Ik zit met een apart probleempje.
In bezit van T-Mobile glasvezel en heb al 2 jaar de setup draaien met de glasvezel in de switch met een trunk naar de USG en verder internet en IPTV op de switch weer zoals onderstaande link
https://community.ui.com/...-bdae-52ccd6c1a430?page=6
Mijn USG krijgt op dit moment geen IP adres en ook met herstarten/ power cycle lost het probleem niet op.
normaal maakt de USG met T-mobile verbinding en gebruik ik openDNS als DNS server.
Aangezien ik vandaag ineens geen internet had dacht ik kijk of een aanpassing in de DNS server op de computer het oplost en zo ben ik in de middag verder gegaan omdat ik internet had.
Na werken op de computer de dsn weer terug gezet naar mijn router en internet was er weer uit daarna ging ik in de UniFi kijken en kwam ik erachter dat de USG geen IP adres kreeg.
IPTV werk en ik heb dus ook internet met wifi of computer zolang ik daar maar de dns op bv. 8.8.8.8 instel.
Laat ik alles via de USG lopen (met of zonder openDNS) dan heb ik geen internet meer.
T-Mobile kan me niet verder helpen omdat ik eigen apparatuur gebruik
Dat ik geen internet heb omdat de USG niets toegewezen krijgt dat begrijp ik maar dat dit is opgelost door alleen de DNS aan te passen snap ik niet.
met router TM werk alles wel goed.
verder heb ik 3 backups terug gezet maar zonder resultaat
WAN trunk opnieuw aangemaakt geen resultaat.
de USG kan ik gewoon benaderen in de webinterface en er komen geen connection los.
door het aparte dat met dns 8.8.8.8 ik wel kan internetten krijg of zie ik wel een IP adres bij wat is mijn IP 31.*******
Beste antwoord door Pieter_B
Bekijk origineel