Beantwoord

Upload blijft achter glasvezel 200-200


Nu bijna een maand T-Mobile thuis 200-200 maar de snelheid van de upload blijft toch wel achter :(

Voorheen haalde ik met een 200-200 abonnement van Telfort via dezelfde netwerk producten makkelijk een upload van > 300 nu met T-Mobile thuis amper de 150.

Ik test dan bedraad rechtstreeks op de router. Het maakt niet uit of ik mijn eigen gebruik of de door T-Mobile geleverde.

T-Mobile wat kunnen we, of beter gezegd hoe is dit op te lossen ??



Hoor graag van u
icon

Beste antwoord door Brian 28 January 2020, 16:11

Bekijk origineel

87 reacties

Voor de geïnteresseerden er is inmiddels op privé communicatie met T-Mobile nog het een en ander gebeurt.
Monteur is wederom geweest en de lijn is top. Zelf mee mogen kijken wat er op de scoop te zien was. En monteur heeft ook kunnen laten zien wat als er een breuk of scherpe bocht in de vezel zit. Je ziet dan duidelijk een piek in de nu mooie rechte lijn komen.

Maar ja hoe nu verder T-Mobile heeft het nog niet opgegeven.

Zelf voelt het als je koopt 10 appels per maand maar je krijgt er maar 7,5 elke maand 🙄
Reputatie 7

t-mobile laat de instellingen staan voor een 500Mbit abbo en voila je hebt een vlotte 200Mbit verbinding!

De 200 en 500 worden niet meer aangeboden. pas je nu je pakket aan kan je niet meer terug naar 200 of 500! 

@Brian We gaan het zien wat de volgende stappen gaan worden.

Wel jammer dat ik op deze wijze moet bewijzen dat er iets niet klopt, en inmiddels al 2 maanden verder zijn.
Reputatie 3
Het is soms erg wisselend. Bij mij op een 750mbit abo (dit is speedtest-cli):
Selecting best server based on ping...
Hosted by RoutIT BV (Ede) [66.05 km]: 15.515 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 747.06 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 9.05 Mbit/s

@Brian Gezien mijn betaaldag steeds ronde 21e is en we momenteel op de 26e leven is er nog steeds geen terugstorting geweest ??

 

Wanneer mag ik dit verwachten ? of gaat er toch nog iets mist in het digitale systeem ?

@Brian Ik zal morgenochtend om 8.30-9.00 het T-Mobile modem inpluggen. Ik kan dit tot max 12.00 uur doen.
Reputatie 2

Nou ik ken dit soort problemen. Is om moedeloos van te worden.

Maar eigenlijk is de oplossing heel eenvoudig.

 

Zoals we in de speedtest zien blijft bij een 200 200 abbo de snelheid achter.

Kijk je nu bij de gegevens van het 500 500 abbo gaat de snelheid omhoog, maar blijft die ook ver achter voor een 500 500 Mbit is eigenlijk een 200 200 abbo.

 

Dus nu de oplossing:

Je sluit een 200 200Mbit abbo af, zoals je die al hebt en nu de truc:

t-mobile laat de instellingen staan voor een 500Mbit abbo en voila je hebt een vlotte 200Mbit verbinding!

Easy…...

Reputatie 6

Hi @error33 , ik begrijp dat je die overstap niet durft te maken. Het aanbod voor het kosteloos annuleren van je Thuis abonnement blijft staan. Wellicht dat je toch ergens een interessante aanbieding kan vinden zodat je optimaal gebruik kunt maken van je internet zonder dat je daar veel meer voor gaat betalen.

@Brian Ondanks je belofte om op 3 april op het einde van de dag contact op te nemen blijft het tot op heden radiostilte.

Tot zo ver kon ik daar wel mee leven maar je bericht dat je de factuur in de gaten zou houden en het bedrag zou aanpassen ivm het eerder mogen weggaan schiet er ook bij in:

 

 

 

Graag zie ik nu een reactie en dat deze factuur zsm aangepast gaat worden.

Reputatie 7

Hey @error33,

Erg jammer om te horen dat het probleem nog steeds speelt. :disappointed: We blijven net zo lang speuren naar een oplossing totdat het 100% naar behoren werkt. Ik heb je terugkoppeling doorgespeeld naar onze techneuten. Sorry voor het ongemak, wordt vervolgd!

