Beantwoord

Upload extreem traag

  • 15 April 2019
  • 6 reacties
  • 989 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Hi,

Ik heb sinds afgelopen vrijdag T-Mobile Thuis. Tot en met gisteren was alles perfect qua download/upload (beide 750MB+). Echter sinds vandaag is mijn upload volledig in elkaar gezakt, terwijl upload nog steeds 750MB+ is.

Voordat ik de media converter en router herstart heb (inc stroom eraf) kwam ik niet boven de 0.2MB upload uit, zowel via wifi als bekabeld. Na het herstarten kom ik nu op 2.5MB upload uit (en download nog steeds 750MB+).

Ik heb de testen vanaf een macbook gedaan, zowel bekabeld als via wifi 5G. Tevens ook nog via mijn telefoon 5G.

Tevens zie ik dat ik nu 1.7% packet loss heb, dit had ik de afgelopen dagen ook niet. Ik weet dit omdat ik game en dit in de gaten heb gehouden.


icon

Beste antwoord door HLLR 17 April 2019, 22:46

Bekijk origineel

6 reacties

Ik zie net dat de upload snelheid weer hetzelfde is als voor het herstarten van de hele boel...

Net ook nog even een test gedaan via ftp, zelfde resultaat: extreem lage upload.

Met UTP kabel die ik van de monteur had gekregen en dit is tevens de enige kabel (en rechtstreeks) in de router.

Public ftp site van tele2: https://about:blank

upload



download

Reputatie 7
Badge +3
@HLLR

Die packets lost bij 1007 icmp req. zou ik mij geen zorgen over maken, bij zoveel aanvragen over het internet gaan er altijd wel wat pakketjes verloren ... ook bij PostNL.

Had je al een factory reset gedaan van je router?
Reputatie 7
Hey @HLLR, die upload snelheid blijft wel erg achterwege. Een eerste stap is wat Pieter_B al aangeeft inderdaad een fabrieksreset van je modem. Kun je dit uitvoeren en vervolgens nogmaals een test uitvoeren? Mocht dit niet werken dan moeten we verder op onderzoek uit gaan.
Hi @Pieter_B en @Piotr ,

Bedankt voor de suggesties.

Het blijkt iets heel anders te zijn. Na verschillende testen ben ik ook kabels gaan testen. Door dit testen van kabels kwam ik er achter dat het probleem was ontstaan omdat ik de kabels door het gat van de standaard van de router had gehaald, zodat de router netter hing. Hierdoor maakte de kabel tussen de router en de media converter waarschijnlijk niet goed meer (niet alle pinnetjes hadden goed contact?).

De oplossing is dus vrij simpel, zet je kabels niet onder "spanning".

Zie hieronder hoe ik de kabels nu heb en dus ook geen problemen meer, up en down nu 850MB+. :)

Reputatie 7
Hi @HLLR, mooi dat je er achter bent! Soms kan de oplossing zo simpel zijn haha. Geniet van je supersnelle aansluiting 🙂

Reageer