Beantwoord

Traag internet en nog tragere service


Misschien word op deze manier mijn probleem bij T-mobile wel serieus genomen.


Ik kwam er laatst achter dat mijn internet af en toe weg viel, dus heb ik daar een melding van gemaakt. nadat verschillende telefonisten tevergeefs hebben geprobeerd om het op afstand op te lossen werd er eindelijk een monteur belooft. 

Er zou binnen vijf werkdagen een monteur langskomen, dit is uiteindelijk twee week wachten geworden omdat de monteur van hun partner (in crime) Gidion simpelweg steeds niet kwam opdagen.

Toen de monteur eindelijk zijn weg naar ons had gevonden, concludeerde hij dat de internetkabel (uit de muur) maar 5 mb/sec leverde in plaats van de 100 mv/sec waarvoor wij maandelijks betalen. De monteur zij dat T-mobile de kabel uit de muur huurt van KPN en omdat de verbinding zo traag was, de modem af en toe er mee uit zou scheiden. Er zou volgens hem opgelost kunnen worden door een monteur van KPN langs te laten komen en de internetsnelheid te laten opschroeven. Hij zei dat hij dit voor zou leggen bij T-mobile en dat wij goed onze telefoon in de gaten moesten houden voor een onbekend nummer (dat schijnbaar de monteur van KPN zou zijn). 

Wij kregen een email van T-mobile waarin werd aangegeven dat een ticket was aangemaakt zodat de technische dienst van T-mobile dit zou oppakken.

Meerdere malen hebben wij contact opgenomen met T-mobile om te vragen wanneer met ons contact zou worden opgenomen om een afspraak in te plannen met de monteur van KPN. Telkens werd er aangegeven dat T-mobile het ticket had gecanceld omdat zij vonden, en ik citeer, “dat onze klacht het niet waard was om een monteur langs te sturen". Na nog eens twee weken wachten bleek ook dat ons laatste ticket weer gecanceld was. De telefonist zei dat de technische dienst op afstand een meting had verricht en dat ze maar even besloten dat wij het nog steeds niet waard waren om een monteur langs te sturen. Klantvriendelijkheid ten TOP!

Aangezien wij vonden dat we inmiddels lang genoeg gewacht hebben en ons steeds maar weer valse beloftes gemaakt werden, vroegen wij of we dit keer ook met een manager of leidinggevende konden spreken. Dit waren haar exacte woorden '’Managers en leidinggevenden bij T-mobile worden zeer goed afgeschermd. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar en al helemaal niet voor klanten'’. En daar mag je het maar mee doen… 

k heb er momenteel weinig vertrouwen in dat mijn probleem ooit nog opgelost word… 

Toch moet T-mobile wel complimenteren op hun satirische humor, namelijk op tv verkondigen '’T-mobile doorbreekt de snelheidslimieten” en je klanten vervolgens maanden lang zonder internet laten zitten.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 March 2020, 12:22

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @Christiaan3 

Welke snelheid is theoretisch haalbaar volgens https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ ?

Hoe lang en van welke kwaliteit is de kabel tussen het ISRA punt en het modem?

Groet, Folkert

Dag @Folkert Folkert bedankt voor je reactie, 

Volgens de KPN snelheidstest op ons adres zou ik maximaal 106 mb/sec aangevoerd kunnen krijgen. 

Wij hebben momenteel ook een abonnement voor 100 mb/sec.

De kwaliteit van de kabel is goed aangezien de eerste monteur een nieuwe kabel geïnstalleerd heeft, deze is niet langer dan 0,5 tot 0,7 meter.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Christiaan3

Enige bridge taps in je ISRA zoals extra draden of kabels die naar een andere ruimte gaan? Gewoon enkel rood en blauw, geen doorlussing. Zou voor storingen kunnen zorgen.

Gebruik je de meegeleverde DSL kabel?