Reputatie 7

Hi @error33, ik heb begin vorige week je facturen nagekeken en toen was er nog geen factuur aangemaakt en dit leek goed te gaan daarom heb ik inderdaad geen contact opgenomen. Ik zie dat er wat later dan gebruikelijk alsnog een factuur aan is gemaakt. Ik heb de afkoop zojuist vergoed zoals we eerder hebben bespreken. De factuur zal eerst geïncasseerd worden, de € 61,97 maken we daarna naar je over en je ontvangt hier netjes een creditfactuur voor. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Reputatie 7
Hi @error33, nee hoor het aanpassen van de snelheid verandert niets aan de duur van je contract. Als het aanpassen van de snelheid alleen een administratieve wijziging is dan is het een kwestie van een paar minuten. Als je ook echt omgezet moet worden in de centrale dan kan het 1 of 2 werkdagen duren. Mocht de verhoging niet het gewenste resultaat opleveren dan kan ik de snelheid ook altijd direct weer voor je terug zetten (met eventuele verwerkingstijd).
@Brian kun jij al wat meer zien in het systeem ?

Ik heb op 9-8 de mail met de volgende tekst gehad, maar vervolgens radiostilte. Natuurlijk geen idee wat er met spoedig bedoeld wordt :)

Beste klant,

Je vraag/verzoek waarover we contact hebben gehad, is in behandeling bij een externe leverancier. Er wordt spoedig contact met je opgenomen. Houd er rekening mee dat de leverancier je anoniem kan bellen.
@Brian ik ga het omzetten en kijken waar ik dan op uitkom. Zit ik dan op de 500 up dat is er wel weer werk aan de winkel voor T-Mobile 🙂 Want 200-200 is voor mij voldoende. Maar een up van 150 vind ik wel een erge grote marge

edit: Aangepast we gaan het zien. Kreeg wel de melding kan tot een week duren 😞
Reputatie 3
@Brian Uit interesse, maar wat voor afwijking mag een t-mobile thuis verbinding eigenlijk hebben? Dit omdat ik meestal ook iets van 250mbit ernaast zit (upload is dan iets van 480mbit/s). Mijn download is ook maar meestal zo'n max 700mbit. Dit dus bij afname van een 750mbit abo van jullie.
Reputatie 7

Hi @error33, we hebben bericht terug ontvangen van de netbeheerder dat zij inmiddels ook alles uit de kast hebben gehaald en niets meer kunnen doen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor ons. In totaal is er nu 3 keer een monteur van ons geweest, 3 keer an de netbeheerder, hebben we de modem gewisseld, de verbinding nagelopen en is er een poort move gedaan in de centrale. Meer dan dit kunnen we letterlijk niet doen (naast een gehele nieuwe kabel leggen in de straat maar niets wijst er op dat dit effect gaat hebben). Dus ik vind het spijtig om dit te moeten zeggen maar dit is het. De verbinding is technisch gezien gewoon goed en elke mogelijke oorzaak aan de netwerkkant die voor een lagere snelheid kan zorgen is onderzocht en uitgesloten. 

Ik kan oprecht zeggen dat we alles hebben gedaan wat er mogelijk is en de oorzaak ligt niet in het netwerk of bij de modem. Het is aan jou of je de verbinding dan voldoende vindt of niet. We hopen natuurlijk dat je klant blijft maar mocht je toch over willen stappen dan kom ik je hier graag in tegemoet en kan dat kosteloos op een datum die jij wil. Als je nog vragen hebt laat het dan gerust weten, ik zit voor je klaar!

@Brian Gisteren abonnement terug gezet op 200-200 en kijk wat het verschil is 😞 Zelf de download (3 verschillende servers) valt nu behoorlijk tegen voor een 200-200. mooi om te zien wat de snelheden op 10-9-2019 en nu op 11-9-2019 zijn. en dat het niet aan mijn apparatuur ligt. Ben wel een beetje huiverig dat de externe leverancier het hier wel op af gaat schuiven

Gisteren een mail gehad dat het probleem is doorgezet naar een externe leverancien.... En ik annoniem gebeld kan worden.....

