houden jullie op de hoogte!

Reputatie 1

Hallo @Lisa ,

Zou jij mij aan dit ‘onderzoek’ ook willen toevoegen? Ik woon ook in Amersfoort Noord en kwam nadat ik mijn probleem wilde opzoeken dit bericht tegen. Ik heb precies hetzelfde probleem. 's Avonds schiet mijn ping omhoog en download snelheid omlaag. Ik heb het abbonement voor 1000/1000, die snelheden haalt mijn router overdag wel binnen, maar ‘savonds maar een deel daarvan, met een hoge ping:

 

Een uur later is upload een stuk beter, maar ping en download nog slechter geworden…

 

 

Zondagavond, 20:24

Zondagavond 21:15

 

@Lisa Dankjewel Lisa. Dit is de huidige situatie om 20:55 op zaterdag in Amersfoort.

 

Reputatie 7

Hi @CaranA, merci voor deze update. Ik zal dit toevoegen aan het onderzoek. Ik hoop dat wij jullie ook snel van een update kunnen voorzien! 💪

@Jason  Update voor jullie: de zaak op dit moment.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MichielA, @Hanhan en @CaranA, ik heb jullie toegevoegd aan het uitstaande onderzoek. Onze techneuten zijn hier druk mee bezig en hopen het zo snel mogelijk op te lossen. Indien er updates zijn, laten we jullie dat zo snel mogelijk weten, sorry voor het ongemak!

Hoi @Rub147, kun je jouw T-Mobile Thuis klantnummer of e-mailadres (dat ook bij Thuis geregistreerd is), dan kan ik jouw profiel ook toevoegen aan het onderzoek. Thanks alvast!

@MichielA @Hanhan Amersfoort Schothorst, zelfde probleem, sinds begin van abbonement 2 weken geleden. Geen oplossing nog hier. Naast gigantisch hoge ping in avonduren ook de upload die bij lange na de hoeveelheid niet haalt. Vanmiddag een half uur 940 gehad voor het eerst in 2 weken, daarna gelijk weer terug naar 200, en elke avond dichtslibben naar 0-50 upload en hoge ping.

Van onbereikbare sites gaan we nu door naar dichtslibbend internet (Hoofddorp)

 

Reputatie 1

Hallo, hier hetzelfde probleem dat ontstaan is begin Juni:

Sinds deze week wordt de performance zelfs nog dramatischer:

Begint er wel op te lijken dat de boel vol loopt ergens in het T-Mobile netwerk want dit gebeurt ook als er niemand thuis is hier… Andere destinations die ik heb ingesteld laten eenzelfde beeld zien.

Dit is vanuit Amersfoort Vathorst trouwens.

Ik woon ook in noord Amersfoort.

Hallo, hier hetzelfde probleem dat ontstaan is begin Juni:

Sinds deze week wordt de performance zelfs nog dramatischer:

Begint er wel op te lijken dat de boel vol loopt ergens in het T-Mobile netwerk want dit gebeurt ook als er niemand thuis is hier… Andere destinations die ik heb ingesteld laten eenzelfde beeld zien.

Dit is vanuit Amersfoort Vathorst trouwens.

Reputatie 7

Hi @Hanhan, ik heb jou zojuist van een reactie voorzien in dit topic: 

Zo houden we de communicatie overzichtelijk op één plek. Ik ga je hierbij helpen! 😊

Reputatie 1

Ah ik zie dat deze problemen al lang bestaan! Mijn problemen zijn echt exact zoals hierboven beschreven. Enorm hoge ping (100ms+) in de avonduren (21:00/23:00).

 

Is overstappen naar KPN de enige oplossing of kan T-Mobile nog iets betekenen?

 

Reageer