Beantwoord

Upload blijft achter glasvezel 200-200


Nu bijna een maand T-Mobile thuis 200-200 maar de snelheid van de upload blijft toch wel achter :(

Voorheen haalde ik met een 200-200 abonnement van Telfort via dezelfde netwerk producten makkelijk een upload van > 300 nu met T-Mobile thuis amper de 150.

Ik test dan bedraad rechtstreeks op de router. Het maakt niet uit of ik mijn eigen gebruik of de door T-Mobile geleverde.

T-Mobile wat kunnen we, of beter gezegd hoe is dit op te lossen ??



Hoor graag van u
icon

Beste antwoord door Brian 28 January 2020, 16:11

Bekijk origineel

87 reacties

Heb vanmiddag telefoon gehad van het welbekende nummer van KPN cq Regfiber 073 210 01 41 maar kon op dat moment niet opnemen.

 

Na terugbellen te lang in de wacht en heb ik de verbinding verbroken. Maar wie van T-Mobile kan mij info geven waarom er gebeld is? toch niet voor de 4e maal een monteur te laten komen ???

Reputatie 2

Nou ik ken dit soort problemen. Is om moedeloos van te worden.

Maar eigenlijk is de oplossing heel eenvoudig.

 

Zoals we in de speedtest zien blijft bij een 200 200 abbo de snelheid achter.

Kijk je nu bij de gegevens van het 500 500 abbo gaat de snelheid omhoog, maar blijft die ook ver achter voor een 500 500 Mbit is eigenlijk een 200 200 abbo.

 

Dus nu de oplossing:

Je sluit een 200 200Mbit abbo af, zoals je die al hebt en nu de truc:

t-mobile laat de instellingen staan voor een 500Mbit abbo en voila je hebt een vlotte 200Mbit verbinding!

Easy…...

@Jomanda 

 

Dat is inderdaad een simpele oplossing zou je zeggen. Maar T-Mobile moet dit dan regelen en tja wat zal ik hier over zeggen. 
 

en daar komt nu nog eens bij dat 500-500 niet meer kan. Zelf ga ik dan ook niks meer aanpassen. Voordat ik het weet zit ik op 100-100 wat het maximum nu is en hou 90-70 over :( 

Reputatie 5
Badge

Hier ook al enige tijd een 100\100 glasvezel, maar veel verschil met de 50/50 merk ik niet.

Bij verschillende testen haal ik gemiddeld 55 down en 60 up.

 

Reputatie 7

t-mobile laat de instellingen staan voor een 500Mbit abbo en voila je hebt een vlotte 200Mbit verbinding!

De 200 en 500 worden niet meer aangeboden. pas je nu je pakket aan kan je niet meer terug naar 200 of 500! 

@Brian @Cheyenne @Piotr of wie dan ook van T-Mobile die bezig is met mijn probleem…

 

Vandaag is er een poortmove uitgevoerd. De verwachtingen waren niet hoog en wel kijk aan…… Niks veranderd :(

 

Ik heb wat testen gedaan bekabeld met het T-Mobile modem en met 2 Macbooks.

2 servers gebruikt en de eigen T-Mobile site

Afbeeldingen zeggen meer dan woorden :

MB A:

 

MB B

 

En wel zie daar de Download blijft 190 (wat in mijn ogen ook gewoon 200 zou moeten zijn) maar de upload zit rond de 150.

 

Nogmaals maar eens herhalen dat de testtijd dat ik 500-500 had ik waarden van rond de 400-400 haalde. Blijf er dan ook bij dat ergens administratief te veel geknepen wordt.

 

Resume hoe nu verder…….

Reputatie 7

Hey @error33,

Het blijft een hardnekkig probleem.:sweat: Ik zie inderdaad dat onze techneuten de netwerkbeheerder hebben aangestuurd om dit voor je op te lossen. Erg jammer dat de poortmove niet succesvol is gebleken. Ik heb wederom onze techneuten op de hoogte gesteld met het verzoek dit zo spoedig mogelijk op te pakken. Ik wil je in ieder geval bedanken voor het geduld. We halen alles uit de kast om dit voor je op te lossen. 

