Beantwoord

Traag internet door bridge tap?

  • 20 November 2018
  • 2 reacties
  • 901 Bekeken

Wij zijn sinds enkele weken op zoek naar de oorzaak voor ons zeer trage internet. Volgens de klantenservice zouden wij tot 41Mbit binnen moeten krijgen (op een contract van 50Mbit). Helaas krijgen we maximaal 9 Mbit binnen en met de TV aan is dit max 1 Mbit, een absoluut onwerkbare situatie. Ondertussen werk ik standaard met een hotspot via 4G op mn telefoon, verre van ideaal dus.

Er is reeds een nieuwe modem gestuurd, eindeloos gereset maar dit is echt niet het probleem. Tevens is er een Guideon monteur geweest die heeft vastgesteld dat hierin niet de verklaring ligt. Vervolgens is in behandeling bij een 'externe leverancier' gegaan, lees KPN. Nu wordt er beweerd dat een bridge tap de oorzaak is van het probleem.

Echter, alle bekabeling die naar oude telefoonpunten of anders liepen zijn allang doorgenomen en verwijderd. Er komen nog 2 draden uit het ISRA punt die beiden naar het kastje lopen waar vervolgens de modem op is aangesloten (zie foto's). Geen andere connecties meer (zie tevens foto's).

Kan iemand nog helpen met verklaring voor het trage internet. Wij worden continue van het kastje naar de muur gestuurd. Moeten met iedere melding helemaal van voor af aan beginnen (resetten etc.....) en zijn het al met al flink zat. Wie heeft nog advies of tips voor ons?

icon

Beste antwoord door Sander 23 November 2018, 14:51

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Beste mlvanvliet,

9 mb is inderdaad wel heel erg weinig. Is dit bedraad gemeten met een laptop / pc ?

Heb je zelf gecontroleerd wat de maximaal haalbare snelheid is? Zie onderstaande link. (Voer postcode en huisnummer in, zie resultaat bij Koper / DSL)

KPN lijnen

Verder is dit inderdaad een probleem wat door de netwerk beheerder (kpn) moet worden opgelost, zij gaan over de lijn t/m het isra-punt.

Mvg. Marcel
Reputatie 7
Hoi @mlvanvliet

Laat ik beginnen met te stellen dat wij aan jouw kant staan. Het liefst zien wij dat jij het maximale uit jouw abonnement haalt. Ik begrijp dat die 9 Mbps via Wifi gemeten is. Kun je ook testen met een bekabelde verbinding? Dan weten we precies wat de Bridge tap aan verlies met zich meebrengt.

Dan is het zaak om de bridge tap zo snel mogelijk te verwijderen. De foto die je meestuurt toon een bijzonder ISRA punt! Mag ik vragen wat voor een pand dit is? Het lijkt wel een mega-ISRA voor een kantoorpand of appartementencomplex.

Voor uitleg rondom Bridge tap kun je hier kijken: Alles over Bridge tap. Verder hoop ik dat je eruit komt om jouw aansluitpunt zo direct mogelijk op de buitenlijn aan te sluiten. Voor vragen kun je hier altijd terecht. Blijf ook zeker foto's delen, want dat maakt het stukken inzichtelijker. Nu weet ik niet of ik je vele kan helpen met de precieze aansluiten van de kabels, maar ik weet dat er vele techneuten op deze Community actief zijn. Ik heb dus goede hoop!

Reageer