Beantwoord

UPNP poorten open zetten voor ps4

  • 5 October 2019
  • 64 reacties
  • 7039 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Onlangs is NBA 2K20 uitgekomen en helaas ervaar ik enkel met deze game netwerkproblemen. Wanneer ik online aan het gamen ben [PS4] wordt ik er steeds uitgegooid met het bericht dat mijn verbinding wegvalt. Maar ik blijf bijvoorbeeld nog wel in de PS4 party, wat aangeeft dat de verbinding niet helemaal weg is gevallen. Na wat research en vragen aan de 2K service geven zij aan dat het wellicht voorkomen kan woorden als ik UPNP poort open zet. Hier heb ik geen ervaring mee dus ik heb een aantal vragen.

Als ik naar mijn router instellingen ga, ga ik naar NAT --> poortdoorschakeling --> nieuwe regel toevoegen.
Welke start- en eind poort moet ik hier invoeren? Of hoe kan ik vinden welke dit zijn?
Welk server IP adres voer ik in? Is dit het IP adres van de router of van mijn PS4?
Tot slot, welk protocol moet ik aanvinken? TCP, UDP of beide?

Ik heb trouwens een Zyxel t-50 modem.

Ik hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Folkert 5 October 2019, 16:44

Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hoi @MNio

Zorg er als eerste voor dat je PS4 een vast lokaal IP adres krijgt. Dat IP adres moet je gebruiken bij portforwarding. Kun je regelen in je router, vaste IP adressen reserveren. Herstart je PS4 nadat je dat geregeld hebt en controleer of ie werkelijk dat IP adres heeft gekregen.

Volgens deze site moet je de volgende poorten doorschakelen:

NBA 2K20 - Playstation 4
TCP: 1935,3478-3480
UDP: 3074,3478-3479

Groet, Folkert
Hartstikke bedankt voor je hulp Folkert!

Ik ga het uitproberen, ben benieuwd of dit het probleem ook echt verhelpt :)

Gr,

MNio
Reputatie 3

@MNio ,

 

Kan je mij vertellen of de port forwarding heeft geholpen met online 2k20 spelen?

Dit zijn mijn instellingen, heb ook een t50 , maar werd net weer uit m'n online potje geknikkerd.

Server ip is ip van PS4?

Heb jij dezelfde instellingen?

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @M. Sommers, goed dat je ernaar vraagt! Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Als ik zo naar je instellingen kijk, zou dit moeten werken. We wachten op de hulp van andere users, want ik herken hier geen fouten in. Werkt de bekabelde verbinding thuis verder wel gewoon naar behoren? Heb je andere interrupties wanneer je online bent of enkel tijdens het gamen?

Reputatie 7
Badge +15

@M. Sommers 

In totaal zou je dus 4 regels moeten hebben, 2 TCP en 2 UDP.

Helpt het om de juiste protocol te kiezen ipv TCP/UDP? Hierna zou je de modem denk ik opnieuw moeten opstarten om de wijzigingen van kracht te laten gaan.

Reputatie 3

Bedraad werkt prima, ik heb alleen wat kleine onderbrekingen tijdens online gaming.

Reputatie 7
Badge +15

@M. Sommers 

Wat ook nog kan is het verlagen van de bandbreedte bij WiFi instellingen in je modem interface. Als hij bijvoorbeeld op 20/40 staat zet hem dan op 20 MHz, dit zorgt ook voor een stabielere WiFi en minder ruis.

Reputatie 3

Hoi, 

De PS4 is bedraad aangesloten. Bedankt voor je reactie.

 

Helaas net weer zelfde foutmelding. error 56d85bb8

 

Balen

Hi @MNio @M. Sommers ,

Ik krijg ook telkens de foutcode 56d85bb8 met elk potje in the neigborhood + the rec. Ik heb Port forwardig al geprobeerd maar dit helpt niet. 2Kservices gaf aan dat ik het spel moest verwijderen en opnieuw moest downloaden of dat ik mijn router moest resetten. Werkt beide niet. Op internet lees ik dat een nieuwe router kopen de enige oplossing is. Hebben jullie het ondertussen al opgelost? En zo ja hoe?