@Piotr Inmiddels zijn we 16 dagen verder maar het is behoorlijk radio stilte  :(

En voor de beeldvorming nog maar een testen gedaan bekabeld op 3 verschillende servers met verschillende tijden.

Speedtest bekabeld :(

 

Reputatie 7

Hi @error33, we hebben bericht terug ontvangen van de netbeheerder dat zij inmiddels ook alles uit de kast hebben gehaald en niets meer kunnen doen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor ons. In totaal is er nu 3 keer een monteur van ons geweest, 3 keer an de netbeheerder, hebben we de modem gewisseld, de verbinding nagelopen en is er een poort move gedaan in de centrale. Meer dan dit kunnen we letterlijk niet doen (naast een gehele nieuwe kabel leggen in de straat maar niets wijst er op dat dit effect gaat hebben). Dus ik vind het spijtig om dit te moeten zeggen maar dit is het. De verbinding is technisch gezien gewoon goed en elke mogelijke oorzaak aan de netwerkkant die voor een lagere snelheid kan zorgen is onderzocht en uitgesloten. 

Ik kan oprecht zeggen dat we alles hebben gedaan wat er mogelijk is en de oorzaak ligt niet in het netwerk of bij de modem. Het is aan jou of je de verbinding dan voldoende vindt of niet. We hopen natuurlijk dat je klant blijft maar mocht je toch over willen stappen dan kom ik je hier graag in tegemoet en kan dat kosteloos op een datum die jij wil. Als je nog vragen hebt laat het dan gerust weten, ik zit voor je klaar!

@Brian 

 

Ik kom er niet bij met mijn verstand.

De lijn is ook gewoon goed daar twijfel ik vanaf het begin niet aan. Gezien de waarden voor de overstap naar T-Mobile en bij de tijdelijke verhoging naar 500-500 (toen dat nog kon) werden snelheden van boven 200-200 gehaald. Ergens zitten er remmen op de lijn. Waar ??? geen idee.

 

Zet de schuifjes of hoe de snelheden worden ingeregeld eens een stuk hoger op 250-250 kijken wat er dan geleverd wordt…..

Hey @error33,

Het blijft een hardnekkig probleem.:sweat: Ik zie inderdaad dat onze techneuten de netwerkbeheerder hebben aangestuurd om dit voor je op te lossen. Erg jammer dat de poortmove niet succesvol is gebleken. Ik heb wederom onze techneuten op de hoogte gesteld met het verzoek dit zo spoedig mogelijk op te pakken. Ik wil je in ieder geval bedanken voor het geduld. We halen alles uit de kast om dit voor je op te lossen. 

En met de uitspraak van @Piotr staat dit best nog in de kast om te proberen.

 

Een overstap is alleen interesant naar een andere provider als ik met alles weg mag bij T-Mobile. 

Reputatie 7

Hi @error33, met het bericht van Piotr hebben we opnieuw contact gezocht met de netbeheerder maar die geeft aan niets meer te kunnen doen. De oorzaak zit in de modem/het netwerk, alles is uitgesloten. Dus de enige conclusie die overblijft is dat het dan in de eigen apparatuur moet zitten. Ik zou het echt graag oplossen maar we hebben alles gedaan wat mogelijk is.

Beste @Brian en @Piotr 

HAHAHAHA sorry hoor

 

De testen die gedaan zijn zijn met het modem dat ik van T-Mobile heb. En met een nieuw modem dat een monteur uit zijn auto getoverd heeft en een andere MC die uit de auto gehaald is. En steeds dezelfde uitkomst. Ja ik test gemakshalve ook vaker met mijn eigen apparatuur maar daar zijn geen verschillen in te zien.

