Beantwoord

Upgrade naar internet 750, snelheid blijft 100mbit

  • 1 December 2018
  • 4 reacties
  • 414 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Vanaf 20 november jl. heb ik mijn internet abonnement gewijzigd van internet-100 gewijzigd naar internet-750 (glasvezel).
Echter tot op heden is de snelheid nog steeds 100/100, en heeft het er alles van weg dat er technisch nog niets is gewijzigd.
Ik heb een bekabeld gigabit netwerk (CAT5e) wat voorheen bij Ziggo ook probleemloos de 300mbit haalde.
Om er zeker van te zijn dat het niet in het lokale netwerk zit, heb ik mijn MSI laptop met gigabit LAN-aansluiting en een nieuwe netwerkkabel rechtstreeks op de Draytek Vigor 2132F aangesloten, maar ook hier maar een snelheid van 100/100.
Ook het opnieuw opstarten van de router geeft geen verandering.
Kan iemand eens controleren of de snelheid inderdaad is aangepast?
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Twinsat 5 December 2018, 10:55

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Kun je dat niet zien in je "Mijn T-Mobile"?
Jazeker, in mijn T-Mobile stond het abonnement binnen 10 minuten al op internet-750, maar de werkelijke snelheid uit zowel LAN poort 1 als 2 blijft steken op 100/100, eigenlijk zoals hij altijd al was.
Ik las in een ander topic ook wel dat iemand dit had opgelost met een factory reset van de router, maar voordat ik deze hier uitvoer wil ik eerst zeker weten dat de router werkelijk een snelheid van 750/750 aangeboden krijgt.
Zo'n reset levert meteen een hoop werk op, dus liever niet als het niet perse nodig is.
Vandaar mijn vraag hier, zodat de medewerkers van T-Mobile dit eerst eens kunnen bekijken en bevestigen.
Twinsat,

Probeer even te achterhalen of de instellingen in de wijkkast goed staan. Dit is namelijk bij mij al 2 maanden het geval. precies hetzelfde probleem als jij nu hebt!
Bedankt voor jullie reacties, het is inmiddels (intern) opgelost.
Toen ik de test met mijn nieuwe netwerkkabel vandaag nog eens herhaalde, was het weer 100/100, dus toch maar eens naar de (Windows) netwerk status gekeken, en tot mijn verbazing gaf deze aan dat de netwerksnelheid 100Mbit was.
Toch nog maar eens een andere netwerkkabel eraan gezet, en jawel, status was nu 1Gbit, en ik haal nu netjes de snelheid van 750Mbit.

Had toch een te goedkope netwerkkabel gebruikt, heb mijn les weer geleerd 😉

Reageer