Beantwoord

Uitbreiding ODF netwerk

  • 25 November 2019
  • 3 reacties
  • 980 Bekeken

Reputatie 1

Beste T-Mobile,

 

Er is veel gaande met jullie aanbieding en marketing w.b de vaste diensten, echter vraag ik mij af of dat jullie nog bezig zijn met de uitbreiding van jullie ODF netwerk, staat dit op een laag pitje? Worden er nog gebieden waar al glasvezel ligt uitgebreid met jullie apparatuur? Of is het alleen waar jullie zelf graven? Hier is 0,0 communicatie over, althans, niet dat ik kan vinden.

 

Dus mijn vraag, komen er locaties bij elke dag/week/maand of is het momenteel voor wat het is en blijft het ODF wat het nu is en kan de rest alleen maar op WBA komen/blijven?

Ben benieuwd naar jullie antwoord.

 

Mvg,

Jeffrey

icon

Beste antwoord door TAVL 25 November 2019, 15:23

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @JSlijkhuis,

Van wat ik begrijp is dat ODF wel degelijk uitgebreid is en wordt. T-Mobile heeft hiervan nooit echt duidelijk gemaakt om welke gebieden dit gaat en verwijst naar de wizard (1Gbps beschikbaar = ODF). Wel is er een klantinitiatief geweest op dit forum om meer inzicht te geven. Naar ik begreep wil diegene dat kaartje weer gaan updaten.

Echter, het is niet overal mogelijk om ODF apparatuur te plaatsen. Dit omdat de betreffende POP's op WBA op die plekken niet geschikt zijn. Daarnaast is naar mijn weten eerder aangegeven dat men meer netwerken, zoals Den Haag, wil gaan aanleggen. Met name in de grotere steden. 

Houdt er rekening mee dat als er ODF komt, dit niet automatisch betekent dat je over kan stappen. Tot nu toe kan dat niet (altijd) als je al WBA hebt. 

Reputatie 1

Bedankt voor je antwoord @TAVL ,

 

Dat topic ben ik mee bekend en heb dit regelmatig lopen volgen, de laatste tijd ligt dit nogal stil (dat topic).

Er lijkt verder niet veel vooruitgang. Volgens de klantenservice kunnen ze op mijn locatie (IJburg Amsterdam) wel ODF zien (wat bij sommige plekken niet eens te zien is). Maar alleen een rood kruisje. Maargoed ik kijk dan uiteraard naar heel wat andere adressen die dan niet op het WBA zitten om te kijken of er dan wel 1 gbit/s mogelijk is, maar blijkt dus helemaal niet te zijn.

In Amsterdam West (Osdorp) kan het blijkbaar wel. Dus delen van Amsterdam niet en delen wel.

Is dus heel onduidelijk of er naar apparatuur in de POP’s hier hangt of niet. Zou eventueel ook helemaal opzeggen om van dat WBA af te gaan en daarna wel weer aan te melden indien nodig. Maar de bottleneck is dus echt puur en zuiver de informatie.

Zit nu op de 500/500 WBA, wat nu bij verlengen eventueel 100/100 zal worden, dit is natuurlijk een absolute no-go. De kosten spelen bij mij 10% een rol, de snelheid voor 90%. Verlengen is dus nu geen optie meer.

Zou dus graag weer active informatie vanuit T-Mobile zien over de situatie zodat wij als klanten keuzes kunnen maken.

Mvg,

Jeffrey

Reputatie 7
Badge +4

Dat kan ik mij voorstellen. Het was in de tijd van Vodafone Thuis dat zij flink wilden investeren in een eigen infrastructuur/ODF. Dit stopte op het moment dat Vodafone Thuis in de etalage kwam te staan. Na de overname door T-Mobile was de focus meer op de integratie van het Thuis product. Ook dat heeft geen goede invloed op de uitrol van ODF. Nu lijkt met de agressieve houding van T-Mobile het tij weer te keren en de ODF/eigen netwerk uitrol weer flink opgepakt te zijn.

Het is altijd zo geweest dat ze daarbij in eerste instantie kijken naar nieuwe uitrol van glas. Daarnaast waar potentie zit. Daarna pas andere gebieden. Dit kan betekenen dat er verschillen ontstaan tussen gemeenten, maar zelfs binnen gemeenten. Daar waar een nieuwe wijk over gaat op glas is dan interessanter dan een wijk die al sinds tijden glas heeft. Bij die laatste is beperkt verloop. 

Just my two cents. 

Informatie over dit onderwerp zou fijn zijn, maar zou ik niet te snel verwachten. Het standpunt is altijd geweest om te kijken via de wizard op de site. Een ander inzicht is gevraagd, maar niet te verwachten. 

Voor jouw verlengaanbod zou ik ook zeker wachten. Daar waar ODF niet mogelijk is, willen ze ook via WBA hogere snelheden. Een conflict over tarieven zorgt ervoor dat dit voor nu nog niet haalbaar is. Hoop voor mij persoonlijk ook dat dit er snel komt. Stap ik zo over naar uit en thuis. ;)

Reageer