Beantwoord

Traag internet in namiddag en avond

  • 19 January 2021
  • 2 reacties
  • 329 Bekeken

Ik probeer het nog maar eens.

Ik heb overdag prima internet. Echter, rond het begin van de avond valt de snelheid weg.

Ping waardes van 70 of 80 zijn geen uitzondering.

Om 2400 uur lijkt alles weer normaal. Dit herhaalt zich dagelijks.

Ik betaal genoeg voor mijn premium abonnement……..ik baal als een stekker.

T-mobile is niet wat ik had gehoopt.

Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 21 January 2021, 16:43

Bekijk origineel

2 reacties

ik lees opeens een paar oudere berichten.

Indien dit nog steeds speelt (er zijn blijkbaar meer mensen met deze klacht weggegaan) dan wil ik opzeggen. Bellen met klantenservice is, tenzij je een uur wilt wachten, onmogelijk.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Freddy Kleine, van harte welkom op de Community!

Top dat je dit ten gehore brengt, ik onderzoek dit graag volledig. Valt de snelheid weg op bekabeld aangesloten apparatuur of enkel op de Wifi? Wanneer het op de Wifi gebeurt, kun je het beste gebruikmaken van de onderstaande tips: 

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn. Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren.

Ik zie trouwens in de lijnmeting geen afwijkingen naar voren komen, sterker nog je hebt een zeer stabiele verbinding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw Wifi niet traag is, maar er is in ieder geval geen directe boosdoener op verbindingsgebied te herkennen.

Hoeveel apparaten zijn er tegelijkertijd bekabeld en op je Wifi verbonden? Dit kan namelijk ook van invloed zijn op je algehele Wifi-snelheid. Zou je in dit topic een screenshot kunnen plaatsen van een speedtest via speedtest.net (Ookla)?

Als al het bovenstaande ook geen oplossing biedt, dan gaan we over op een alternatief. We stoppen niet voordat het euvel verholpen is! 

Mocht je bekabelde internetproblemen ervaren tegen het begin van de avond, kun je me dan een snelheidstest toesturen waarin het hele bureaublad zichtbaar is? Dan kunnen we uitdokteren waar de oorzaak ligt.

Probeer ook eens alle tips door te nemen in de volgende topics: Hoe verbeter ik mijn Wifi? en Problemen met bekabeld Internet.

We gaan dit oplossen, daar ben ik van overtuigd.
 

Reageer