Beantwoord

Trage internet afspraak Guidion

  • 11 September 2020
  • 9 reacties
  • 232 Bekeken

Ik had een tele2 abo thuis waarbij ik wel minimaal een snelheid haalde van 80/90mb via de kabel. Ik heb nu een 100mb abonnement genomen van Tmobile. Enkel haal ik via de kabel amper 20mb terwijl ik helemaal niks heb veranderd aan de bekabeling maar enkel een andere modem tussen heb geplaatst. Of de modem is bucht of de beloofde snelheid geven ze me niet.

Ondertussen heb ik proberen de afspraak te verzetten bij Guidion maar zit nu al over mijn belminuten omdat ik al over de 60minuten heb verspild aan hen en nog steeds niemand aan de lijn heb gehad! Tmobile heeft me door verbonden met een voorrangsnummer ook dat heeft niet geholpen. Het is heel simpel als zij mij niet contacteren voor een afspraak en helpen stap ik naar elders over. Ik ga niet nog eens 20 30 minuten aan de lijn hangen en extra telefoon kosten betalen!

icon

Beste antwoord door Waqqas 11 September 2020, 22:34

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mpalito 

Is de modem op het ISRA punt aangesloten waar ook de hoofdaansluiting zit? Met de meegeleverde DSL kabel?

Vaak kan een bridge tap in de thuis installatie al veel invloed hebben op de snelheid dus misschien kan je een foto bijvoegen van de aansluiting?

Meet je de snelheid ook met een laptop direct aangesloten op de modem met de Ookla speedtest desktop app? Meet eens na een herstart.

Reputatie 7
Badge +4

je krijgt toch een link in de mail om een afspraak te maken ?

je krijgt toch een link in de mail om een afspraak te maken ?

Ik heb een afspraak datum maar die wil ik wijzigen ivm vakantie maar dat gaat jammer genoeg niet als je niemand kan contacteren van Guidion. Ik ga niet nogmaals bellen voor de zoveelste keer en 20 30min in de wachtrij wachten. 

Hallo @Mpalito 

Is de modem op het ISRA punt aangesloten waar ook de hoofdaansluiting zit? Met de meegeleverde DSL kabel?

Vaak kan een bridge tap in de thuis installatie al veel invloed hebben op de snelheid dus misschien kan je een foto bijvoegen van de aansluiting?

Meet je de snelheid ook met een laptop direct aangesloten op de modem met de Ookla speedtest desktop app? Meet eens na een herstart.

De modem zit maar een meter van de internetaansluiting dat in mijn woning komt . Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg er niet meer uit! De testen heb ik gedaan zowel via de telefoon, laptop, PS4 bekabeld en wifi. Ik kom gewoon niet boven de 30mb uit. Terwijl voorheen met dezelfde aansluiting andere modem dit wel mogelijk was van Tele2?? Via de PS4 downloadde hij voorheen makkelijk met 60 70mb/s nu doe die dat met amper 10mb/s ??

 

Reputatie 7
Badge +15

@Mpalito 

Ik zie het niet zo duidelijk maar op de achtergrond zie ik een wandcontactdoos voor de telefoon waarin een adapter met 4 pinnen zit?

Zou je deze eens kunnen open schroeven en een foto maken van de aansluiting binnen? Wellicht is er een doorlussing of andere kabel die is aangesloten die kan dan verwijderd worden.

@Mpalito

Ik zie het niet zo duidelijk maar op de achtergrond zie ik een wandcontactdoos voor de telefoon waarin een adapter met 4 pinnen zit?

Zou je deze eens kunnen open schroeven en een foto maken van de aansluiting binnen? Wellicht is er een doorlussing of andere kabel die is aangesloten die kan dan verwijderd worden.

Ik vertel dat ik normaal redelijk goeie internet had bij tele2 en dat gedeelte is helemaal niet veranderd enkel de modem is veranderd. Dus dan neem ik aan dat er niet opeens een doorlussing is ontstaan of iets dergelijks? Kan het niet aan de modem liggen??

Reputatie 7
Badge +15

@Mpalito

Je kan altijd via 192.168.1.1 inloggen met admin en het wachtwoord achter de modem op het kaartje en in het overzicht bij systeem informatie en op de onderste regel achter VDSL WAN staat in Kbps hoeveel er binnen komt.

In vergelijking met andere providers maakt een kleine bridge tap in de aansluiting meestal geen probleem maar bij T-Mobile wel. Ik snap ook niet echt waarom maar kijk het eens na.

@Mpalito

Je kan altijd via 192.168.1.1 inloggen met admin en het wachtwoord achter de modem op het kaartje en in het overzicht bij systeem informatie en op de onderste regel achter VDSL WAN staat in Kbps hoeveel er binnen komt.

In vergelijking met andere providers maakt een kleine bridge tap in de aansluiting meestal geen probleem maar bij T-Mobile wel. Ik snap ook niet echt waarom maar kijk het eens na.

32000kbps oftwel 32mbps komt er binnen terwijl ik 100mb moet kunnen krijgen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mpalito,

Fijn dat je ook een foto van de aansluiting hebt doorgestuurd! Ik heb zowel in onze als in een systeem van KPN uitgebreid gemeten, maar het modem lijkt toch echt erg constant goede snelheden te ontvangen. Als voorbeeld van wat ik momenteel meet:
Downloadsnelheid: 111214 kb/s
Uploadsnelheid:  32028 kb/s

Weet je zeker dat de 32000 kb/s die je hebt gemeten niet over de uploadsnelheid ging?

Daarnaast geef je aan dat je op jouw apparaten een lage bekabelde snelheid ervaart. Zijn deze apparaten direct met ons modem verbonden of via een omweg, zoals een eigen router of stroomadapters? Zou je de speedtest.net app van Ookla kunnen gebruiken om een speedtest uit te voeren? Hierbij raad ik je graag aan om, voor de test, alleen één apparaat aan te sluiten, zo veel mogelijk processen te sluiten, en om de firewall tijdelijk uit te zetten. Ik hoor graag wat er hierna met de snelheid gebeurd, want als er onverhoopt nog problemen zijn heb je meer aan een monteur van KPN of een ander type Guidion specialist in plaats van de Wifi specialist die nu is aangestuurd. Ik wacht in spanning af!

Reageer