Beantwoord

Upload blijft achter glasvezel 200-200


Nu bijna een maand T-Mobile thuis 200-200 maar de snelheid van de upload blijft toch wel achter :(

Voorheen haalde ik met een 200-200 abonnement van Telfort via dezelfde netwerk producten makkelijk een upload van > 300 nu met T-Mobile thuis amper de 150.

Ik test dan bedraad rechtstreeks op de router. Het maakt niet uit of ik mijn eigen gebruik of de door T-Mobile geleverde.

T-Mobile wat kunnen we, of beter gezegd hoe is dit op te lossen ??



Hoor graag van u
icon

Beste antwoord door Brian 28 januari 2020, 16:11

Hi @error33, we hebben bericht terug ontvangen van de netbeheerder dat zij inmiddels ook alles uit de kast hebben gehaald en niets meer kunnen doen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor ons. In totaal is er nu 3 keer een monteur van ons geweest, 3 keer an de netbeheerder, hebben we de modem gewisseld, de verbinding nagelopen en is er een poort move gedaan in de centrale. Meer dan dit kunnen we letterlijk niet doen (naast een gehele nieuwe kabel leggen in de straat maar niets wijst er op dat dit effect gaat hebben). Dus ik vind het spijtig om dit te moeten zeggen maar dit is het. De verbinding is technisch gezien gewoon goed en elke mogelijke oorzaak aan de netwerkkant die voor een lagere snelheid kan zorgen is onderzocht en uitgesloten. 

Ik kan oprecht zeggen dat we alles hebben gedaan wat er mogelijk is en de oorzaak ligt niet in het netwerk of bij de modem. Het is aan jou of je de verbinding dan voldoende vindt of niet. We hopen natuurlijk dat je klant blijft maar mocht je toch over willen stappen dan kom ik je hier graag in tegemoet en kan dat kosteloos op een datum die jij wil. Als je nog vragen hebt laat het dan gerust weten, ik zit voor je klaar!

Bekijk origineel

86 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Je snijdt een goed punt aan en ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Hopelijk krijgen wij binnenkort de mogelijkheid om zelf aanpassingen te doen in het credit-systeem. Dan zouden we een vergoeding wellicht direct of in ieder geval binnen een kortere termijn kunnen laten uitbetalen.

Voor jou dan mosterd na de maaltijd, maar we appreciëren je feedback - deze is altijd welkom! Nogmaals, sorry dat het allemaal zolang duurt en dat we je niet het abonnement hebben kunnen geven waar je op hoopte. 
Mocht dit in de toekomst wel kunnen, dan heet ik je graag weer van harte welkom. Je bent natuurlijk sowieso altijd meer dan welkom op onze Community! 😄👍

@Jason Dank voor de info,

Maar vind het wel een vreemde gang van zaken. Er wordt ten onrechte een ontbindings vergoeding geind. En vervolgens mag je 2 maanden wachten op een creditering :(

 

Op 15 april mail gehad dat het bedrag goedgekeurd is om terug gestort te worden. Dat betekent dus dat ik in totaal ca 70 dagen op een ten onrechte geïncasseerde terugbetaling mag wachten. :thumbsdown:

 

Maar ja heb geen andere keus dan dit te accepteren.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @error33, normaal gesproken heb je volkomen gelijk, maar omdat jouw contract geëindigd is, wordt een vergoeding pas 32 dagen na de afboekdatum (incassodatum) overgemaakt. Dit komt omdat deze los moet staan van de eindafrekening en er niets in mindering kan worden gebracht op een factuur. Het betreft dus een losstaande factuur waarop een terugbetaling van de afkoopsom komt te staan.

De afboekdatum is 22 mei. Binnen nu en 32 dagen zal het terug te betalen bedrag op je rekening worden overgemaakt. Houd alsjeblieft nog rekening met vijf werkdagen transactietijd tussen banken onderling.

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord! Als ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar op de Community.

@Brian Gezien mijn betaaldag steeds ronde 21e is en we momenteel op de 26e leven is er nog steeds geen terugstorting geweest ??

