Beantwoord

Traag internet


Reputatie 2
Mijn internet is erg traag, na het hele stappenplan door te gaan is het nog niet verholpen. Ik heb een internet 50 abonnement. zoals in onderstaande link te zien haal ik dit bij lange na niet.

PS: dit betreft een bekabelde speedtest met een cat 5e kabel.

https://t-mobile.speedtestcustom.com/result/5f50dc40-467a-11e9-a531-f3de9ae40c12

groet,
Jasper
icon

Beste antwoord door Brian 21 March 2019, 15:33

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 2
Inmiddels heb ik contact gehad met de klantenservice, het wordt onderzocht. Ik zal proberen dit op de hoogte te houden
Reputatie 5
@jverbeek93

Met de kennis vanaf mijn werk, kunnen er verschillende oorzaken zijn.

Controleer ten eerste de aansluiten richting het modem, ben je namelijk rechtstreeks aangesloten op de IS/RA of zit er nog een splitter tussen.
Vervang ook de bekabeling richting het modem vanaf de IS/RA, en zet je modem richting Fabrieksherstel en configureer alles weer op nieuw.

Het probleem kan hem ook op de lijn buitenshuis zitten, doordat bijvoorbeeld de ruiswaardes op het koper netwerk niet goed zijn, waardoor de snelheid wegvalt.
Of het probleem zit hem in de wijkcentrale, dat bij een bonded verbinding 1 aderpaar down is.

T-Mobile moet zoals je aangeeft onderzoeken, maar omdat je lijn wel actief is, is een van de bovenstaande redenen de juiste.

Kan je is kijken in het modem en dan bij de DSL aansluiten, hierin kan je zien of de lijnwaardes etc goed zijn, als je dat hebt gevonden, kan je dan een screenshot hier posten?
Reputatie 2
Bedankt voor je reactie!

antwoorden op je vragen:
hij zit met u2 stekker direct op de muur zoals het ook was bij de vorige provider.
febrieksinstellingen heb ik al gebrpobeerd maar zonder resultaat helaas,

hieronder de printscreens, alvast bedankt voor de hulp!

Reputatie 5
Thanks voor je info.

Ik zie dat het een VDSL aansluiting betreft.

Is het mogelijk om de u kabel te vervangen?, hoe ziet de IS/RA aansluiting er uit?
Reputatie 2
Hi, hier foto's van de aansluitingen. welke kabel bedoelt u? ik heb alle kabels behalve de voedingskabel al vervangen. het vreemde vind ik nog steeds dat dit probleem er bij de vorige provider niet was (youfone). alleen een andere modem aangesloten en dit probleem was er opeens. het lijkt mij dus niet aan de aansluiting te liggen maar aan of buiten huis of aan de modem.

Reputatie 2
als toevoeging nog deze: lijnsnelheden zijn duidelijk te laag...

Reputatie 2
wanneer er een verandering komt in down/upstream lijnsnelheid n.a.v. DLM waarschijnlijk, dan zal ik nog een screenshot posten
Reputatie 5
Ik zie dat de lijnwaardes enorm hoog zijn. Wat kan lijden tot traag internet.
Persoonlijk zal ik even bellen en dit doorgeven dat er gekeken moet worden naar het KPN infrastructuur
Reputatie 5
De aansluitingen zitten trouwens goed
Reputatie 2
Ik heb het doorgegeven aan de klantenservice en het is doorgespeeld aan KPN, nu is het aan hun om alles na te kijken. Bedankt voor de hulp fluxsystem!
Reputatie 5
Geen probleem.

Succes verder 🙂
Reputatie 2
Ik zie inmiddels overal op fora (ook van andere providers) dat wanneer de behaalde up/downstreamsnelheden lager liggen dan de maximale snelheden dit komt door de provider en niet door de netbeheerder.ook op fourstack kom ik op een snelheid van 37Mbit/s. Dit is wel een stuk meer dan de 11Mbit/s die ik nu haal. Daarnaast staat er op de site van t-mobile thuis (https://www.t-mobile.nl/thuis/internet) dat er altijd een minimale snelheid van 12 Mbit/s gehaald wordt. Niet dus... Ik verwacht dat T-mobile (dus geen hulp van netbeheerder KPN nodig) alle restricties van de lijn af haalt. Belachelijk al dat die er überhaupt zijn aangezien ik een Internet 50 abonnement afneem terwijl de max 37 Mbit/s is volgens fourstack.
Reputatie 7
Hey @jverbeek93,

Ik zie dat mijn collega inmiddels een taak heeft uitgezet naar de technische dienst. Zodra we een terugkoppeling ontvangen, brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte!
Reputatie 2
Vanmiddag is heet internet er even uit geweest en waarschijnlijk ten goede!
lijnwaarden lijken nu goed te zijn en speedtests bij zowel t-mobile als speedtest.net geven goede resultaten (27-30 Mbit/s). nog steeds niet de beloofde 50Mbit/s van het abonnement maar nu kan ik in ieder geval netflixen zonder dat de stream de hele tijd buffert. Wat is voor t-mobile een percentage dat consistent gehaald moet worden van die 50 Mbit/s? aangezien daar nog niet aan voldaan wordt...

Reputatie 7
Hi @jverbeek93, we hebben de 19de inderdaad bericht ontvangen van de netbeheerder dat ze het probleem verholpen hebben! (het heeft dus niks met 'restricties' te maken maar de provider schakelt in de meeste gevallen de netbeheerder voor je in om het probleem te verhelpen zoals wij hier ook gedaan hebben 😉). De verwachte snelheid op jouw adres is ongeveer 35 Mbps, daar zit je op dit moment zelfs wat boven dus helemaal goed! Op dit moment betaal je voor 20 Mbps vanwege Klantvoordeel dus je maakt nu gebruik van de hoogt haalbare snelheid voor het laagst mogelijke bedrag! ☺️
Reputatie 2
Hoi @Brian, bedankt voor de info! het klantvoordeel was een van de redenen om over te stappen naar t-mobile thuis. Verbinding is nog steeds stabiel dus ik ben tevreden 🙂

Reageer