Beantwoord

Traag internet (bekabeld)

  • 7 December 2017
  • 11 reacties
  • 764 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Sinds enkele dagen is mijn bedraad internet erg traag. Downloads gaan soms maar 100kb/s, Amazon prime video stream hapert.
Heb modem uit/aan gezet.
Vraag me af of er iemand op mijn verbinding meelift. Of is het iets anders?
icon

Beste antwoord door Brian 9 December 2017, 15:43

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3
Wat heb je als resultaat als je een Speedtest doet?
Heb enkele malen de test gedaan.
Kreeg enkele malen een latentiefout waarmee speedtest mislukt na reload kreeg ik telkens deze readings:
ping 300ms
download 0.0 Mbps
upload 1.3 Mbps
Reputatie 4
Ik heb momenteel hetzelfde probleem, kom niet boven de 2 Mbit down en 0.3 Mbit up uit.
Ping is rond de 200 ms, normaal rond de 20 ms.
Reputatie 7
Je kan met Uptimerobot je verbinding monitoren. je kan dan de ping en downtime zien. zo kan je makkelijk zien wanneer het probleem zich voor doet.
Reputatie 7
@Vodzj Ik heb meteen met je meegekeken en de binnenkomende verbinding lijkt wel goed te zijn. Zou je eens de andere netwerkpoort en een andere netwerk kabel willen proberen? Als dit het niet oplost probeer dan even een fabrieksreset van de modem door de reset knop een paar seconden in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip totdat alle lampjes tegelijk branden. Ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen!

@Jeffrey87 Ik zie dat jij inmiddels telefonisch contact op hebt genomen en dat we een monteur langs gaan sturen voor je wifi verbinding!
Ik heb sinds een week ook Tmobile Thuis en zou 750 up en down moeten halen... alleen haal ik maar 10%.
Dit moet veranderen. Help
Reputatie 7
hoe heb je dat getest @Mrbenkhard ?
wifi? bekabeld? via een website ? via de speedtest.net desktop app?
@Hidden.nld, Getest met sites zoals Ookla speedtest en andere ( denk 4-5 verschillende geprobeerd)
Op mijn desktop bekabeld met nieuwe kabel. haal 90 Down- 95 Up op een goed moment op de dag. (overdag) zoals nu haal ik 80 down 90 up. mijn abbo voor thuis is 750/750 up down
Reputatie 7
het lijkt er op dat je netwerk kaart niet hoger aan kan als 100mbit het kan zijn dat de netwerk kaart niet sneller kan of dat de kabel niet geschikt is voor gigabit. bij de instellingen kun je zien of de libkstatus 1000mbit is
Bij welke instellingen?
Ik ben onlangs verhuisd gebruik de zelfde kabels. hiervoor had ik ziggo en daar haalde ik 220down en 20 up. ( 200 D-20 U was mijn pakket)
Reputatie 7
Hey @Mrbenkhard zou je eens het volgende willen controleren bij je netwerkadapter:

Netwerkadapter aanpassen en statisch instellen op 1gbps full duplex
o Zoek naar het ‘Netwerk and Sharing Center’
o Klik links op ‘Change Adapter Settings‘
o Selecteer de interface waarmee je verbonden bent met de router
o Rechtermuisklik deze en selecteer ‘Properties’
o Klik vervolgens op ‘Configure’
o Onder het ‘Advanced’ tab kies je voor 1.0 Gbps full duplex

Laat ons weten of het heeft geholpen. ☺️

Reageer