 

 

Reputatie 3

@Qrdm98 

Ik heb nog steeds dezelfde foutmelding.

Ene keer gaat t goed, andere keer verlies ik weer de verbinding.

 

2k zegt dat onze provider ons hier bij moet kunnen helpen.

@Jason , jij een idee?

 

Reputatie 7
Badge +15

@MNio @M. Sommers 

Helpt dit?

De DNS instellingen kunnen vaak een positief effect hebben op je playstation en zou dus kunnen helpen.

Hiervoor log je weer in in de modem. Ha naar het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk en bij DNS waarden selecteer statische DNS, voer bij server 1 in 8.8.8.8 en bij DNS server 2 8.8.4.4, klik toepassen en herstart je modem.

Als bovenstaande niet helpt dan zou je een andere router kunnen gebruiken, ik lees in veel artikelen dat dat het probleem op lost.

 

Reputatie 3

@Waqqas 

Bedankt, ik ga dit proberen, hopen dat het werkt.

De router die heb is van T-Mobile een Zyxel t-50. Die is die zo om te wisselen voor een ander? En welke wordt aangeraden?

 

Reputatie 7
Badge +15

@M. Sommers

Een router met VLAN ondersteuning

 Een voorbeeld is de rp link archer c7.

Je kan hem ook op een poort van de Zyxel aansluiten maar de DNS oplossing werkt niet?

ga naar http://192.168.1.1 en login

 

Ga naar Advanced

Ga naar Network

Ga naar IPTV/VLAN

 

Settings

 

code:IGMP Snooping: uitschakelen

IGMP Proxy: uitschakelen

IGMP Version: V2

 

IPTV/VLAN inschakelen

Mode Custom

Internet Vlan ID: 300 Priority 0

802.1Q tag inschakelen.

IP-Phone vlan: 35

IPTV Vlan ID: 640

 

Je mag ook een andere router nemen met VLAN ondersteuning.

@M. Sommers @Waqqas 

Ik heb nu zowel port forwarding geprobeerd als deze DNS instellingen, foutmelding blijft.. denk dat een andere router echt de enige oplossing is. 
 

@Jason Heb jij misschien nog ideeën? Ik speel NBA2K20 met 5 andere vrienden. Wat opvallend is, twee vrienden hebben ook T-mobile Thuis en krijgen net zoals ik deze foutmelding. Degene zonder T-mobile Thuis krijgen deze melding niet. Kan er iets gedaan worden vanaf jullie kant?

 

Groet,

Quinten

Reputatie 7
Badge +15

Jammer 😑

Een eigen router achter de Zyxel moet het dan oplossen volgens vele anderen.

Reputatie 3

@Jason 

Begrijp ik het nu goed dat er ergens in de hardware van T-Mobile een bug zit die ik vanuit mijn eigen middelen moet compenseren?

Is dit met een update van de firmware aan te passen?

Reputatie 7

Hey @M. Sommers,

Ik ben ook op onderzoek gegaan betreft dit issue en zo te zien komt dit probleem jammer genoeg ook voor bij andere type modems en consoles. Het lijkt mij daarom sterk dat dit probleem specifiek wordt veroorzaakt door de Zyxel t-50. Bij verschillende topics lees ik dat in sommige gevallen een eigen modem de oplossing kan bieden, maar ik durf je niet aan te geven met welke modems je geen problemen zult ervaren. 

Reputatie 3

@Waqqas 

 

Ik ben nog steeds aan het rommelen met NBA 2k20. Nu zie ik in mijn portforwarding dat ik de  WAN interface op VD_internet had staan.

Moet dit ETH zijn? Heb glasvezel.

