Beantwoord

trage en wegvallende wifi

  • 13 August 2020
  • 7 reacties
  • 148 Bekeken

Vanaf het begin is de wifi al slecht. Maar nu echt het gewoon echt beroerd.

Ik heb een appartement en op het verste punt (keuken) vliegt de wifi continue uit. Dit kan ik goed zien doordat mijn Google home steeds opnieuw verbinding moet maken. Ook in mijn slaapkamer wil de Chromecast niet streamen. Verbinden lukt (soms) nog net maar bij afspelen vliegt ie eruit. Ook in de woonkamer(daar staat ook de zyxel) maakt de smart tv wel verbinding maar geen internet.

Ik heb al stroom van modem en media converter gehaald en factory reset gedaan. 

Helaas werkt dit allemaal niet.

Met een premium abonnement glasvezel (1000mbps) mag je toch wel meer verwachten dan wat ik nu heb lijkt mij. Zie hieronder een screenshot van een speedtest.

Wie heeft voor mij de gouden tip? Ik heb geen wifi check van de monteur gekregen ivm corona..

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 August 2020, 22:08

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @yvetteR 

Als je met een laptop die direct is aangesloten op de Zyxel met minimaal een CAT5e kabel je snelheid meet met de Ookla speedtest app haal je dan wel goede snelheden?

Gebruik je de WiFi van de Zyxel of heb je er nog een versterker bij?

Hi @Waqqas , bedankt voor je snelle reply. Ik heb helaas geen kabel dus kan dat niet testen. Ik heb ook geen versterker. De wifi komt uit de zyxel.

Reputatie 7
Badge +15

@yvetteR

Misschien kan WiFi Plus je WiFi in huis verbeteren.

Of een andere WiFi versterker en dan de WiFi van je Zyxel uitschakelen bijvoorbeeld.

Hi @Waqqas dus danmdan ik nog meer aanschaffen omdat het normale product niet naar behoren werkt? Met maximale internet en wifi garantie zou ik toch in de hele woning wifi moeten hebben? Ik heb het idee dat de zyxel niet goed is. Maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen. 

Reputatie 7
Badge +15

@yvetteR 

Ik vind het zelf ook wat mager maar bij glasvezel is er een WiFi garantie van 20 Mbit.

Maar een Zyxel hoort normaal gewoon heel goed te werken met hoge WiFi snelheden. Wellicht is er een apparaat die voor problemen zorgt? Dit kan je uitsluiten door alles te verwijderen en per apparaat kijken of het goed werkt.

Hi @Waqqas . Dank. Maar is de wifi garantie echt maar 20mbit ? Ook bij het premium abonnement? Dat is 2% van wat ze aangeven. Dit was trouwens op een goed moment in de slaapkamer. Heb ook momenten gehad dat niet boven de 10 uit kwam. Zal deze even in de gaten houden en opslaan. Wellicht dat ik daar meer mee kan. Ik dacht dat dit al bizar laag genoeg was..

Reputatie 7
Badge +15

WiFi is iets waarin de inrichting van jouw huis een grote rol in kan spelen. Bekabeld zou jij gewoon meestal rond de 85-90% van de 1000 Mbit moeten halen. De meeste zullen zeker niet genoeg nemen met 20 Mbit met dit abonnement maar als alles gewoon goed is zul je een veel hogere snelheid moeten halen daarom vroeg ik je ook om alles eens te verwijderen, voer dan eens enkel met een telefoon een speedtest uit bij de Zyxel en sluit vervolgens één voor één andere apparaten aan en kijk wanneer er problemen optreden.

1000 Mbit zul je nooit halen op WiFi :)

Reageer