Wat is het antwoord op mijn vraag dat een overstap alleen zinvol is al sik ook me mijn mobiele abonnementen weg mag ?

En om de schuifjes van de verbinding op te schroeven naar 250-250 gezien bij het 500-500 abonnement de snelheden hoger waren ?

 

Reputatie 7

Hey @error33,

Echt jammer dat onze techneuten dit probleem niet hebben weten op te lossen voor je. Jammer genoeg bieden we geen 250 Mbps abonnementen aan op jouw adres. Wél zou je je snelheid zonder problemen naar 100 of 50 Mbps kunnen wijzigen. Let wel op dat je dan de komende tijd niet terug kan naar 200 Mbps aangezien we deze pakketten momenteel niet aanbieden. 

De coulance die mijn collega Brian hierboven aanbiedt, is alleen van toepassing op je T-Mobile Thuis abonnement. Het liefst willen we je natuurlijk behouden als klant! Wellicht heb je voldoende aan 100 Mbps. Ook die snelheid is nog steeds meer dan prima voor de meeste huishoudens! Daarnaast bespaar je enkele euro's per maand. :wink:

@Piotr 

Blijkbaar komt hetgeen ik schrijf niet goed over.

Nogmaals maar proberen

Ten tijde van mijn 500-500 abonnement  test haalde ik snelheden van 400-400 niet wat het moet zijn maar hier bleek wel uit dat ik 200-200 gewoon moet halen over de lijn.

Terug naar 200-200 en het blijft weer steken op 190-150.

Als er nu als test de waarden op 250-250 gezet zouden worden is toch te achterhalen wat de verbinding doet…… en mogelijk ik op 200-200 uitkom zoals er geleverd zou moeten worden. Ik betaal nu al van Mei voor diensten die niet geleverd worden. 

 

Een stap terug naar 100-100 ga ik niet aanvragen. Ik zie de bui al hangen wordt het iets van 90-75 wat er gehaald wordt. En het euvel is toch niet op te lossen :( Inmiddels betaal ik wel al vanaf Mei 2019 voor een abonnement wat niet geleverd wordt.

Jammer dat het opzeggen niet voor alle abonnementen van T-mobile geldt. Nu heeft verder kijken naar een andere provider geen zin.

 

 

Reputatie 6

Hi @error33 , ik begrijp dat je die overstap niet durft te maken. Het aanbod voor het kosteloos annuleren van je Thuis abonnement blijft staan. Wellicht dat je toch ergens een interessante aanbieding kan vinden zodat je optimaal gebruik kunt maken van je internet zonder dat je daar veel meer voor gaat betalen.

Hoi @Ginny_TM Het heeft niks met durven te maken.

Maar alleen een glasvezel internet abonnement zonder bundelkortingen is niet voordelig. De enigste optie is KPN en daar gaat het €50 pm kosten voor 200-200.

Dat is €14 meer per maand. En daar aan gekoppeld gaan de sim only abonnementen omhoog omdat ik geen thuis meer afneem het klantvoordeel wat gaat veranderen.

 

Dus als de sim only abonnementen niet vrij gegeven worden is het geen optie. Wel wordt het langzaam eens tijd om te spreken over een tegemoetkoming gezien ik al vanaf dag 1 niet geleverd krijg waar ik wel voor betaal.

 

 

 

@Brian @Ginny_TM @Piotr en ik zal er nog wel vergeten die ik de laatste maanden als contact heb gehad.

TOEN WAS HET RADIOSTILTE.

En wel blijf ik van T-Mobile mail’s krijgen over hoe tevreden ik ben. Nou das duidelijk dat ik niet tevreden ben. Ik krijg niet waarvoor ik betaal…….

