Beantwoord

traag/slecht internet

  • 28 October 2019
  • 5 reacties
  • 919 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Wij betalen voor 100mbs internet speeds wat ook wel haalbaar is met internet kabel maar we komen niet eens dichtbij via wifi. Wanneer ik probeer te gamen of in voicechats wil gaan kan dat ook bijna niet omdat het internet speed zo traag is ik klink volgens mijn vrienden steeds als een robot of zei horen mij helemaal niet. Het snelheid op mijn playstation playstation zit vaak rond de 1-3mbs (wat ik ook echt niet vind kunnen) en wanneer ik dan een game opstart kan ik niet eens normaal lopen, het verbinding is veelste onstabiel, op mijn mobiel is het vaak tussen de 5-10mbs heel soms haalt hij nog 20mbs. En ik kan ook geen kabel trekken sinds de modem te ver is en mijn ouders dat ook niet echt fijn vindenm

 

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen

icon

Beste antwoord door Folkert 29 October 2019, 07:20

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @Kurrie 

Als je bekabeld de snelheid wel haalt is de verbinding dus in orde. Waar is het modem geplaatst? De Wifi verbinding tussen het modem en je Playstation moet een beetje vrije doorgang hebben zonder beton. Het modem in de meterkast is ook niet ideaal, het vele metaal verstoort de Wifi signalen.

Wat je zou kunnen proberen is een Devolo setje om de verbinding via het lichtnet te laten lopen, het kan werken maar geen garantie, veel hangt af van de kwaliteit van het lichtnet.

Groet, Folkert

De modem is geplaatst in de woonkamer niet zo ver van mij vandaan, hij zit aan het kant wat naar mijn kamer wijst dus het zou geen afstand probleem moeten zijn, ik weet niet hoe zo een devolo set zou helpen (niet te veel verstand ervan)

Reputatie 7
Badge +3

Als het signaal door gewapend beton heen moet heb je al een probleem! Kijk even op de Devolo website voor uitleg. Je kunt de setjes kopen bij b.v. Coolblue.

Zal er naar kijken bedankt!

Reputatie 7

Hoi @Kurrie,

 

Heb je er al naar kunnen kijken? Heb je een update voor ons? :sunglasses:

Reageer