Beantwoord

Traag internet door bridgetap?


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
Hallo T-Mobile (klanten)!

Mijn situatie is als volgt. Ik krijg niet de snelheid binnen die ik volgens de postcodecheck zou moeten krijgen. De postcodecheck gaf eerst 50mbit aan, maar inmiddels is dit (gecorrigeerd naar?) 32mbit. Maar mijn snelheid kwam eigenlijk nooit boven 25mbit uit.

Er is een KPN monteur langs geweest om de aansluiting te controleren. Maar volgens hem was 25mbit het maximaal haalbare op mijn adres omdat ik op een wijkcentrale ben aangesloten die maximaal 25mbit aan kan. Hij heeft toen wel de hoofdaansluiting (ISRA punt?) in mijn woning vervangen. De 4-punts PTT (telefoon)aansluiting is vervangen door een KPN aansluiting met een RJ10 en RJ11 ingang (zie foto's bijlage).

Vanwege een verbouwing heb ik het probleem even met rust gelaten, maar recentelijk heb ik het weer opgepakt. Inmiddels lijkt mijn snelheid niet eens meer boven de 17mbit uit te komen. En na mijn laatste gesprek met de klantenservice van T-Mobile Thuis is er een vermoeden dat er een bridge tap in mijn aansluiting zit. Simpel samengevat, een storende aftakking in de telefoonlijn, toch? Maar in mijn woning zijn er geen (zelfgemaakte) aftakkingen aanwezig. Het modem is direct op de hoofdaansluiting aangesloten.

Kan het zijn dat er een bridge tap is ontstaan na het vervangen van de hoofdaansluiting door de KPN monteur? En als dat het geval is, hoe kan ik dit dan oplossen? Ik heb wat foto's gemaakt van de nieuwe aansluiting en hoe deze is aangesloten (zie bijlage). Misschien kan iemand mij vertellen of er iets niet klopt.

Kortom, wat is er aan de hand en hoe kan het opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 2 July 2018, 23:19

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hallo rbijs,

dat ziet er uit als een aansluiting met draadradio dat word sinds 1964 niet meer gebruikt eigenlijk 😱
als je daar het modem direct op aangesloten heb met een korte rj11 aansluiting met masieve kern zou je goed moeten zitten. er zit in iedergeval geen bridgetap op deze aansluiting.
Hallo Hidden.nld,

Bedankt voor je reactie!
Mijn appartement komt ook uit die tijd, vandaar dat het (blijkbaar) om een verouderde aansluiting gaat.

Hoe herken ik aan een RJ11 kabel dat deze een massieve kern heeft?
Betekend dit dat elke ader 1 solide draad is in plaats van meerdere dunne draadjes?
Of zijn er andere kenmerken waar ik op moet letten bij het kiezen van de juiste kabel?
Voldoet de standaard meegeleverde kabel (RJ11, 1 meter) hieraan?
Want met de standaard kabel kom ik ook niet (meer) rond de 25mbit of daarboven uit. (bekabeld gemeten)
Reputatie 7
dat klopt helemaal. deze draden zijn stugger dan de losse draadjes. in het installatie pakket zaten meerdere rj11 kabels. en niet allemaal hebben ze een solide kern. misschien kan je deze even omruilen met een ander.
Ik heb inmiddels meerdere kabels geprobeerd, maar de snelheid komt niet boven de 17mbit/s uit... Dus wat nu?

Ik heb wederom contact opgenomen met de klantenservice. En zij hebben de vraag wederom naar de technische dienst doorgezet...

Ik heb zo’n vermoeden dat dit probleem niet opgelost kan worden (binnen mijn macht of die van T-Mobile). En ik heb inmiddels een glasvezelaansluiting in mijn woning van de lokale aanbieder SKP. Eigenlijk wil ik het abonnement voortijdig kosteloos op kunnen zeggen zodat ik gebruik kan gaan maken van glasvezel. Maar daar zal wel niet genoeg (juridische) reden voor zijn...
Reputatie 7
Hoi rbijs,

Goed dat je meerdere kabels geprobeerd hebt, je hebt er veel energie in gestoken! We gaan samen op zoek naar een de oplossing. Ik zie dat onze technische dienst jouw situatie heeft voorgelegd aan de netwerkbeheerder, aangezien zij wat aan jouw internetlijn moeten gaan doen. Zij hebben je geprobeerd te bellen om een afspraak te maken hiervoor. Het 06-nummer waarnaar zij gebeld hebben eindigt op 510. Klopt dat, ben jij daarop bereikbaar? Ik checkhet, zodat de afspraak met jou gemaakt kan worden en jij zo snel mogelijk van sneller internet kan genieten!
Hallo Sterre,

Bedankt voor je reactie!

Inmiddels kom ik al vaker in de buurt van de 25mbit, de maximale snelheid die ik volgens de KPN monteur kan behalen. Dat is dus niet de 50mbit uit de eerste postcodecheck (toen ik het abonnement heb afgesloten) of de 35mbit uit de huidige postcodecheck. Maar omdat ik volgens de KPN monteur geen sneller internet kan ontvangen op mijn adres neem ik aan dat T-Mobile/KPN hierin ook niets meer kan betekenen? Mocht er toch nog wel verbetering mogelijk zijn (wat dus onwaarschijnlijk is) dan ben ik inderdaad op dat 06-nummer te bereiken. En mocht ik toch mijn abonnement vroegtijdig kosteloos opzeggen dan hoor ik dat ook graag. Alles werkt verder naar behoren, maar ik heb gewoon (mede vanwege werk) sneller internet nodig.
Reputatie 6
Alles werkt verder naar behoren, maar ik heb gewoon (mede vanwege werk) sneller internet nodig.
Als hoge snelheid echt het belangrijkste is, zou ik maar glasvezel internet regelen. Als dat eenmaal werkt, kan je het T-Mobile abo uitkleden/minimaliseren qua maandbedrag of afkopen. Dat laatste is misschien goedkoper en wellicht voor alle betrokken partijen gunstiger.
Reputatie 7
Hoi @rbijs

Goed om te lezen dat het inmiddels al beter gaat. Ik kijk graag met je mee naar alle opties omtrent je abonnement en snelheid. Wil je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) sturen? Als het kan wil je ook een speedtest uitvoeren met een bekabelde verbinding rechtstreeks op ons modem, zonder dat je andere apparaten hebt aangesloten? Dan heb ik alle informatie bij elkaar!
Hallo @Sander,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb je een privé-bericht gestuurd met daarin de gevraagde informatie.
Als hoge snelheid echt het belangrijkste is, zou ik maar glasvezel internet regelen. Als dat eenmaal werkt, kan je het T-Mobile abo uitkleden/minimaliseren qua maandbedrag of afkopen. Dat laatste is misschien goedkoper en wellicht voor alle betrokken partijen gunstiger.
@tmoesel bedankt voor de suggestie. Daar had ik nog niet over nagedacht. Het klinkt als een interessant optie. Ik ga de kosten hiervan eens afwegen.
Reputatie 7
Hoi @rbijs

Bedankt voor je privébericht en de snelheidstest. Het bleek dat de snelheid niet naar wens was. Ik ben blij dat we er samen zijn uitgekomen en een mooie tussenoplossing hebben gevonden!
@Sander Mee eens! Overstappen (naar glasvezel) bleek voor mij de enige oplossing. Maar het is op deze manier netjes opgelost. Iedereen bedankt voor de hulp. Dit topic kan wat mij betreft gesloten/opgeruimd worden.

Reageer