Beantwoord

USB-Service remote connectie

  • 9 August 2020
  • 4 reacties
  • 257 Bekeken

Goedenmiddag,

Ik heb gisteren dus de USB-Service werkende gekregen op een lokaal ip maar vroeg me af hoe ik deze ook op afstand kan benaderen. Heb volgensmij de juiste port geportforward maar weet ook niet zeker of dit de juiste is.

~ Lars

icon

Beste antwoord door eric 10 August 2020, 14:45

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@larsjarred9 met USB service bedoel je dat je op de Usb poort van de modem een Usb stick of Harddisk hebt aangesloten?

Hoe/wat en waarmee wil je die schijf extern gaan benaderen. Een poortforwarding zal waarschijnlijk niet nodig zijn omdat de modem als server is ingesteld. Dergelijke toegang wordt kan worden opgezet d.m.v.  ftp. In een browser is het dan vaak mogelijk om ftp://jouwexterneipadres/mapnaam op te geven.

Ik weet echter niet of dit werkt bij jouw Zyxel???? modem of dat er nog meer instellingen nodig zijn

@larsjarred9met USB service bedoel je dat je op de Usb poort van de modem een Usb stick of Harddisk hebt aangesloten?

Hoe/wat en waarmee wil je die schijf extern gaan benaderen. Een poortforwarding zal waarschijnlijk niet nodig zijn omdat de modem als server is ingesteld. Dergelijke toegang wordt kan worden opgezet d.m.v.  ftp. In een browser is het dan vaak mogelijk om ftp://jouwexterneipadres/mapnaam op te geven.

Ik weet echter niet of dit werkt bij jouw Zyxel???? modem of dat er nog meer instellingen nodig zijn



Ik heb een 64GB usb-stick in de blauw usb 3 port gestopt. Ik kan de server lokaal bereiken met smb doormiddel van \\192.168.1.1\ maar zodra ik \\(Mijnip)\ gebruik werkt dit wel lokaal maar niet op een ander netwerk terwijl dit wel de bedoeling is.

Reputatie 7
Badge +5

Tis nu wat warm om zelf wat op te zetten maar ik begrijp de bedoeling. Misschien dat andere forummers je wat hints kunnen geven. Toevallig weekje terug mijn testopstelling op nul gezet.

Reputatie 7
Badge +14

 



Ik heb een 64GB usb-stick in de blauw usb 3 port gestopt. Ik kan de server lokaal bereiken met smb doormiddel van \\192.168.1.1\ maar zodra ik \\(Mijnip)\ gebruik werkt dit wel lokaal maar niet op een ander netwerk terwijl dit wel de bedoeling is.

Dat zou wat zijn dat jouw interne devices (ip adressen) zonder beveiliging van buiten te bereiken zouden zijn gewoon door het intoetsen van jouw publieke IP adres. Nee, dat moet je niet willen en kan dus ook niet.

Wat wel kan is dat je een (2e hands?) synology NAS neerzet waarbij je eerst een VPN tunnel opbouwt van dat andere netwerk naar jouw netwerk. De NAS controleert dan user/pas en geeft via de VPN het device op het andere netwerk een lokaal IP adres van jouw thuis netwerk. Daarna kun je jouw USB device weer veilig  benaderen.

Reageer