Beantwoord

Trage internetsnelheid op adres

  • 3 January 2018
  • 7 reacties
  • 836 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Momenteel haal ik op mijn adres een maximale internetsnelheid van 12 mbit/sec terwijl ik betaal voor 50 mbit/sec. Dit is naar mijn mening veel te laag en ik ben hier erg ontevreden over. Is het mogelijk om een hogere snelheid te krijgen?
icon

Beste antwoord door Brian 9 January 2018, 13:13

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hoi teun92,

Snel internet is waar wij voor gaan. Ik help je dan ook graag verder. Ik heb het idee dat die 12 Mb/s over je wifi gemeten is, klopt dat? Je zal nooit 100% van je abonnementssnelheid op wifi halen, maar er is wel veel aan te doen. Vooral het aanpassen van de frequentie doet wonderen! Klik hier voor de uitleg.

Gaat het om de bekabelde verbinding, dan is er meer aan de hand. Volg deze stappen en voer vervolgens een snelheidstest uit. Wat haal je dan?

Enne, welkom op de Community! 😃
Beste Sander,

Ik heb het (na herstarten e.d.) bekabeld nog even getest en ik kom nu op 16.4 Mb/sec. Dit is voor mij alsnog niet voldoende. Het lijkt mij dat dit aan de dsl verbinding ligt en er hier geen hogere snelheid mogelijk is. Is het mogelijk internet via de kabel te krijgen?
Zie speedtest hieronder.
Reputatie 7
Hi teun92, ik heb het meteen voor je nagekeken en op jouw adres is de maximaal haalbare snelheid 17 Mbps via DSL en er is geen alternatief zoals glasvezel beschikbaar. Je haalt dus al de maximale snelheid die je kan behalen op jouw adres! Dit betekent wel dat er een te hoog abonnement af is gesloten (dit had niet meer dan 20 MB mogen zijn). Ik pas de bundel graag voor je aan naar 20 Mbps en ik zorg dat de te veel betaalde kosten vergoed worden. Het verschil is gelukkig maar € 0,50 per maand dus je hebt in totaal maar € 2,- te veel betaald.
Beste Brian,

Bedankt voor de snelle reacties. Het is voor mij alleen nog niet opgelost.

Ik heb mijn abonnement destijds zelf naar 50 Mbps gewijzigd, omdat ik hoopte dat het binnenkort wellicht sneller zou gaan en ik hem niet weer naar boven hoefde te wijzigen. Die €2 die ik daardoor heb gemist zijn niet perse voor uw rekening. Ik had namelijk ergens op een website van KPN (die het internet hier levert) gelezen de snelheid op mijn adres naar 100Mbps zou gaan in het 4e kwartaal van 2017. Dit is dus nog steeds niet gebeurd en ik ben bang dat dit op de korte termijn ook niet meer gaat gebeuren.

Het 20 Mbit abonnement heb ik destijds gekozen om te kijken of die snelheid genoeg is voor mij met de gedachte dat ik die nog omhoog kon schroeven. Aangezien dit op dit moment mijn adres bij T-mobile niet mogelijk is zou ik willen vragen of ik het abonnement kosteloos kan opzeggen.
Wanneer de internetsnelheid van T-mobile op mijn adres omhoog gaat kom ik graag weer terug.

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,
Teun
Reputatie 7
Hallo teun92,

Je kan via deze link zien wat de planning voor jou aansluiting is en wat de maximale snelheid is. De netwerkbeheerder is hier voor verantwoordelijk. voor DSL is dit altijd (bij elke provider) KPN.
Reputatie 7
Hey teun, er lijkt nog een upgrade gepland te staan in februari, hopelijk kan er dan een hogere snelheid aangeboden worden op je adres! Mocht dit toch niet het geval zijn dan is dat, hoe vervelend ook, geen reden om kosteloos te ontbinden. Je sluit je contract af voor de snelheid die op dat moment leverbaar is en wij communiceren de te verwachten snelheid duidelijk van te voren. Als wij déze snelheid niet kunnen leveren ondanks onze beste inspanningen dan kan dat een reden voor kosteloze ontbinding zijn. Een verwachte hogere snelheid in de toekomst (die niet door ons zelf gecommuniceerd is), is dat niet. Dat gezegd hebben kunnen we vanaf februari je hopelijk wél een hogere snelheid aan gaan bieden! Neem wanneer het zo ver is zeker even contact op, dan gaan we dit direct voor je regelen! 🙂
Fijn dat de upgrade binnenkort gepland staat. Dat maandje extra kan ik nog wel doorstaan :)

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Reageer