 

Wanneer mag ik dit verwachten ? of gaat er toch nog iets mist in het digitale systeem ?

Reputatie 7
Badge +7

Hi @error33, top dat gaat dan helemaal lukken. Wat de snelheid betreft, eerlijk gezegd geen idee. We hebben in jouw geval met meerdere collega's, monteurs en de netbeheerder alles nagelopen maar blijkbaar zit/zat er toch ergens in de keten iets niet goed. Maar ik moet je hier jammer genoeg het antwoord schuldig blijven.

@Brian 

Dankjewel voor de info en reactie. Inmiddels een mail gehad dat de creditering goed gekeurd is.

Blijf ik zelf wel nog met de vraag zitten wat je er zelf van vind dat de snelheden nu wel goed zijn….Zoals eerder geschreven blijf ik met een gemengd gevoel zitten over dit geheel.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @error33, ik heb begin vorige week je facturen nagekeken en toen was er nog geen factuur aangemaakt en dit leek goed te gaan daarom heb ik inderdaad geen contact opgenomen. Ik zie dat er wat later dan gebruikelijk alsnog een factuur aan is gemaakt. Ik heb de afkoop zojuist vergoed zoals we eerder hebben bespreken. De factuur zal eerst geïncasseerd worden, de € 61,97 maken we daarna naar je over en je ontvangt hier netjes een creditfactuur voor. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

@Brian Ondanks je belofte om op 3 april op het einde van de dag contact op te nemen blijft het tot op heden radiostilte.

Tot zo ver kon ik daar wel mee leven maar je bericht dat je de factuur in de gaten zou houden en het bedrag zou aanpassen ivm het eerder mogen weggaan schiet er ook bij in:

 

 

 

Graag zie ik nu een reactie en dat deze factuur zsm aangepast gaat worden.

@Brian Vandaag stond gepland om de overstap te maken…..

En inmiddels is dat ook gebeurd na enkele uren offline werkt nu alles weer zoals het hoort. En blijf er een vreemd gevoel aan overhouden als ik de eerste speedtesten doe:

 

Kom er met mijn simpele verstand niet bij dat ondanks T-Mobile via KPN levert en alles van centrale tot in mijn meterkast niks is veranderd het nu is zoals het hoort. En zelf nog wat extra :) 

6 monteurs aan huis en bijna een jaar later.

 

Ergens is er een spel tussen KPN en T-Mobile gaande zoals ik al eerder aangegeven had waar klanten de dupe van zijn.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @error33, we hebben inderdaad een verzoek ontvangen om het abonnement per 03-04 stop te zetten. Qua overstap gaat dit dus helemaal lukken maar er komt dan wel een afkoopsom voor de periode 03-04 tm 31-05 (de einddatum van je contract). Maar no worries dit bedrag ga ik dan direct verrekenen zodra de factuur hiervoor klaar staat. Naast hier en daar een dagje vrij heb ik de komende tijd verder geen vakantie gepland (helaas :slight_smile: ). Ik zit een reminder in mijn agenda voor 3 april en ik neem dan eind van de dag nog even contact met je op om te kijken of het allemaal gelukt is met de overstap. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben dan weet je me inmiddels te vinden! :wink:

@Brian 

Ik heb een nieuwe aanbieder gekozen, zonder overstap service. Nu krijg ik wel een mail van T-Mobile dat  er een verzoek is van de nieuwe aanbieder om het abonnement op de geplande datum stop te zetten…

En als aanvulling dat zou de datum veranderen dat dit aangepast zou worden en ik geen dag zonder internet zou zitten. 

Dit lijkt toch wel erg op de overstap service?

Het ziet er wel naar uit dat volgens de gestuurde mail’s het goed gaat verlopen. 

@Brian 

Ik heb de keuze gemaakt om over te stappen. En heb geen gebruik gemaakt van de overstapservice zoals je adviseerde. Zal als ik de definitieve datum weet dit doorgeven.

