Beantwoord

Upload blijft achter glasvezel 200-200


Nu bijna een maand T-Mobile thuis 200-200 maar de snelheid van de upload blijft toch wel achter :(

Voorheen haalde ik met een 200-200 abonnement van Telfort via dezelfde netwerk producten makkelijk een upload van > 300 nu met T-Mobile thuis amper de 150.

Ik test dan bedraad rechtstreeks op de router. Het maakt niet uit of ik mijn eigen gebruik of de door T-Mobile geleverde.

T-Mobile wat kunnen we, of beter gezegd hoe is dit op te lossen ??



Hoor graag van u
icon

Beste antwoord door Brian 28 January 2020, 16:11

Bekijk origineel

87 reacties

@Brian 

Ik heb een nieuwe aanbieder gekozen, zonder overstap service. Nu krijg ik wel een mail van T-Mobile dat  er een verzoek is van de nieuwe aanbieder om het abonnement op de geplande datum stop te zetten…

En als aanvulling dat zou de datum veranderen dat dit aangepast zou worden en ik geen dag zonder internet zou zitten. 

Dit lijkt toch wel erg op de overstap service?

Het ziet er wel naar uit dat volgens de gestuurde mail’s het goed gaat verlopen. 

Reputatie 7

Hi @error33, we hebben inderdaad een verzoek ontvangen om het abonnement per 03-04 stop te zetten. Qua overstap gaat dit dus helemaal lukken maar er komt dan wel een afkoopsom voor de periode 03-04 tm 31-05 (de einddatum van je contract). Maar no worries dit bedrag ga ik dan direct verrekenen zodra de factuur hiervoor klaar staat. Naast hier en daar een dagje vrij heb ik de komende tijd verder geen vakantie gepland (helaas :slight_smile: ). Ik zit een reminder in mijn agenda voor 3 april en ik neem dan eind van de dag nog even contact met je op om te kijken of het allemaal gelukt is met de overstap. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben dan weet je me inmiddels te vinden! :wink:

@Brian Vandaag stond gepland om de overstap te maken…..

En inmiddels is dat ook gebeurd na enkele uren offline werkt nu alles weer zoals het hoort. En blijf er een vreemd gevoel aan overhouden als ik de eerste speedtesten doe:

 

Kom er met mijn simpele verstand niet bij dat ondanks T-Mobile via KPN levert en alles van centrale tot in mijn meterkast niks is veranderd het nu is zoals het hoort. En zelf nog wat extra :) 

6 monteurs aan huis en bijna een jaar later.

 

Ergens is er een spel tussen KPN en T-Mobile gaande zoals ik al eerder aangegeven had waar klanten de dupe van zijn.

@Brian Ondanks je belofte om op 3 april op het einde van de dag contact op te nemen blijft het tot op heden radiostilte.

Tot zo ver kon ik daar wel mee leven maar je bericht dat je de factuur in de gaten zou houden en het bedrag zou aanpassen ivm het eerder mogen weggaan schiet er ook bij in:

 

 

 

Graag zie ik nu een reactie en dat deze factuur zsm aangepast gaat worden.

Reputatie 7

Hi @error33, ik heb begin vorige week je facturen nagekeken en toen was er nog geen factuur aangemaakt en dit leek goed te gaan daarom heb ik inderdaad geen contact opgenomen. Ik zie dat er wat later dan gebruikelijk alsnog een factuur aan is gemaakt. Ik heb de afkoop zojuist vergoed zoals we eerder hebben bespreken. De factuur zal eerst geïncasseerd worden, de € 61,97 maken we daarna naar je over en je ontvangt hier netjes een creditfactuur voor. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

@Brian 

Dankjewel voor de info en reactie. Inmiddels een mail gehad dat de creditering goed gekeurd is.

Blijf ik zelf wel nog met de vraag zitten wat je er zelf van vind dat de snelheden nu wel goed zijn….Zoals eerder geschreven blijf ik met een gemengd gevoel zitten over dit geheel.

Reputatie 7

Hi @error33, top dat gaat dan helemaal lukken. Wat de snelheid betreft, eerlijk gezegd geen idee. We hebben in jouw geval met meerdere collega's, monteurs en de netbeheerder alles nagelopen maar blijkbaar zit/zat er toch ergens in de keten iets niet goed. Maar ik moet je hier jammer genoeg het antwoord schuldig blijven.

@Brian Gezien mijn betaaldag steeds ronde 21e is en we momenteel op de 26e leven is er nog steeds geen terugstorting geweest ??

 

Wanneer mag ik dit verwachten ? of gaat er toch nog iets mist in het digitale systeem ?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @error33, normaal gesproken heb je volkomen gelijk, maar omdat jouw contract geëindigd is, wordt een vergoeding pas 32 dagen na de afboekdatum (incassodatum) overgemaakt. Dit komt omdat deze los moet staan van de eindafrekening en er niets in mindering kan worden gebracht op een factuur. Het betreft dus een losstaande factuur waarop een terugbetaling van de afkoopsom komt te staan.

De afboekdatum is 22 mei. Binnen nu en 32 dagen zal het terug te betalen bedrag op je rekening worden overgemaakt. Houd alsjeblieft nog rekening met vijf werkdagen transactietijd tussen banken onderling.

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord! Als ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar op de Community.

@Jason Dank voor de info,

Maar vind het wel een vreemde gang van zaken. Er wordt ten onrechte een ontbindings vergoeding geind. En vervolgens mag je 2 maanden wachten op een creditering :(

 

Op 15 april mail gehad dat het bedrag goedgekeurd is om terug gestort te worden. Dat betekent dus dat ik in totaal ca 70 dagen op een ten onrechte geïncasseerde terugbetaling mag wachten. :thumbsdown:

 

Maar ja heb geen andere keus dan dit te accepteren.

Reputatie 7
Badge +16

Je snijdt een goed punt aan en ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Hopelijk krijgen wij binnenkort de mogelijkheid om zelf aanpassingen te doen in het credit-systeem. Dan zouden we een vergoeding wellicht direct of in ieder geval binnen een kortere termijn kunnen laten uitbetalen.

Voor jou dan mosterd na de maaltijd, maar we appreciëren je feedback - deze is altijd welkom! Nogmaals, sorry dat het allemaal zolang duurt en dat we je niet het abonnement hebben kunnen geven waar je op hoopte. 
Mocht dit in de toekomst wel kunnen, dan heet ik je graag weer van harte welkom. Je bent natuurlijk sowieso altijd meer dan welkom op onze Community! 😄👍

Ik lees op verschillende communities dezelfde problemen. Ik heb het probleem al meer dan een jaar maar niemand kan het klaarblijkelijk op lossen. Misschien moeten we allemaal contact zoeken met andere media waaronder Tweakers. Wanneer er niet meer druk gezet wordt gebeurt er niets. Nou misschien zeggen dat ze er mee bezig zijn. Dus geef aub aan iedereen door het probleem te melden bij andere publieke media.

Reageer