Beantwoord

Upload blijft achter glasvezel 200-200


Nu bijna een maand T-Mobile thuis 200-200 maar de snelheid van de upload blijft toch wel achter :(

Voorheen haalde ik met een 200-200 abonnement van Telfort via dezelfde netwerk producten makkelijk een upload van > 300 nu met T-Mobile thuis amper de 150.

Ik test dan bedraad rechtstreeks op de router. Het maakt niet uit of ik mijn eigen gebruik of de door T-Mobile geleverde.

T-Mobile wat kunnen we, of beter gezegd hoe is dit op te lossen ??



Hoor graag van u
icon

Beste antwoord door Brian 28 January 2020, 16:11

Bekijk origineel

87 reacties

Reputatie 7
Hi @error33, nee hoor het aanpassen van de snelheid verandert niets aan de duur van je contract. Als het aanpassen van de snelheid alleen een administratieve wijziging is dan is het een kwestie van een paar minuten. Als je ook echt omgezet moet worden in de centrale dan kan het 1 of 2 werkdagen duren. Mocht de verhoging niet het gewenste resultaat opleveren dan kan ik de snelheid ook altijd direct weer voor je terug zetten (met eventuele verwerkingstijd).
@Brian ik ga het omzetten en kijken waar ik dan op uitkom. Zit ik dan op de 500 up dat is er wel weer werk aan de winkel voor T-Mobile 🙂 Want 200-200 is voor mij voldoende. Maar een up van 150 vind ik wel een erge grote marge

edit: Aangepast we gaan het zien. Kreeg wel de melding kan tot een week duren 😞
@Brian Het abonnement omgezet naar 500-500 ging snel en is al geactiveerd.

Nu wordt duidelijk dat het probleem niet bij mij zit. Ik haal nu makkelijk 300-300 wat bij lange na geen 500-500 is maar laat wel zien dat de 150 upload d


ie ik behaal (bij 200-200 abo) makkelijk gehaald zou moeten worden. Ik heb diverse tests gedaan met T-Mobile modem en mijn eigen USG3 hier zit geen verschil in.





Ergens wordt er dus wat geknepen, ook al lijkt de verbinding goed te zijn.

Nu kreeg ik nog een mail over mijn klacht:

Beste,

Laatst heb je een storing bij ons gemeld. Hiervoor hebben wij onze technische dienst ingeschakeld. Zij hebben werkzaamheden uitgevoerd om de storing op te lossen. De snelheid zou nu weer behaald kunnen worden.
Klopt het dat je storing verholpen is? Als het weer goed werkt, hoef je niets te doen.
Mocht het nog niet verholpen zijn, neem dan gratis contact met ons op via 0800-0092.
Je kan ons ook een bekabelde speedtest mailen.

Ik wens je nog een fijne dag verder.
Met vriendelijke groet,

Amal

Er wordt verwezen dat ik een bekabelde speedtest kan mailen. Maar waar heen ?? Het bericht is verstuurd met een no-replay mailadres. Wie heeft dit ticket eigenlijk gesloten ?? zoals mail laat zien??

En om te laten zien dat de wifi hier goed is een test via wifi waar een mooie upload uit voortkomt. Dus vreemd dat deze bij het 200-200 abo blijft steken op 150

Sorry voor de dubbele afbeeldingen... Krijg ze niet verwijderd 😞
Reputatie 7
Hi @error33, geen probleem, het forum heeft soms wat nukken 😉 Maar dan blijft er inderdaad maar 1 conclusie over, dat er wat mis is met de capaciteit en/of de binnenkomende verbinding. De e-mail die je hebt ontvangen was nog vanwege de eerdere melding die nog open stond. Ik heb opnieuw een melding uitgezet naar onze technische dienst met je bevindingen. We gaan contact opnemen met de netbeheerder om dit zo snel mogelijk op te lossen!
@Brian We gaan het zien wat de volgende stappen gaan worden.

Wel jammer dat ik op deze wijze moet bewijzen dat er iets niet klopt, en inmiddels al 2 maanden verder zijn.
Reputatie 3
@Brian Uit interesse, maar wat voor afwijking mag een t-mobile thuis verbinding eigenlijk hebben? Dit omdat ik meestal ook iets van 250mbit ernaast zit (upload is dan iets van 480mbit/s). Mijn download is ook maar meestal zo'n max 700mbit. Dit dus bij afname van een 750mbit abo van jullie.
Reputatie 7
Hi @error33, het is soms lastig om er precies de vinger achter te leggen wat een mogelijk oorzaak van de verbindingsproblemen is. Als de binnenkomende verbinding goed is dan wordt het een kwestie van zaken uitsluiten en nalopen, hier kan dan inderdaad wat tijd overheen gaan.

