Beantwoord

Traag internet

  • 6 februari 2018
  • 37 reacties
  • 2513 Bekeken

Ik zit al een hele tijd met een situatie wat zich niet op schijnt te lossen.
Het internet is traag om de haverklap valt mijn WiFi verbinding uit wel steeds van korte duur.
Jullie kunnen wel invullen als je bezig bent met iets op je iPad dat dan alles er uit vliegt.
De tv heeft ook haperingen ook diverse malen aangegeven bij de servicedienst. Elke keer als ik bel moest ik het kastje er uittrekken of HDMI kabel vervangen. Zelfs elke dag om ongeveer 16.00 uur begon altijd het geluid van de radio te stotteren. Ik wil wel zeggen dat ze mij altijd keurig ter woord stonden. Totdat ik zag dat er een nieuwe aanbieding was van internet 750 mbits. Het werd aangesloten en toen dacht ik even een speedcontrole doen. Maar wat dacht je bekabeld op de laptop 50 a 60 mbits. Weer aan de bel ik moest een speedcontrole opsturen. Daar op kwam er een monteur die de oplossing ook niet heeft gevonden. Het lag in iedergeval niet bij mij thuis. Dus nou morgen wordt het weer vijf dagen verder en ik moet denk ik maar gewoon afwachten. Ik wordt hier wel behoorlijk sjaggerijnig en moe van. Hoelang moet ik mijn geduld nog bewaren.
icon

Beste antwoord door Sterre 8 februari 2018, 13:49

Hi beek47!

Hier jouw verlosser, de boodschapbrenger vanuit T-Mobile! Onze technische dienst heeft het onderzocht en meldt het probleem gevonden te hebben. Jouw kabel laat slechts 100 Mbps toe, dan haal je inderdaad de snelheid van 750 Mbps niet. Ook kan het zijn, net als wat Hidden.nld aangaf, dat het apparaat waarop jij van het internet gebruikmaakt, deze snelheid niet aankan. Ook dan haal je geen 750 Mbps. Ik raad je dus in eerste instantie aan om de kabel te vervangen naar een die meer snelheid dan 100 Mbps aankan. Mocht je dan nog geen hogere snelheid krijgen, trek gerust weer in de bel! Ik kan dan de technische dienst vragen het verder te onderzoeken.
Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo Beek47,

Sorry maar je verwachtingen zijn te hoog.
Een Wireless kaart die 150Mbit aan kan is een Theoretische snelheid. Dit haal je in de praktijk NIET.
Er is ongeveer 10% overhead dat komt neer op een download snelheid van 135Mbit. onder ideale omstandigheden. je kan gerust 50% verlies nemen op je draadloze verbinding. dan zitten we op 67,5 Mbit. theoretisch....
Je kan in windows en op de fritzbox zien wat de snelheid is daar mag je de helft van af halen.....

Met de 1750E haal ik op 5Ghz 290Mbit op 2,4 50Mbit
T-Mobile 750Mbit is ook echt 750Mbit. lukt het niet om deze snelheid te halen zou ik toch echt eens gaan testen met een intel gigabit netwerk kaart. het is makkelijk om het probleem bij een ander neer te leggen. maar de klant apparatuur speelt zeker bij 750/500Mbit zeker een rol. De internet verbinding is niet meer de zwakste schakel.
Nou zo'n versterker hadden ze al geplaatst. Maar je leest denk ik mijn inbreng ook niet. Want ik heb aangegeven dat ik heus wel snap dat je niet een hele hoge snelheid kan verwachten.
Maar als ik 750 mbits snelheid heb afgenomen en mijn wirreless kaart 150 mbits aan kan dan mag ik dat toch ook wel verwachten dat ik die 150 mbits halen kan. Ik heb dat allemaal al in de treurens geschreven en door gegeven aan de service/ forum maar er wordt niets mee gedaan ik bel niet meer naar de serviceafd. Want dan begint het weer van voren af aan. Ik schrijf ook niet meer langer zo op dit forum want het wordt blijkbaar toch niet goed gelezen. Ik blijf bij mijn standpunt zoals ik er nu over denk.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo Hidden,

Nou vraag ik mij toch af, wat heb ik nou aan deze onzin ik krijg steeds meer het gevoel dat jij wat toe gestopt krijgt van de provider in plaats dat je met goede oplossingen komt. Als een provider een snelheid van 750 mbits aan bied dan moet de klant met 10 mbits genoegen nemen? Kom nou ik betaal voor een hoge snelheid als je met deze uitlatingen komt heb ik net zo lief dat je mij niet meer ter woord staat.