Hopelijk kom ik niet in een spelletje terecht van dat de lijn vrij is etc etc etc. Zal positief denken :)

Ben jij de komende weken nog afwezig ivm vakantie of andere dingen? Zo ja met wie mag ik dit dan verder afhandelen? 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @error33, ik snap de bezorgdheid. In dit geval zet ik het hele abonnement hier gewoon per direct stop. Neem weer even contact op wanneer je een definitieve datum van de nieuwe provider hebt (die ze ook echt hebben bevestigd), dan zet ik op die dag in de ochtend het abonnement stop. Je zit dan mogelijk alleen die dag tijdelijk even een kort moment zonder. Ik heb je de bevestiging zojuist ook gemaild. Laat het maar weten! :wink:

@Brian dat kan inderdaad naat het mailadres welke bekend is. 
 

Maar ik zie de bui al hangen als ik geen gebruik maak van overstapservice. Wat moet ik dan als verwerkingstijd aanhouden?

En eerlijk gezegd is dit gedoemd om te mislukken     
 

de overstap van telfort naar t mobile verliep goed door de overstap service

Reputatie 7
Badge +7

Hi @error33,  dat kan zeker. Kan het naar het e-mailadres die je ook hier op de Community gebruikt? Het opzeggen kunnen we doen wanneer het jou uitkomt, geef hiervoor nog even 2 of 3 dagen van te voren de datum door. Je kan het beste géén gebruik maken van een overstapservice bij een andere provider, op dat moment wordt er namelijk automatisch een afkoopsom berekend en dat is in dit geval natuurlijk niet de bedoeling!

@Brian @Ginny_TM @Jason @Piotr 

 

Graag had ik een schriftelijke bevestiging (mag op mail) dat ik kosteloos mag opzeggen. Om bij een overstap aanvraag geen discussie’s te krijgen.

@Jason 

Graag had ik een schriftelijke bevestiging dat ik op mag zeggen.

Of kom met een aanpassing voor het abonnementsgeld. En dan niet 25€ voor de 100-100 ik wil op 200-200 blijven staan.

 

Daarna zal ik een keuze maken

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @error33,

 

Hoe frustrerend het ook is, een ander antwoord dan wat mijn collega’s reeds gegeven hebben kan ik jammer genoeg niet geven. Onze techneuten zijn er ook een hele tijd mee bezig geweest en kunnen niets meer doen. KPN heeft als het goed is zelfs het SPF vervangen, dat is een netwerkmodule. Net als de port-move mocht ook dit niet baten. Wat Brian ook aangekaart heeft: we hebben alles uit de kast gehaald om je te helpen. Het spijt me oprecht dat we daarmee jouw uploadsnelheid niet omhoog hebben gekregen, maar aan onze kant is letterlijk elke stap genomen. Sorry!

@Brian @Ginny_TM @Piotr en ik zal er nog wel vergeten die ik de laatste maanden als contact heb gehad.

TOEN WAS HET RADIOSTILTE.

En wel blijf ik van T-Mobile mail’s krijgen over hoe tevreden ik ben. Nou das duidelijk dat ik niet tevreden ben. Ik krijg niet waarvoor ik betaal…….

 

Een mail over hoe ik tevreden ben over T-Mobile thuis nu ik bijna een jaar klant ben dei ik vervolgens netjes naar mijn idee invul:

Tja dan vul ik daar mijn mening in:

En dan krijg je als reactie:

Daar heb ik wat aan, graag zou ik een stap hoger komen om mijn klacht te melden maar dat is niet mogelijk.

Enkele dagen later krijg ik weer een mail om mijn internet verbinding te testen:

Tja dan doe je dat netjes zoals beschreven via de kabel en de link van test mijn snelheid en het resultaat :

 

Niet verrassend voor mij.

 

Kom op T-Mobile jullie vragen naar mijn mening doe er dan wat aan. een opmerking van je mag kosteloos overstappen is niet hetgeen wat ik wil.

 

Waar ik me ook aan stoor is dat mensen van T-Mobile zich niet verdiepen in wat er allemaal al geprobeerd is en wat er door mij geschreven is. Best wel grappig nu ik dit tik. Op TV de reclame van uit en thuis……..

Hoi @Ginny_TM Het heeft niks met durven te maken.