Hi @knakko voor Glasvezel houden we een maximale afwijking van 10% aan (bekabelde verbinding) maar de voornaamste vraag is altijd waarom je de snelheid niet haalt. In de praktijk zien we dat de oorzaak vaak zit in de modem of de apparatuur en bekabeling die er op aangesloten is, niet in de verbinding an sich.
@Brian Gisteren abonnement terug gezet op 200-200 en kijk wat het verschil is 😞 Zelf de download (3 verschillende servers) valt nu behoorlijk tegen voor een 200-200. mooi om te zien wat de snelheden op 10-9-2019 en nu op 11-9-2019 zijn. en dat het niet aan mijn apparatuur ligt. Ben wel een beetje huiverig dat de externe leverancier het hier wel op af gaat schuiven

Gisteren een mail gehad dat het probleem is doorgezet naar een externe leverancien.... En ik annoniem gebeld kan worden.....

Reputatie 7
Hi @error33, even een tussentijdse update, we zijn nog in gesprek met de netbeheerder maar er lijkt hier sprake te zijn van een kruising (dus jouw verbinding is verwisseld met die van één van je buren), we wachten nog op definitieve bevestiging en een oplossing hiervan.
Hoi @Brian dank voor deze update.

Maar is het dan niet vreemd dat als ik mijn abonnement verhoog of verlaag dit wel gebeurt op mijn aansluiting ??? Ik zou dan verwachten dat dan een van mijn buren een snellere of langzamere verbinding krijgt en niet ik ????
Reputatie 4
Hi @error33! Je kunt jouw internetsnelheid inderdaad aanpassen. Ik wil er wel, net als mijn collega Brian, nog bij zeggen dat ik niet durf te zeggen dat dit de oplossing is. Maar wie weet het proberen waard! Je kunt jouw internetsnelheid gemakkelijk aanpassen via jouw My T-Mobile Thuis account. Je krijgt van ons een bevestiging per e-mail zodra jouw nieuwe snelheid actief is! Geen zorgen, er veranderd verder niks aan jouw contract. Je kunt jouw snelheid uiteindelijk ook weer verlagen, mocht je dat willen. Succes, en laat het vooral weten als je nog hulp nodig hebt. Dan staan we natuurlijk voor je klaar! 😄
Beste @MelisaTMT Als je het topic terug leest kun je zien dat ik al een verhoging gedaan heb en wat daar het resultaat van is. Jammer dat je dit niet gedaan hebt.

HIer is duidelijk in te zien dat de verbinding de 200-200 aan kan maar dat er ergen een blokkade bij T-Mobile zit.

Heb de verhoging ook weet terug gezet en wachtend op een "krijg waar je voor betaald" verbinding. Jammer dat we inmiddels al ruim 2 maanden verder zijn.
Reputatie 7
Hi @error33, volgens mij had mijn collega even een bakje koffie nodig haha 🙂 Wat de snelheidswijziging betreft, dat zou dan inderdaad wel de bedoeling moeten zijn. Zou je mij misschien via een privébericht het MAC-adres door willen sturen van de modem die je op dit moment gebruikt? Wij zien namelijk een ander MAC adres dan dat de netbeheerder aangeeft te zien, vandaar het vermoeden dat er mogelijk een kruising is. Ik hoor het graag van je!
@Brian Ik had je vraag over mac adres even gemist 😞 maar heb je zojuist een privé bericht gestuurd.
Voor de geïnteresseerden er is inmiddels op privé communicatie met T-Mobile nog het een en ander gebeurt.
Monteur is wederom geweest en de lijn is top. Zelf mee mogen kijken wat er op de scoop te zien was. En monteur heeft ook kunnen laten zien wat als er een breuk of scherpe bocht in de vezel zit. Je ziet dan duidelijk een piek in de nu mooie rechte lijn komen.

Maar ja hoe nu verder T-Mobile heeft het nog niet opgegeven.

Zelf voelt het als je koopt 10 appels per maand maar je krijgt er maar 7,5 elke maand 🙄

Voor de geïnteresseerden weer eens een update. Wederom is er een monteur geweest. Die zeker welkom was maar de reden van bezoek was voor mij niet duidelijk gezien alle eerdere bezoekjes die niks opleverden. Alhoewel het leverde op dat ook deze monteur mijn probleem erkend en dit ook zo terugkoppelt.

 

Nu is er nog bij gekomen dat ik niet meer kan verhogen max 100-100 is nog bestelbaar op mijn adres.terwijl eerder nog 200-200 en 500-500 mogelijk waren.

T-Mobile heeft me te kennen gegeven dat ze het niet meer wisten en ik kosteloos mag afzien van het abonnement ondanks dat dit nog in de contractperiode zit.

 

Maar ja er zijn eigenlijk geen alternatieven dan KPN en T-Mobile Een overstap naar KPN gaat gezien alle bundel kortingen wel wat kosten per maand :(  En dat duurt dan een kleine 2 jaar omdat zo lang mijn mobile abonnement nog loopt.

