Beantwoord

Traag bekabeld internet sinds overstap

  • 24 November 2018
  • 12 reacties
  • 772 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 11 reacties
Beste,

Een tweetal weken geleden zijn wij overgestapt naar T-Mobile Thuis met internet 100. Helaas hebben wij sinds de overstap te maken met wel erg traag internet, zowel bekabeld als via wifi. Bekabeld halen we gemiddeld maar 12 Mbs, en via wifi nog niet eens 10. Ook de ping ligt rond de 150. Bij onze vorige provider haalden we wel de volle 50 Mbs, en de bekabeling is exact hetzelfde gebleven. Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe gaan we dit oplossen?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Sterre 28 November 2018, 16:31

Bekijk origineel

12 reacties

Beste,

Helaas geen reactie op mijn probleem... Ik heb vandaag nog even verder onderzocht, en het lijkt vooral ‘s avonds te zijn dat de verbinding een heel pak trager wordt. Overdag haal ik via de kabel wel een prima 98 Mbs, na 18u haal ik de 10 Mbs niet eens. Gamen en internetten wordt zo heel frustrerend. Ik hoop dat er snel een oplossing kan komen voor dit probleem, want ik krijg hoe langer hoe meer spijt dat ik ben overgestapt.
Mvg
Reputatie 7
Badge +3
Hallo,

Wie was je vorige provider? Ben je via VDSL of via Glasvezel verbonden?
Wat is de maximale theoretisch snelheid die je kunt halen volgens deze site?

Morgen reageert er zeker een moderator.

Groet, Folkert
Beste Folkert,

Bedankt voor je reactie!
Mijn vorige provider was KPN en ik ben verbonden via VDSL. Onze maximale theoretische snelheid op ons adres is 111 Mbs of 218 bonded. Dus daar zou het niet aan mogen liggen volgens mij. Bij KPN hadden we dit probleem ook niet. Tot een uur of 18 haalde ik nog steeds rond de 90 Mbs, erna ging het regelrecht naar beneden tot rond de 12 Mbs, en nu nog steeds...
Mvg
Enige reactie van T-Mobile?
Reputatie 7
Hoi Nbsk,

Excuus voor de latere reactie, omdat dit een klant-helpt-klant platform is kan een reactie van een moderator wat langer duren.

Ik help je graag op weg. Ik wil jouw modem wakker schudden. Hiervoor wil ik een fabrieskreset op jouw modem uitvoeren. Je verliest dan wel alle zelf ingestelde instellingen, zoals jouw eigen gemaakte Wifi-wachtwoord. Mag ik de fabrieksreset voor je uitvoeren?
Beste Sterre,

Ik heb ondertussen reeds de klantendienst gebeld en ze hebben het doorgegeven aan de backoffice. Ze houden nu een log bij van de internetsnelheden en zullen het probleem onderzoeken. Hopelijk komt er snel een oplossing voor dit probleem, want dit is heel vervelend.
Mvg
Reputatie 7
Hoi Nbsk,

Ik zie het, top dat je het met mijn collega hebt kunnen oppakken! Je hebt ons screenshots gestuurd van de snelheidstesten, dit geeft inderdaad aan dat er iets niet goed zit. Ik heb een monteur voor je aangevraagd, zodat deze jouw verbinding kan optimaliseren. Je krijgt hier binnenkort bericht van, zodat je een afspraak kunt inplannen. Op naar lekker snel internet, ook in de avond!
Beste T-Mobile,


Gisteren tussen 10 en 12 zou de monteur langs komen om het probleem te onderzoeken. En guess what, niemand gezien. Ik heb onmiddellijk T-Mobile gebeld, en toen werd mij verteld dat de monteur langs was geweest om 12u, maar er niemand thuis was. Al die tijd was ik gewoon thuis en de bel die doet het prima. Die heb ik jullie zelfs laten horen aan de telefoon. Dus dat er aangebeld zou geweest zijn en ik niet thuis was klopt helemaal niets van. Het lijkt eerder dat er totaal geen moeite wordt gedaan van jullie kant om de correcte service te leveren. Ook aan de telefoon komen jullie met allemaal incorrecte stellingen dat de bekabeling foutief zou zijn etc, maar daar klopt niets van, aangezien die exact hetzelfde is als bij de vorige provider waar alles het wel naar behoren deed. Ik hoop dat jullie begrijpen dat de maat vol is, en ik verdere stappen ga ondernemen, te beginnen met te kijken naar een andere provider. Ik ben zwaar teleurgesteld in de services van T-Mobile en zou het ook niemand aan raden, helaas...
Mvg
Reputatie 7
Badge +4
het zit he allemaal niet mee zie ik.
zou je eens fotos kunnen plaatsen van het isra en modem ?
Beste,

Helaas ben ik momenteel niet thuis, dus kan even geen foto's maken.
Ik woon in een flat van rond de jaren 70 en ik heb enkel het U2 type telefonie aansluiting in mijn woonkamer. Het verdeelpunt zelf moet ergens anders in de flat zitten. Er is verder niets in de meterkast etc. De modem is de standaard meegeleverde van T-Mobile thuis. Maar als het probleem daar zit, begrijp ik niet waarom ik overdag wel prima snelheden haal en 's avonds niet meer. En ik bij mijn vorige provider er geen enkel probleem mee had...
Ondertussen zijn we weer een week verder, en nog steeds hetzelfde probleem. Gisteren is er een monteur langsgekomen van Guidion, en hij heeft de modem en telefoonkabel vervangen. Hij claimde dat een hardware probleem aan de oorzaak van het probleem zou liggen. Erna haalden we eventjes snelheden van rond de 80mbs via wifi. Probleem opgelost dachten we dus. Maar vandaag is het weer zoals vanouds, met snelheden van 2mbs bekabeld en via wifi. De maat is nu duidelijk vol, en T-Mobile blijft maar excuses zoeken. Blijkbaar is de geschillencommissie de enige oplossing, aangezien er totaal geen begrip komt van T-Mobile uit.
Reputatie 7
Hi Nbsk, wat jammer dat je het gevoel hebt dat er geen begrip is, dit is zeker niet de bedoeling! Zo te horen zijn we al druk voor je bezig geweest maar heeft onze monteur het probleem niet kunnen verhelpen. Geen zorgen, dan gaan we verder kijken net zolang tot het wél lukt! Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer dan ga ik voor je aan de slag!

Reageer