Maar alleen een glasvezel internet abonnement zonder bundelkortingen is niet voordelig. De enigste optie is KPN en daar gaat het €50 pm kosten voor 200-200.

Dat is €14 meer per maand. En daar aan gekoppeld gaan de sim only abonnementen omhoog omdat ik geen thuis meer afneem het klantvoordeel wat gaat veranderen.

 

Dus als de sim only abonnementen niet vrij gegeven worden is het geen optie. Wel wordt het langzaam eens tijd om te spreken over een tegemoetkoming gezien ik al vanaf dag 1 niet geleverd krijg waar ik wel voor betaal.

 

 

 

Reputatie 3
Badge +3

Hi @error33 , ik begrijp dat je die overstap niet durft te maken. Het aanbod voor het kosteloos annuleren van je Thuis abonnement blijft staan. Wellicht dat je toch ergens een interessante aanbieding kan vinden zodat je optimaal gebruik kunt maken van je internet zonder dat je daar veel meer voor gaat betalen.

@Piotr 

Blijkbaar komt hetgeen ik schrijf niet goed over.

Nogmaals maar proberen

Ten tijde van mijn 500-500 abonnement  test haalde ik snelheden van 400-400 niet wat het moet zijn maar hier bleek wel uit dat ik 200-200 gewoon moet halen over de lijn.

Terug naar 200-200 en het blijft weer steken op 190-150.

Als er nu als test de waarden op 250-250 gezet zouden worden is toch te achterhalen wat de verbinding doet…… en mogelijk ik op 200-200 uitkom zoals er geleverd zou moeten worden. Ik betaal nu al van Mei voor diensten die niet geleverd worden. 

 

Een stap terug naar 100-100 ga ik niet aanvragen. Ik zie de bui al hangen wordt het iets van 90-75 wat er gehaald wordt. En het euvel is toch niet op te lossen :( Inmiddels betaal ik wel al vanaf Mei 2019 voor een abonnement wat niet geleverd wordt.

Jammer dat het opzeggen niet voor alle abonnementen van T-mobile geldt. Nu heeft verder kijken naar een andere provider geen zin.

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @error33,

Echt jammer dat onze techneuten dit probleem niet hebben weten op te lossen voor je. Jammer genoeg bieden we geen 250 Mbps abonnementen aan op jouw adres. Wél zou je je snelheid zonder problemen naar 100 of 50 Mbps kunnen wijzigen. Let wel op dat je dan de komende tijd niet terug kan naar 200 Mbps aangezien we deze pakketten momenteel niet aanbieden. 

De coulance die mijn collega Brian hierboven aanbiedt, is alleen van toepassing op je T-Mobile Thuis abonnement. Het liefst willen we je natuurlijk behouden als klant! Wellicht heb je voldoende aan 100 Mbps. Ook die snelheid is nog steeds meer dan prima voor de meeste huishoudens! Daarnaast bespaar je enkele euro's per maand. :wink:

Beste @Brian en @Piotr 

HAHAHAHA sorry hoor

 

De testen die gedaan zijn zijn met het modem dat ik van T-Mobile heb. En met een nieuw modem dat een monteur uit zijn auto getoverd heeft en een andere MC die uit de auto gehaald is. En steeds dezelfde uitkomst. Ja ik test gemakshalve ook vaker met mijn eigen apparatuur maar daar zijn geen verschillen in te zien.

Wat is het antwoord op mijn vraag dat een overstap alleen zinvol is al sik ook me mijn mobiele abonnementen weg mag ?

En om de schuifjes van de verbinding op te schroeven naar 250-250 gezien bij het 500-500 abonnement de snelheden hoger waren ?

 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @error33, met het bericht van Piotr hebben we opnieuw contact gezocht met de netbeheerder maar die geeft aan niets meer te kunnen doen. De oorzaak zit in de modem/het netwerk, alles is uitgesloten. Dus de enige conclusie die overblijft is dat het dan in de eigen apparatuur moet zitten. Ik zou het echt graag oplossen maar we hebben alles gedaan wat mogelijk is.

Reageer