 

 

Ik heb het nog erger @error

Ik betaal voor 750, maar haal de 200 maximaal. Monteurs zijn vaak langs geweest maar nog geen resultaat. Veel prive contact ook, je wordt er een beetje moe van. 

Dat is niet mooi om te lezen :(

 

Hier ook afgelopen dinsdag weer een monteur geweest (volgend mij voor de 5e maal)…….. Niks noppes nada veranderd er. En allen zien de klacht maar zeggen ook dat alles goed is…

Iets om moedeloos van te worden. het positieve is dat ik internet heb. Maar niet hetgeen waar ik voor betaal.

 

 

@Cheyenne Gezien jij het stokje van Brian hebt overgenomen heb je mijn reactie gezien op je verwisseling in het topic ?

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/intersnelheid-bekabeld-van-500-500-abo-bedroevend-laag-316991#post1529239

 

@Brian @Cheyenne @Piotr 

 

En wederom is er vandaag een monteur geweest. Voor de 3e maal iemand van KPN/Regifiber. 3 maal dezelfde trouwens :) En deze vraagt zich ook af wat hij moet komen doen.  In totaal 6 monteurs aan de deur gehad de andere 3 waren van Guidion

 

Iedere monteur ziet het probleem maar niemand is in staat het op te lossen. Nu werd er wederom door KPN gezegd (via een meneer aan de andere kant van de lijk) T-Mobile moet het oplossen en een DESKUNDIGE monteur aansturen. 

 

Alles is in orde volgens eenieder. Maar de monteurs zien zelf ook dt dit niet zo is. Standaard bekabeld is de uitkomst voor een 200-200 abonnement 190-150. Mijn geduld raakt langzaam op voor een probleem dat al meer dan 6 maanden speelt.

 

Piotr je geeft aan dat hulp nabij is:

Hey @error33,

Dit probleem speelt al te lang, helemaal mee eens. Ik heb daarom onze techneuten op de hoogte gesteld met het verzoek dit probleem met spoed op te pakken. Zodra we meer weten, ben jij de eerste die het hoort. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande!

Maar hoe nu verder ????

T-Mobile stuurt het door naar KPN en KPN stuurt het weer terug nat T-Mobile…… En dat gaat nu al maanden zo :(

 

Reputatie 7
Badge +16

@error33 Je kunt inderdaad maandelijks jouw internetsnelheid aanpassen en hierdoor verleng je niet je contract. Ik zie dat je het 200 Mbit/s pakket hebt. Met het nieuwe aanbod willen we het voor iedereen zo voordelig mogelijk maken! Door de hoge inkoopsprijzen betekent dit dat we alleen voor ons eigen (glasvezel) netwerk de Premium variant aanbieden - waarbij alle snelheden tot 1 Gbit/s beschikbaar zijn. Wanneer we gebruik moeten maken van een ander netwerk, bieden we maximaal 100 Mbit/s. Door deze wijziging kunnen we de nieuwe pakketten zo scherp aanbieden! Zolang je dus niets aanpast aan je snelheid behoudt je wel het 200 Mbit/s pakket.

 


 

Na het uitvoerig doornemen van dit topic, zoals het hoort, slaat dit antwoord werkelijk helemaal nergens op. Mijn oprechte excuses aan alle betrokkenen in dit topic. Ik denk dat ik koffie nodig had en een korte vakantie. Het spijt me @error33, het is niet mijn intentie geweest om met dit kansloze bericht jouw zoektocht naar een oplossing te verstoren. 

@Jason Lees je wel wat @error33 schrijft, hij heeft 200/200 en krijgt niet waar die voor betaald, de lijn is niet goed genoeg, zolang hij niet wijzigd behoud die gewoon zijn 200/200 die niet gehaald word.

Los dat probleem nu eens op voor hem, een tevreden klant is namelijk goede reclame, een ontevreden klant is nog betere anti reclame.

@Jason verdiepen in een topic hoort er ook bij. Dit komt weer zo over van

“ik hoor de klok luiden maar weet niet waar de klepel hangt” :frowning2:

 

Wie o wie van T-Mobile gaat dit nu serieus oppakken ? Het pingpongen tussen KPN en T-Mobile mag nu wel ten einde komen.

En het contract opzeggen wat al aangeboden is is geen optie, de mobile abonnementen lopen niet parallel waardoor de kosten wel erg gaan variëren en stijgen en niet in verhouding staat voor de snelheid die ik mis.

Als ik met alles weg mag dan pas is dit bespreekbaar 

 

Reputatie 7

Hey @error33,

Erg jammer om te horen dat het probleem nog steeds speelt. :disappointed: We blijven net zo lang speuren naar een oplossing totdat het 100% naar behoren werkt. Ik heb je terugkoppeling doorgespeeld naar onze techneuten. Sorry voor het ongemak, wordt vervolgd!

Reageer