Reputatie 7
Badge +15

@M. Sommers 

Het moet ETH zijn ja. VD is voor VDSL.

Reputatie 3

Oké, goed om dat hier aan te passen/ toe te voegen.

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/nieuw-modem-t-mobile-thuis-zyxel-glasvezel-311763

 

Informatie is verouderd/ onjuist.

Reputatie 7

@Hidden.nld :wink:

Reputatie 3

Al 2 dagen geen foutcode 56d85bb8 meer gehad.

Mijn oplossing: de zyxel t50 van de muur af en een Netgear nighthawk x4s r7800 voor in de plaats.

Vlan ingesteld zoals op dit forum besproken: internet en IPTV werken als een zonnetje

Portforwarding ingesteld: NBA2k20 draait online super nu, geen Lagging meer waardoor ik weer eens wat potjes win (daar speel je toch online voor 🤪)en dus ook geen foutcode 56d85bb8 meer.

Ik heb goede hoop, 2 dagen is nog geen garantie..maar met de zyxel was ik zeker van de 10 potjes 6x uitgegooid en nu dus ZERO keer.

 

Wel jammer dat de T-Mobile de standaard online  gamer (uurtje per dag max online, dus echt geen heeeele hoge eisen aan een router) met de zyxel niet echt tegemoed komt.

Zeker met de komst van de prachtige PS5..en dat vierkante blok van ...eeeh wat is dat merk ook al weer ...Xbox (heb geen voorkeur hoor..😂)..is het heel verstandig dat T-Mobile goed nadenkt over de hardware die ze aan gaan bieden.  De zyxel gaat denk ik over z'n nek met de nieuwe consoles.

Mensen die een hardcore game pc kopen investeren ook in een game router.

Mensen die een game console kopen zijn plug and play, die willen (vaak) niet investeren en programmeren in een router.

 

Ik hoop dat jullie dit ter harte nemen.

 

 

@M. Sommers 

Fijn om te horen dat je nu probleemloos kan spelen, zo’n router is wel een flinke investering! Ik heb het probleem nog steeds. Ik heb meerdere keren contact gehad met de klantenservice van T-Mobile Thuis maar ze konden niks voor me betekenen. Niet eens een tegemoetkoming. Mijn T-Mobile Thuis abonnement loopt per november af, dan ga ik direct overstappen naar een andere provider. Hopelijk ben ik dan net op tijd voor de Playstation 5 en kan ik dan wel normaal gamen. 

Reputatie 3

@Qrdm98 

Ja inderdaad een investering.

Ik zou, weet niet of ze er zijn, naar een abonnement op zoek gaan waar je eventueel zelf een router mag kopen en dan korting krijgt ofzo. Een vriend van me heeft nooit last met online NBA, zit bij een andere provider maar is ook een 10tje in de maand meer kwijt dan ik.

Tja is toch 120 euro per jaar meer..de router die ik heb (een 2e kans, gewoon met 2 jaar garantie, bij alles voor een glimlach) kwam in de buurt van dit bedrag..daarmee heb ik wel veel meer instellingen en gewoon een dikke router waar de 3 kids online mee kunnen zijn, mijn vrouw Netflix streamt en ik bedraad online game. Lijkt ie met 2 vingers in de neus te doen.

Andere providers (behalve die mijn vriend heeft) zijn geen garantie dat je de error niet meer hebt, dat is t probleem.

 

Reputatie 7

Hey @M. Sommers,

Super dat het probleem is verholpen! :smile: En vreemd dat het met een modemruil wel werkt. Blijkbaar werkt de game niet geheel soepel met bepaalde type modems. Lastig om nu daadwerkelijk te pinpointen wat de oorzaak is van de foutcode. Klanten en gamers waarbij ons Zyxel modem niet voldoet zijn natuurlijk vogelvrij in het aansluiten van een eigen modem. Hoe dan ook lees ik dat je hele familie nu heel erg tevreden is met de gloednieuwe investering. :smiley:

 

Reageer