De dienst die aangeboden word is 750Mbit internet + WiFi en niet 750Mbit WiFi.
De voorwaarden van de WiFI Service (is een actie)

Wifi-versterker in bruikleen
6. De klant komt in aanmerking voor de installatie van de wifi-versterker als de meting van de monteur onder de grens is van 10 Mbit/s downloadsnelheid voor DSL en 10 Mbit/s downloadsnelheid voor glasvezel.

Als je 750Mbit over WiFi verwacht of 750Mbit met een 100Mbit netwerk kaart dan klopt er iets niet aan je verwachtingen.
Oproep naar T Mobile dit moet veranderen anders heb je binnenkort weer een aantal klanten minder.
Hallo Hidden,

Nou vraag ik mij toch af, wat heb ik nou aan deze onzin ik krijg steeds meer het gevoel dat jij wat toe gestopt krijgt van de provider in plaats dat je met goede oplossingen komt. Als een provider een snelheid van 750 mbits aan bied dan moet de klant met 10 mbits genoegen nemen? Kom nou ik betaal voor een hoge snelheid als je met deze uitlatingen komt heb ik net zo lief dat je mij niet meer ter woord staat.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo beek47,

De snelheid op WiFi vind T-Mobile voldoende als deze boven de 10Mbit is.
Niemand kan de snelheid op de wifi garanderen en vooral op 2,4Ghz is er veel interferentie waardoor de snelheid niet hoog is. met een TP-Link acher c7 haal ik max 300Mbit omdat de 5Ghz band minder word gebruikt en de wifi gewoon een stuk sterker is.
Ik begrijp dat dit voor veel mensen teleurstellend is, dat vind ik zelf ook.
Dit zijn de resultaten op mijn iPad
Speedcontrole WiFi 22.45 uur 66.45 mbits downl. 45.43 mbits upload
Met Windows app
Hallo Hidden,

Bekabeld heb ik speedcontrole gedaan via een app. Het klopt dat mijn netwerkkaart niet hoger als 100 mbits gaat. Op de kabel haal ik nou 95 mbits down en 87 mbits upl. Maar nou mijn WiFi op de zelfde speedtest haal ik 74 mbits down en 66 mbits upl. Als ik dan een snelheid van 750 mbits heb bij T Mobile mag ik dan niet verwachten dat alle snelheden dicht tegen de 100 mbits aanliggen.

Dan is het WiFi signaal instabiel want ik meet nu die snelheid maar het kan zo zijn dat het morgen de helft minder is.

Dus even uw punten op een rijtje gezet.
1. Zou kloppen
2. De kabel gaat rechtstreeks naar modem
3. Het is een realtekkaart ( zou kunnen)
4. Van een app Windows 10 gemeten
5. Firewall en virusscanner uitgeschakeld
6. Zou kunnen
7. Rechtstreeks zie 2.

Bij Tmobile
1 weet ik niet
2. Onlangs nieuwe modem geplaatst 2 februari 2018
3. Weet ik niet

Trouwens de WiFi netwerkkaart kan 150 mbits aan.

Groetjes Dik
Hallo Hidden,

Bekabeld heb ik speedcontrole gedaan via een app. Het klopt dat mijn netwerkkaart niet hoger als 100 mbits gaat. Op de kabel haal ik nou 95 mbits down en 87 mbits upl. Maar nou mijn WiFi op de zelfde speedtest haal ik 74 mbits down en 66 mbits upl. Als ik dan een snelheid van 750 mbits heb bij T Mobile mag ik dan niet verwachten dat alle snelheden dicht tegen de 100 mbits aanliggen.

Dan is het WiFi signaal instabiel want ik meet nu die snelheid maar het kan zo zijn dat het morgen de helft minder is.

Dus even uw punten op een rijtje gezet.
1. Zou kloppen
2. De kabel gaat rechtstreeks naar modem
3. Het is een realtekkaart ( zou kunnen)
4. Van een app Windows 10 gemeten
5. Firewall en virusscanner uitgeschakeld
6. Zou kunnen
7. Rechtstreeks zie 2.

