Beantwoord

Tweede modem/router boven?

  • 16 December 2018
  • 3 reacties
  • 1324 Bekeken

Hi T-mobile,
Sinds een maand heb ik naar alle tevredenheid (althans beneden) wifi van jullie. Ik woon in een kloek gebouwd huis - lees betonnen muren - waar de slaapkamers boven en aan de achterkant van het pand liggen.
De wifi-ontvangst komt tot halverwege de trap en valt dan weg. Boven is echter wel een extra telefoonaansluiting. Is er een manier om daar een modem/router van jullie op aan te sluiten en zo de achter-/bovenkant van het huis van wifi te voorzien?
Groet en alvast dank,
Coco
icon

Beste antwoord door Folkert 16 December 2018, 21:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste Coco,

Aan een 2e telefoonaansluiting heb je niets. De allerbeste optie is een netwerk kabel trekken van het modem naar boven en daar een accesspoint installeren.

Een andere optie, ook zeker niet slecht, is het gebruik van Powerline adapters. Internet via het lichtnet. Hoe dat werkt kun je hier lezen.

Er zijn nog andere opties, b.v. de repeater, maar die raad ik af vanwege het snelheidsverlies.

Wellicht kom je op internet ook zogenaamde Mesh routers / accesspoints tegen. Dure sets die dekking in het hele huis beloven maar dat valt nog te bezien met dikke betonnen vloeren. Want deze mesh apparaten zijn onderling draadloos verbonden op 5 GHz en die signalen komen echt niet door dik beton.

Groet, Folkert
Dag Folkert,
Geweldig! Bedankt voor deze tips. Ik ben enorm geholpen.
Hartelijke groet,
Coco
Reputatie 7
Badge +3
Dag Coco,

Graag gedaan!

Groet, Folkert

Reageer