Beantwoord

UPNP poorten open zetten voor ps4

  • 5 October 2019
  • 64 reacties
  • 7039 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Onlangs is NBA 2K20 uitgekomen en helaas ervaar ik enkel met deze game netwerkproblemen. Wanneer ik online aan het gamen ben [PS4] wordt ik er steeds uitgegooid met het bericht dat mijn verbinding wegvalt. Maar ik blijf bijvoorbeeld nog wel in de PS4 party, wat aangeeft dat de verbinding niet helemaal weg is gevallen. Na wat research en vragen aan de 2K service geven zij aan dat het wellicht voorkomen kan woorden als ik UPNP poort open zet. Hier heb ik geen ervaring mee dus ik heb een aantal vragen.

Als ik naar mijn router instellingen ga, ga ik naar NAT --> poortdoorschakeling --> nieuwe regel toevoegen.
Welke start- en eind poort moet ik hier invoeren? Of hoe kan ik vinden welke dit zijn?
Welk server IP adres voer ik in? Is dit het IP adres van de router of van mijn PS4?
Tot slot, welk protocol moet ik aanvinken? TCP, UDP of beide?

Ik heb trouwens een Zyxel t-50 modem.

Ik hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Folkert 5 October 2019, 16:44

Bekijk origineel

64 reacties

@M. Sommers 
Ik heb hetzelfde probleem met de NBA2k20, onlangs glasvezel 1000mb aangesloten, waarbij ik de Zyxel t-50 modem momenteel gebruik.

Ik ben van plan ook de Netgear te gebruiken om de probleem te verhelpen. Mijn vragen hierbij zijn:

Heb je de Netgear als extra router gebruikt achter de Zyxel t-50 , of heb je de Zyxel t-50 losgekoppelt en de Netgear als nieuwe modem gebruikt.

Zo ja, hoe heb je dit precies gedaan. Want ik heb hier weinig kennis over.

Ik hoop snel antwoord te ontvangen.

Reputatie 3

@Anzz

 

Ik heb de Zyxel van de muur gehaald en de netgear er voor in de plaats gehangen.

 

De utp kabel die van de mediaconverter (zwarte kastje waarin het glasvezel signaal omgezet wordt naar de UTP kabel) naar de WAN poort gaat van je Zyxel in de WAN poort doen van de Netgear.

Netgear aanzetten en inoggen in de router.

Zoeken naar VLAN en als volgt instellen:

 

Hiermee heb je internet op poort 1, 2 en 3 en moet je de mediabox van je TV op poort 4 aansluiten.

 

ook je poorten in je router open zetten:

dat ziet er als volgt uit:

Waarbij het IP nummer in de gele cirkel het IP-nummer van je device waar je NBA op speelt is.

 

werkt prima!

@M. Sommers Zelf heb ik ook dezelfde problemen met de Zyxel T-50 bij nba 2k. Wil nu dus ook een ander modem/router halen, maar ik kan niet echt een modem/router vinden die dsl ondersteund.

Daarbij zag ik dat de netgear router die jij hebt gekocht een "internet" port heeft ipv een dsl port. Is het mogelijk om een dsl kabel in zo'n "internet" port te zetten? 

Reputatie 3

@SeyitGS70 bij mij is de glasvezel afgewerkt in de media converter, vanuit daar de utp kabel in de internet poort en klaar.

Wel nog ff instellen zodat je ook IPTV kan kijken en klaar.

@M. Sommers welke router heb jij precies gehaald, ook bij nba2k21 werkt de zyxel helaas niet. Maar bij de tp link archer 7 en de Netgear Nighthawk R7000 AC1900 staat dat er geen vlan ondersteuning is.

 

Oh ik zie het al, jij hebt de 7800, maar ook daar staat dat hij geen vlan ondersteuning heeft. Heeft de router dit dan niet nodig?

Reputatie 3

Vlan is een vereiste. Op veel online winkels waar je routers kan kopen staat inderdaad bij de specificaties VLAN: nee

Maar mijn router heeft echt VLAN....zegt genoeg over de kennis van zaken van dergelijke bedrijven..maar dat is een andere discussie..😂

 

Tip: download de gebruiksaanwijzing van de router die je op het oog hebt en kijk of en hoe je VLAN kan instellen....staat het in de gebruiksaanwijzing....dan heeft de router VLAN..😁

@M. Sommers ik heb inderdaad een router gekocht, er staan wel vlan instellingen in. Maar als ik de kabel uit het zwarte kastje de converter in mijn router doe(dus de hele zyxel weg) heb ik geen internet verbinding. De router via de zyxel doet het wel, maar dan zal nba nog steeds niet doen denk ik?

Reputatie 3

Herkenbaar..😁 helaas is het geen plug and play.

