Beantwoord

"Undelivered Mail Returned to Sender" regelmatig vele mails in mailbox

  • 13 August 2020
  • 6 reacties
  • 1291 Bekeken

Reputatie 1

Ik krijg regelmatig, meestal aan het eind van de middag een grote hoeveelheid "Undelivered Mail Returned to Sender" mails in mailbox. Waarschijnlijk misbruikt iemand mijn account om mails te versturen die vervolgens afketsen op een server.

Inhoud van de mail ziet er meestal vergelijkbaar uit als deze:

This is the mail system at host smtp03.glasoperator.nl. I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below. For further assistance, please send mail to postmaster.If you do so, please include this problem report. You candelete your own text from the attached returned message.                   The mail system<XXXX>: host XXXX[67.195.228.109] said:554    delivery error: dd Not a valid recipient -XXXX    (in reply to end of DATA command)
Reporting-MTA: dns; smtp03.glasoperator.nlX-Postfix-Queue-ID: 84320C29CBX-Postfix-Sender: rfc822; mijn-emailadres van t-mobileArrival-Date: Tue, 11 Aug 2020 17:08:19 +0200 (CEST)Final-Recipient: rfc822; XXXXOriginal-Recipient: rfc822;XXXXAction: failedStatus: 5.0.0Remote-MTA: dns; XXXXDiagnostic-Code: smtp; 554 delivery error: dd Not a valid recipient -    XXXX
Onderwerp Khan K
Afzender XXXX
Ontvanger XXXX
Datum Di 17:08
I encountered your CV online and I would like to discuss with you a position in our enterprize.I suppose your background fits for the opening.Employment Type: Home-basedCompensation: up to $2400/monthQuick Start: You will start working without delayNo Investments: You do not need to make any investments to begin working. Free on-the-job training with a paid trial period.This job won't take away more than 2 hours of your time daily, also the schedule is flexible.Essential requirements for this work are:- General skills with Adobe Acrobat Reader and Microsoft Office software;- Permanent web access;- Access to printer and scanner;- Candidate is expected to be honest и attentive to particulars.Duties and Obligations:Shipments will be shipped to your home address.You will need to verify the shipments, repackage it, take pictures, make detailed reports, and reship the products to the client.If you are interested in this vacancy, please reply to this email.Our HR manager will contact you shortly to set up an interview this week.Kind Regards,Traci Acosta.

Hoe kan ik er achter komen hoe deze mails gegenereerd worden en belangrijker nog hoe ik er voor kan zorgen dat ik hier niet meer door lastig wordt gevallen.

Graag hoor ik wat ik kan doen.

gr,

Scrat69

Moderator edit: geen persoonsgegevens plaatsen in een openbaar topic, alsjeblieft. Thanks! 😊

icon

Beste antwoord door Scrat69 14 August 2020, 21:27

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1

😁👍

Reputatie 1

Goedemorgen @Scrat69, goed dat je aangeeft dat er iets niet lekker loopt in de mailbox! Zoals @TechRacing93 aangeeft, zou ik ook adviseren om in ieder geval direct je wachtwoord aan te passen. Maak gebruik van password generator of zorg ervoor dat je een zo lastig mogelijk te kraken combinatie gebruikt. 

Is het probleem hiermee opgelost? Zo niet: dan schakel ik een mailexpert in die wat meer verstand van zaken heeft.

Ik zal de persoonsgegevens in bovenstaande e-mailadressen uit je post verwijderen. Wegens privacyredenen mogen die namelijk niet openbaar getoond worden! 😊

 

Hoi Jason,

Het lijkt er op dat dat gewerkt heeft. Ik heb nog geen vervelende  mail gekregen.

Bedankt dat je mijn privé-gegevens hebt verwijderd. Ik was er blijkbaar nog een paar vergeten.

Groeten,

Scrat69

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Scrat69

 

Ik zou beginnen met het wijzigingen van je wachtwoord. 

Uit de melding kan ik niet halen waar die mails vandaan komen, alleen dat iemand mail probeert te sturen naar niet bestaande adressen. 

Reputatie 1

Ik zal het proberen. Ben benieuwd of ik er dan vanaf ben, want irritant is het wel!

Reputatie 7
Badge +16

Wat fijn dat het gewerkt heeft! 

Heel graag gedaan, soms is het lastig om te zien waar precies nog wel privacygevoelige gegevens staan, ik begrijp je helemaal. Mochten we je in de toekomst nog eens kunnen helpen, dan zit de Community altijd voor je klaar. Voor nu: een prachtige zondag toegewenst! 🌞

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Scrat69, goed dat je aangeeft dat er iets niet lekker loopt in de mailbox! Zoals @TechRacing93 aangeeft, zou ik ook adviseren om in ieder geval direct je wachtwoord aan te passen. Maak gebruik van password generator of zorg ervoor dat je een zo lastig mogelijk te kraken combinatie gebruikt. 

Is het probleem hiermee opgelost? Zo niet: dan schakel ik een mailexpert in die wat meer verstand van zaken heeft.

Ik zal de persoonsgegevens in bovenstaande e-mailadressen uit je post verwijderen. Wegens privacyredenen mogen die namelijk niet openbaar getoond worden! 😊

Reageer