Dag @Waqqas, sorry zoveel kennis heb ik niet van internet aansluitingen.

ik heb een aantal foto’s gemaakt van mijn modem en bedrading, ik hoop dat dit meer duidelijkheid bied.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Christiaan3 

Die kabel in IPTV moet naar je tv box gaan voor internet zijn de 2 poorten met INT maar voor de rest ziet het er goed uit volgens mij.

Je zou de modem even kort van het stroom kunnen halen en daarna bijvoorbeeld een laptop bedraad op poort 1 (INT) en dan je snelheid meten met de Ookla speedtest app.

Reputatie 7
Badge +3

Ziet er gewoon prima uit @Christiaan3 

Je kunt het modem een fabrieks reset geven en kijken of dat helpt. Zo niet, T-Mobile bellen en vragen om een lijnmeting. Als die niet goed uitvalt zullen ze KPN inschakelen. Voor DSL zijn ze afhankelijk van hen.

Edit: Goed opgemerkt van @Waqqas , eerst een bedrade meting op een INT poort met de W10 Speedtest app.

@Waqqas de kabel in IPTV gaat inderdaad naar mijn tv box,  ik heb zojuist de modem gereset zoals @Folkert voor heeft gesteld en ik heb mijn laptop bedraad aangesloten en een speedtest afgenomen met de Ookla speedtest app dit was het resultaat:

@Folkert T-mobile heeft al een aantal keren een lijnmeting gedaan, ik weet niet waarom maar zij zeggen dat ze het probleem niet dringend genoeg vinden om langs te komen.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Christiaan3 

Hiervoor zou T-mobile wel iemand langs voor moeten sturen volgens mij, wat was het resultaat van hun lijn meting?

Net weer gesproken met T-mobile, zij geven aan dat de landmeting wel goed is rond de 100mb/sec. Ik heb ze de waardes gegeven van de metingen hierboven en ze hebben belooft om opnieuw iemand langs te sturen. 
 

Reputatie 7

Hey @Christiaan3,

Goed om te horen dat mijn collega's alles in gang hebben gezet om dit probleem voor je op te lossen! Die snelheid is inderdaad niet om over naar huis te schrijven en moet wat aan gedaan worden. Onze techneuten gaan hiermee aan de slag. :thumbsup:

Geen bericht, goed internet?

 

Hier hebben wij al sinds 6 maart problemen met traag internet. 


Na meermaals aandringen (zeuren!) van ons kwam er in april een Guideon monteur langs en die kon ons meteen vertellen dat de verbinding niet best is. Op dit moment is het nog wachten op de KPN monteur die eerst haar eigen klanten helpt volgens de T-mobile klantenservice. 

 

We zijn inmiddels alweer 3 maanden verder en T-mobile incasseert lekker de maandelijkse kosten…..

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gippo, sorry dat je al zolang wacht. Welkom op de Community en bedankt voor het delen van je ervaring! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit het liefst opgelost ziet. Eerder zijn we voor je aan de slag gegaan, en hebben we netwerkbeheerder KPN NetwerkNL moeten aansturen. De oorzaak van het probleem ligt in hun domein.

Ik wil de situatie graag wat genuanceerder aan je uitleggen: KPN kan momenteel alleen voor geen licht/geen verbinding aangestuurd worden in verband met de aangescherpte veiligheidsprotocollen en COVID-19 maatregelen. Performance issues, daar schaart men traag internet ook onder, worden momenteel na de crisis opgepakt. 

Een trage Internetverbinding kunnen wij niet in z'n geheel vergoeden. Dit komt omdat er wel internet aanwezig is op jouw adres. Natuurlijk kijken we achteraf wel áltijd naar een passende vergoeding. Zodra het probleem verholpen is, kijken we daar samen naar!

Hoi @gippo, sorry dat je al zolang wacht. Welkom op de Community en bedankt voor het delen van je ervaring! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit het liefst opgelost ziet. Eerder zijn we voor je aan de slag gegaan, en hebben we netwerkbeheerder KPN NetwerkNL moeten aansturen. De oorzaak van het probleem ligt in hun domein.