 

Je zal je router moeten programmeren... vertellen welk id internet heeft en naar welke poort dit moet.

Bij mij ziet het er als volgt uit.

 

isp profiel: others
Naam: internet
vlan ID: 300
En ze vinkjes bij poort 1,2,3 en de 2 WiFi frequentie ( 2,4 en 5 GHz)
En druk op toevoegen.

Heb je ook TV van T-Mobile? Druk dan nog een keer op toevoegen
isp profiel: others
Naam: IPTV
vlan ID: 640
En ze vinkje bij poort 4.
En dan toevoegen.

 

En in welk menu van je router moet dit te vinden zijn?

Mijn hele router krijgt namelijk geen internet van de converter, er staat dat de hele router niet op internet is aangesloten. Was dit bij jou ook in het begin?

Reputatie 3

Mijn hele router krijgt namelijk geen internet van de converter, er staat dat de hele router niet op internet is aangesloten. Was dit bij jou ook in het begin?

Ja geloof het wel.

 

Heb je ook een Netgear?

Nee ik een tplink, helaas doet nba het via de zyxel naar de router het ook niet. Word echt gek van dit. Ik weet niet hoe ik de converter werkend kan krijgen naar de router rechtstreeks

Reputatie 3

Je zult echt op zoek gaan naar de instellingen van TP waar je VLAN kan instellen.

Je moet de router vertellen hoe het signaal vanuit je media converter binnenkomt en naar welke poorten hij internet en naar welke poort hij IPTV moet doorsluizen.

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/eigen-router-gebruik-tp-link-archer-c5400-324995

 

Zie hier een gebruiker die ook TP router heeft. Misschien kan hij/ zij helpen?

Ah top, bedankt voor je moeite iig!

Wacht eens even, ik heb nu de converter werkend gekregen op de router. Even nba checken nu🤣

Reputatie 3

Wacht eens even, ik heb nu de converter werkend gekregen op de router. Even nba checken nu🤣

Nice!! Veel plezier.

@M. Sommers super bedankt man, al meer dan 10 potjes achter elkaar gespeeld en blijf er gewoon in. Ook de tv werkend gekregen. Echt top!!

Reputatie 3

Graag gedaan. Geniet van NBA....en van een ECHTE router😂😉

Reputatie 1

@SeyitGS70 bij mij is de glasvezel afgewerkt in de media converter, vanuit daar de utp kabel in de internet poort en klaar.

Wel nog ff instellen zodat je ook IPTV kan kijken en klaar.

Ik heb hetzelfde probleem sinds 2k19, nu is het echt tijd om actie te ondernemen maar heb zelf amper kennis erover. Glasvezel is niet beschikbaar in mijn buurt dus ik maak ook gebruik van zo een dsl kabeltje. Maar ik dacht aan een budget router ( even opgezocht ) en kwam bij Tp Link Archer C6 terecht. Maar er is geen ingang voor een dsl kabel. Moet ik dan die tp link als extra router gebruiken? Of is er een manier om het rechtstreeks als enige router te gebruiken. Heb zelf zeer weinig kennis hierover. Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen :)

Reputatie 3

Hoi, ik wil je graag helpen maar ik heb alleen ervaring met de combinatie. Glasvezel, media converter en router. Ik heb in deze community wel eens situaties voorbij zien komen die jou opstelling beschrijven.

Heb je al gezocht op dit forum?

Reputatie 1

Ja ik had wel gezocht maar kon niet echt iets duidelijks vinden, het zag er nogal ingewikkeld uit omdat de meeste dan een “foutmelding” tussendoor hadden maar wat er vooraf gebeurd dus de basisstappen die zijn dan niet vermeld. En ik heb hier weinig kennis over.

Reputatie 3

Tip: start een heel nieuwe vraag op dit forum.

 

Dan kom je tussen de andere hoofdonderwerpen en valt je vraag meer op dan nu.

Reputatie 1

Ja klopt inderdaad, heb ik gedaan. Nu maar hopen op een antwoord.

Ik ben sinds kort overgestapt en mijn zoon heeft nu precies hetzelfde probleem meg de Zyxel. Belachelijk HOEVEEL klanten hier last van hebben en dat TMobile hier niets aan doet en de klanten in hun hemd laat staan. 

 

Ik kan zelf wel een router gaan kopen maar ik ben niet technisch genoeg om alle instellingen (zoals @M. Sommers ze heeft beschreven) zo te krijgen zodat die het ook doet.

Wij hebben glasvezel en een mediaconverter.@M. Sommers Kun jij misschien aangeven of er nog meer budget vriendelijke routers zijn die ik zou kunnen kopen?

@DB1994 Welke TP Link heb jij uiteindelijk gehaald?

Reageer