 

Een mail over hoe ik tevreden ben over T-Mobile thuis nu ik bijna een jaar klant ben dei ik vervolgens netjes naar mijn idee invul:

Tja dan vul ik daar mijn mening in:

En dan krijg je als reactie:

Daar heb ik wat aan, graag zou ik een stap hoger komen om mijn klacht te melden maar dat is niet mogelijk.

Enkele dagen later krijg ik weer een mail om mijn internet verbinding te testen:

Tja dan doe je dat netjes zoals beschreven via de kabel en de link van test mijn snelheid en het resultaat :

 

Niet verrassend voor mij.

 

Kom op T-Mobile jullie vragen naar mijn mening doe er dan wat aan. een opmerking van je mag kosteloos overstappen is niet hetgeen wat ik wil.

 

Waar ik me ook aan stoor is dat mensen van T-Mobile zich niet verdiepen in wat er allemaal al geprobeerd is en wat er door mij geschreven is. Best wel grappig nu ik dit tik. Op TV de reclame van uit en thuis……..

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @error33,

 

Hoe frustrerend het ook is, een ander antwoord dan wat mijn collega’s reeds gegeven hebben kan ik jammer genoeg niet geven. Onze techneuten zijn er ook een hele tijd mee bezig geweest en kunnen niets meer doen. KPN heeft als het goed is zelfs het SPF vervangen, dat is een netwerkmodule. Net als de port-move mocht ook dit niet baten. Wat Brian ook aangekaart heeft: we hebben alles uit de kast gehaald om je te helpen. Het spijt me oprecht dat we daarmee jouw uploadsnelheid niet omhoog hebben gekregen, maar aan onze kant is letterlijk elke stap genomen. Sorry!

@Jason 

Graag had ik een schriftelijke bevestiging dat ik op mag zeggen.

Of kom met een aanpassing voor het abonnementsgeld. En dan niet 25€ voor de 100-100 ik wil op 200-200 blijven staan.

 

Daarna zal ik een keuze maken

@Brian @Ginny_TM @Jason @Piotr 

 

Graag had ik een schriftelijke bevestiging (mag op mail) dat ik kosteloos mag opzeggen. Om bij een overstap aanvraag geen discussie’s te krijgen.

Reputatie 7

Hi @error33,  dat kan zeker. Kan het naar het e-mailadres die je ook hier op de Community gebruikt? Het opzeggen kunnen we doen wanneer het jou uitkomt, geef hiervoor nog even 2 of 3 dagen van te voren de datum door. Je kan het beste géén gebruik maken van een overstapservice bij een andere provider, op dat moment wordt er namelijk automatisch een afkoopsom berekend en dat is in dit geval natuurlijk niet de bedoeling!

@Brian dat kan inderdaad naat het mailadres welke bekend is. 
 

Maar ik zie de bui al hangen als ik geen gebruik maak van overstapservice. Wat moet ik dan als verwerkingstijd aanhouden?

En eerlijk gezegd is dit gedoemd om te mislukken     
 

de overstap van telfort naar t mobile verliep goed door de overstap service

Reputatie 7

Hi @error33, ik snap de bezorgdheid. In dit geval zet ik het hele abonnement hier gewoon per direct stop. Neem weer even contact op wanneer je een definitieve datum van de nieuwe provider hebt (die ze ook echt hebben bevestigd), dan zet ik op die dag in de ochtend het abonnement stop. Je zit dan mogelijk alleen die dag tijdelijk even een kort moment zonder. Ik heb je de bevestiging zojuist ook gemaild. Laat het maar weten! :wink:

@Brian 

Ik heb de keuze gemaakt om over te stappen. En heb geen gebruik gemaakt van de overstapservice zoals je adviseerde. Zal als ik de definitieve datum weet dit doorgeven.

Hopelijk kom ik niet in een spelletje terecht van dat de lijn vrij is etc etc etc. Zal positief denken :)

Ben jij de komende weken nog afwezig ivm vakantie of andere dingen? Zo ja met wie mag ik dit dan verder afhandelen? 

Reageer