Bij Tmobile
1 weet ik niet
2. Onlangs nieuwe modem geplaatst 2 februari 2018
3. Weet ik niet

Groetjes Dik
En hoe verklaar je de lage snelheid op WiFi ?
En deze

Gr. Dik
Reputatie 7
Badge +10
Hallo Beek47,

Ik heb het vermoeden dat het niet aan de verbinding ligt maar aan de aangesloten computer.
De kleur van LAN1 is oranje wat betekend dat de maximale doorvoer snelheid voor het aangesloten apparaat maximaal 100Mbit is. de kleur hoort groen te zijn. De wan is ook groen wat betekend dat de link met T-Mobile wel gewoon 1000Mbit is. ik vermoed dat de netwerk aansluiting in de computer maximaal 100Mbit is.

er zijn een aantal oorzaken waardoor je 500/750Mbit niet kan halen.
1. er word een netwerk kaart gebruikt die alleen maar 100Mbit ondersteund.
2. er word gebruik gemaakt van een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
3. er word een netwerk kaart gebruikt die de snelheid niet aan kan zoals broadcom of asheros chipset
4. er word gemeten vanuit een webbrowser inplaats van de speedtest.net desktop app.
5. software matige beperking zoals een firrwall
6. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet)
7. de computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel. maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen.

Bij T-Mobile
1. demping op de lijn is te hoog.
2. modem is defect.
3. er staat een verkeerd profiel op de lijn.
Hallo Hidden,

Ik weet niet wat hier de bedoeling van is. Want u bent toch geen t mobile medewerker, ik vind trouwens alle hulp welkom maar ik krijg nu het idee dat t mobile afwacht dat hier een oplossing in komt. Want ze zouden maandag of dinsdag kontact opnemen. Dat hebben ze weer niet gedaan. Ik vind een belofte maakt schuld. Het lijkt nu wel een zenuwslopende zaak aan het worden.

Waarom het probleem niet oplossen, wat ik nog steeds onbegrijpelijk vind dat ze op 2 feb. J.l.een monteur stuurde die ook vond dat de snelheid beduidend telaag was. Dat ze daar nou niets aandoen.

Maar in ieder geval stuur ik jou deze bijlage toe hopenlijk dat je er wat mee kunt doen
Reputatie 7
Badge +10
Druk op windows test + e aan de linker kant zie je Netwerk staan.
druk er op met de rechter muis en ga naar eigenschappen.
Druk dan op de blauwe text onder toegangs type (alleen als je de kabel heb aangesloten)
Ga dan naar Details.
Post de resultaten van: Gegevens van Netwerkverbinding.
De utp kabel op poort 1
Reputatie 7
Badge +10
Hallo beel47, de lanpjes bij poort 1 en 2 branden niet. zou je ook een kunnen maken met de utp oabel aangesloten? voor de rest loopt volgens mij de firmware versie achter op het modem.
Het wirreless lampje linksboven moet dat ook branden?
Hierbij de geplaatste afbeelding.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo Beek47,

Zou je eens een foto kunnen posten van het dashboard van het modem ?

Het internet is zo snel als de zwakste schakel, zodra die is weg genomen is het probleem verholpen.
Cat5e heeft een maximale doorvoersnelheid van 2,5Gb/s maar is afhankelijk van de hardware waarop deze is aangesloten. word deze aangesloten op een netwerk kaart welke maar 100Mbit ondersteund dan zal de maximale snelheid dus nooit boven de 100Mbit kunnen komen.

Bij TV blokkering stilstaand beeld en of geen geluid is de oorzaak in de meeste gevallen een te lage doorvoer snelheid. De oorzaken kunnen zijn. slechte kabel, powerline adapters, defecte settopbox, instabiele verbinding.

Voor WiFi; Er is maar een beperkt spectrum beschikbaar op de 2,4 Ghz welke ook nog eens vrij gebruikt mag worden door niet WiFi apparaten. er is in de 2,4Ghz band ruimte voor 3 WiFi netwerken naast elkaar, de Draytek gebruikt er al 2. Zie je naast de Draytek meer dan 1 wifi netwerk dan storen deze al op elkaar en heeft invloed op je snelheid. bekende stoorzenders zijn babyphone, draadloze koptelefoons, magnetron ect ect.
Het wordt nu wel een beetje onoverzichtelijk, vorige week vrijdag gebeld met T Mobile die hebben mij beloofd maandag of dinsdag zou ik gebeld worden door de backoffice. Vanmorgen heb ik met een kort cat5e kabel ongeveer 1 meter rechtstreeks op de modem geprobeerd 80 mbits download en 77 mbits upload. Daarnaast heb ik de WiFi uitgeprobeerd dus een halvemeter van de modem en daar kreeg ik 23 mbits download en 25 mbits upload. De snelheden variëren kan zo omhoog/omlaag schieten. Televisie heeft soms een blokkerig beeld of stopt met het geluid. Ik heb van alles geprobeerd en als ze dan zeggen probeer een andere kabel daar wordt ik zo moe van want een cat5 e kabel leverd de provider er zelf bij en die heeft normaal een doorvoersnelheid van 1000 mbits. Ik heb andere kabels geprobeerd zelfs met een kort kabeltje zie boven. Ik heb een laptop en twee iPads op de iPad blijven de streams verschillende keren hangen dat mijn WiFi verbinding weg valt. Jullie kunnen wel steeds roepen van probeer een andere kabel maar dat heeft toch niets met WiFi temaken.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo, hier hetzelfde probleem, de wanhoop echt nabij,