Ik wil de situatie graag wat genuanceerder aan je uitleggen: KPN kan momenteel alleen voor geen licht/geen verbinding aangestuurd worden in verband met de aangescherpte veiligheidsprotocollen en COVID-19 maatregelen. Performance issues, daar schaart men traag internet ook onder, worden momenteel na de crisis opgepakt. 

Een trage Internetverbinding kunnen wij niet in z'n geheel vergoeden. Dit komt omdat er wel internet aanwezig is op jouw adres. Natuurlijk kijken we achteraf wel áltijd naar een passende vergoeding. Zodra het probleem verholpen is, kijken we daar samen naar!

Dit had ik inderdaad in de gaten en snap ik ook volkomen.

Het is alleen jammer om toe te moeten kijken dat er vanuit T-mobile niet oplossingsgericht gekeken kan worden zodat we hier toch enigszins kunnen thuiswerken met een beetje verbinding. Er wordt op dit moment een unlimited abonnement aangesmeerd waar we dan een jaar aan vast zitten. Dit noem ik dan niet de juiste oplossing, eerder geldklopperij...

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @gippo, bedankt voor je begrip en uitleg! Ik wil echt graag met je meedenken, zodat we in de tussentijd toch een passende (nood)oplossing voor je vinden. Je hebt een paar weken geleden een voucher gekregen met zeven dagen Unlimited Internet, kan ik er nog zo eentje naar je toesturen in een privébericht? Het biedt natuurlijk slechts tijdelijk een uitwijkmogelijkheid, maar het zorgt er wel voor dat je op een mobiele hotspot met de laptop en/of PC online kunt zijn.

Laat me weten wat ik voor je kan doen, dan onderneem ik zo snel mogelijk actie! 😊

Hoi Jason,

Fijn dat je meedenkt en het dossier in hebt gekeken. Het klopt dat we een paar weken terug gebruik konden maken van jullie unlimited service. Dat werkte fantastisch met een extra telefoon die als hotspot fungeerde. Echter een week later werd mij het abonnement dus aangesmeerd.. 

Ik zou graag weer een voucher willen krijgen voor 7 dagen unlimited waardoor we weer even een goede verbinding hebben.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi Jason,

Fijn dat je meedenkt en het dossier in hebt gekeken. Het klopt dat we een paar weken terug gebruik konden maken van jullie unlimited service. Dat werkte fantastisch met een extra telefoon die als hotspot fungeerde. Echter een week later werd mij het abonnement dus aangesmeerd.. 

Ik zou graag weer een voucher willen krijgen voor 7 dagen unlimited waardoor we weer even een goede verbinding hebben.

Heel graag gedaan @gippo! Ik ga je nu een PM sturen met de nieuwe vouchercode. Zo kunnen jullie de komende zeven dagen via hotspot in ieder geval nog online komen! 💻

Hoi Jason,

Fijn dat je meedenkt en het dossier in hebt gekeken. Het klopt dat we een paar weken terug gebruik konden maken van jullie unlimited service. Dat werkte fantastisch met een extra telefoon die als hotspot fungeerde. Echter een week later werd mij het abonnement dus aangesmeerd.. 

Ik zou graag weer een voucher willen krijgen voor 7 dagen unlimited waardoor we weer even een goede verbinding hebben.

Heel graag gedaan @gippo! Ik ga je nu een PM sturen met de nieuwe vouchercode. Zo kunnen jullie de komende zeven dagen via hotspot in ieder geval nog online komen! 💻

Heel fijn. Hopelijk wordt het snel opgelost door KPN. 

Dhr. Jason is er volgens mij tussenuit geknepen.. Vast iets met vakantie. Vandaar dat ik het probleem op de community gooi. 