Beste @Brian en @Piotr 

HAHAHAHA sorry hoor

 

De testen die gedaan zijn zijn met het modem dat ik van T-Mobile heb. En met een nieuw modem dat een monteur uit zijn auto getoverd heeft en een andere MC die uit de auto gehaald is. En steeds dezelfde uitkomst. Ja ik test gemakshalve ook vaker met mijn eigen apparatuur maar daar zijn geen verschillen in te zien.

Wat is het antwoord op mijn vraag dat een overstap alleen zinvol is al sik ook me mijn mobiele abonnementen weg mag ?

En om de schuifjes van de verbinding op te schroeven naar 250-250 gezien bij het 500-500 abonnement de snelheden hoger waren ?

 

Ik heb het nog erger @error

Ik betaal voor 750, maar haal de 200 maximaal. Monteurs zijn vaak langs geweest maar nog geen resultaat. Veel prive contact ook, je wordt er een beetje moe van. 

@Brian T-Mobile zit er op. Testen maar 😀

@Brian @Cheyenne @Piotr of wie dan ook van T-Mobile die bezig is met mijn probleem…

 

Vandaag is er een poortmove uitgevoerd. De verwachtingen waren niet hoog en wel kijk aan…… Niks veranderd :(

 

Ik heb wat testen gedaan bekabeld met het T-Mobile modem en met 2 Macbooks.

2 servers gebruikt en de eigen T-Mobile site

Afbeeldingen zeggen meer dan woorden :

MB A:

 

MB B

 

En wel zie daar de Download blijft 190 (wat in mijn ogen ook gewoon 200 zou moeten zijn) maar de upload zit rond de 150.

 

Nogmaals maar eens herhalen dat de testtijd dat ik 500-500 had ik waarden van rond de 400-400 haalde. Blijf er dan ook bij dat ergens administratief te veel geknepen wordt.

 

Resume hoe nu verder…….

Reputatie 7
Thanks @error33! 🙂 Ik zie "helaas" geen bijzonderheden met de verbinding an sich, het ziet er stabiel uit. Het feit dat je upload zowel met onze als met je eigen modem achter blijft geeft wel aan dat iets niet helemaal lekker zit, als je wil dan stuur ik (uiteraard kosteloos) een monteur bij je langs om de gehele aansluiting eens na te lopen. Laat het mij nog even weten, dan zet ik de opdracht voor je uit!
@Brian Dank voor het snelle testen.
Ik heb de testen meermaals gedaan en bekabeld. Gezien de afwijking van >25% denk ik dat het rieel is om er na te laten kijken. Als jij deze mening deelt dan maak maar een aanzet om een monteur te laten komen.

Bij het overzetten heeft de glasvezel enkele malen klem gezeten met het oprollen en opbergen im het NT kastje. De glasvezel die van NT naar MC gaat daar is een voelbare beschadiging aan. Mogelijk dat daar iets is misgegaan.
Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @error33, normaal gesproken heb je volkomen gelijk, maar omdat jouw contract geëindigd is, wordt een vergoeding pas 32 dagen na de afboekdatum (incassodatum) overgemaakt. Dit komt omdat deze los moet staan van de eindafrekening en er niets in mindering kan worden gebracht op een factuur. Het betreft dus een losstaande factuur waarop een terugbetaling van de afkoopsom komt te staan.

De afboekdatum is 22 mei. Binnen nu en 32 dagen zal het terug te betalen bedrag op je rekening worden overgemaakt. Houd alsjeblieft nog rekening met vijf werkdagen transactietijd tussen banken onderling.

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord! Als ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar op de Community.

Reputatie 7
Badge +16

Je snijdt een goed punt aan en ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Hopelijk krijgen wij binnenkort de mogelijkheid om zelf aanpassingen te doen in het credit-systeem. Dan zouden we een vergoeding wellicht direct of in ieder geval binnen een kortere termijn kunnen laten uitbetalen.

Voor jou dan mosterd na de maaltijd, maar we appreciëren je feedback - deze is altijd welkom! Nogmaals, sorry dat het allemaal zolang duurt en dat we je niet het abonnement hebben kunnen geven waar je op hoopte. 
Mocht dit in de toekomst wel kunnen, dan heet ik je graag weer van harte welkom. Je bent natuurlijk sowieso altijd meer dan welkom op onze Community! 😄👍

Reageer