Ik word er helemaal knettergek van, heb al 3 maanden een bar slechte internetverbinding, verschillende malen gebeld, monteur is al langs geweest, heeft een nieuwe modem geplaatst, maar een week later weer ellende. Al regelmatig van kanaal verwisseld door helpdesk, al regelmatig weer terug in fabrieksinstellingen. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee, dit is gewoon een wanprestatie van T-mobile, ik betaal ergens voor, wat gewoon niet geleverd word. Ik ben zelf ondernemer, en als ik iets niet goed doe, word ik er ook op aangerekend en kom ik tot een oplossing, maar wat t-mobile doet is mensen aan t lijntje houden. Deze klacht zie ik constant terug komen bij jullie, en allemaal sinds die overname, daarvoor een jaar Vodafone en nooit klachten. Mijn geduld is na 3 maanden weleens klaar. Hoe kan ik in godsnaam ondernemen zonder internet. In contact komen met iemand anders dan de helpdesk is onmogelijk. Ik zeg ook mijn contract op wegens wanprestatie en/of niet geleverde diensten.



Hoi Mark!

Ik heb me meteen flink verdiept in jouw situatie, want ik begrijp je wanhoop. Het is absoluut niet de bedoeling om je aan het lijntje te houden, we doen er alles aan om je situatie in kaart te brengen en een passende oplossing te bieden! Ik zie dat jouw situatie een wifi-probleem bevat. Je bekabelde verbinding werkt optimaal, dat is goed! Dan kun je in ieder geval via je bekabelde verbinding ondernemen. Wat voor wifi-probleem merk je na het plaatsen van je nieuwe modem? Staat deze vrij van storingsbronnen, zoals een babyfoon of muur? Ik ben achter de schermen voor je aan het werk om de wifi-snelheid die de monteur had gemeten te bekijken. In de tussentijd kun je alvast de tips uit dit topic proberen om een betere verbinding te kijken. Ik zie graag je antwoord op mijn andere vragen tegemoet!
Reputatie 5
Badge +3
Hallo,

En is dat nou hersteld dan, want volgens de monteur lag de fout niet bij mij thuis.
En ik heb net een speedcontrole gedaan niet bekabeld. En ik kom niet hoger dan 37.50 mbits download en upload 26 mbits dat lijkt me toch niet goed. Dat is via WiFi.


De netbeheerder heeft inderdaad goed onderzoek gedaan en geconcludeerd dat alles daar goed zit. Dat is in ieder geval goed nieuws! Dan ligt de oplossing bij hetgeen wat ik eerder aangaf. Dat wordt niet automatisch hersteld, daarvoor heb je een andere UTP-kabel nodig. De kabel die jij nu gebruikt laat slechts 100 Mbps door, dus daarom kom je inderdaad niet aan de 750 Mbps. Je hebt dus een kabel nodig die een hogere snelheid aankan. Heb je ook nog gecheckt of jouw apparaat de snelheid aankan? Sommige devices trekken zo'n hoge snelheid niet.

Oja, ik heb ook meteen de snelheid bekeken die je afneemt. Jouw snelheid staat op 750 Mbps, dit gaat dus goed. Omdat je glasvezel hebt kunnen we de lijn niet doormeten. Ik raad je aan mijn tips van hierboven te proberen!
Reputatie 7
Badge +10
het is glasvezel en werkt niet op de zelfde manier. de lijnsnelheid zal altijd gigabit zijn in het odf netwerk waar 750mbit beschikbaar is. dit kan je ook op het dashboard zien van de draytek.
Beste T mobile,
Ik kreeg vanmorgen een email dat het opgelost zou zijn? Ik vraag mij toch wat af en dat wil ik graag bevestigd hebben. Welke snelheid heb ik nou ik heb het idee dat het op 100 mbits staat. Jullie kunnen toch de lijn doormeten op snelheid. Willen jullie dat voor mij doen en de uitslag per email willen toesturen.

Gr. Dik

Reageer