We zijn inmiddels 5 voucher codes aanvragen verder en T-Mobile stuurde me afgelopen week precies dezelfde monteur als in april. Waarom? Dat vroeg de monteur zich ook af…

Het internet is intussen tijd nog slechter geworden. Er wordt nu gezegd dat er een KPN monteur langskomt voor het verdeelkastje. Dit heb ik in maart al aangegeven uit te voeren. 

Ik vind dit wel een hele treurige zaak...

​​​

Reputatie 7

Hey @gippo,

Onze Jason is inderdaad momenteel aan het genieten van een welverdiende vakantie. :smiley: Ik neem daarbij het stokje van 'm over. Nu zie ik dat er al veel in gang is gezet om dit probleem voor je op te lossen. Het laatste nieuws is dat de netwerkbeheerder graag een afspraak met je wil maken. Tot op heden is dat jammer genoeg niet gelukt. Ik wil je vriendelijk verzoeken om zo spoedig mogelijk een afspraak in te plannen met de netwerkbeheerder op het volgende nummer: 088-1200024. Laat je ons vervolgens weten hoe het bezoek is verlopen? 

Hey @gippo,

Onze Jason is inderdaad momenteel aan het genieten van een welverdiende vakantie. :smiley: Ik neem daarbij het stokje van 'm over. Nu zie ik dat er al veel in gang is gezet om dit probleem voor je op te lossen. Het laatste nieuws is dat de netwerkbeheerder graag een afspraak met je wil maken. Tot op heden is dat jammer genoeg niet gelukt. Ik wil je vriendelijk verzoeken om zo spoedig mogelijk een afspraak in te plannen met de netwerkbeheerder op het volgende nummer: 088-1200024. Laat je ons vervolgens weten hoe het bezoek is verlopen? 

 

Is dit niet een taak voor jullie? Volgens mij kan ik als klant helemaal niks inplannen. 

Reputatie 7

Hi @gippo, wij nemen contact op met de netbeheerder voor je en zij bellen jou dan rechtstreeks om een afspraak in te plannen. Als ze je niet kunnen bereiken dan sturen we dit bericht naar je zodat je ze zelf terug kan bellen. Wij kunnen niet in jouw agenda kijken dus om kastje-muur situaties te voorkomen kan je rechtstreeks zelf een afspraak inplannen! 

Dat moeten jullie er wel voor zorgen dat het goede telefoonnr. wordt doorgegeven. Ik heb zelf contact opgenomen. KPN heeft wederom een verkeerd nr. doorgekregen  en meermaals contact met jullie gelegd. Jullie doen er vervolgens niks mee en dat betreur ik ten zeerste. Al helemaal omdat we al bijna een half jaar verder zijn. De lijn is op dit moment veelvuldig dood en onstabiel en we kunnen er niks mee. Beetje jammer om steeds om een week unlimited te moeten smeken..

Het was tevens niet de bedoeling dit nr. te gebruiken als klant wat ik eerder aangaf. 

Ik hoop dat jullie in de toekomst even iets beter de zaken uitzoeken in plaats van deze kastje naar de muur situatie wat je nu aangeeft...

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @gippo,

Fijn dat je dit bij mij aankaart! Ik heb het dossier uitgebreid nagekeken of ik ergens een alternatief mobiel nummer van je kon vinden, en daarbij vond ik ergens een nummer dat eindigde op een 5, terwijl de andere cijfers allemaal hetzelfde waren. Klopt het dat jouw nummer op een 5 eindigt in plaats van de 2 die wij momenteel in ons systeem hebben staan? Of heb je een ander mobiel nummer dan het nummer dat eindigt op 72?

Ik ben in ieder geval erg blij om te zien dat KPN morgen een bezoek brengt, hopelijk weten zij het probleem eens en voor altijd op te lossen!   

Dit nummer met een vijf is niet bij mij bekend... 

Reputatie 7

Hoi @gippo, als je wilt kan je mij een privébericht sturen met het juiste nummer, dan zorg ik ervoor dat alles goed staat in het systeem. Komt helemaal goed! 

Reageer