Beantwoord

vast internet traag

  • 13 January 2021
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

Hallo,

ik heb een pakket van 100mbit download en 30mbit upload.

alleen krijg ik die volledige snelheid niet wat op mijn postcode beschikbaar is.

op de postcodecheck staat 82mbit down en 23upload beschikbaar maar ik haal net geen 70mbit.

de modem is al aantal keer gerestart en heb een nieuwe cat 6 s/ftp gekocht, direct van modem naar mijn pc.

misschien ligt het aan het muurkastje dat vervangen moet worden, want die is al een aantal jaar niet vervangen.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 15 January 2021, 12:06

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @YoungAlains 

Je haalt 85% van je maximum snelheid en dat is ruim boven het minimum van 70%.

Is de modem met de meegeleverde DSL kabel direct aangesloten op het ISRA punt waad ook de KPN kabel is aangesloten?

Je zou ook eens andere servers kunnen proberen met de Ookla speedtest desktop app.

Oke, de dsl is in een soort stekker onder geplaatst en die stekker in de wandcontactdoos, geen isra punt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @YoungAlains, wat @Waqqas aangeeft, klopt helemaal. Wanneer je 85 procent van je maximale, bekabelde snelheid binnenhaalt op DSL, is dat ruimschoots binnen de verliesmarge die wij hanteren. 

Je kunt wel altijd proberen om deze snelheid nog hoger te brengen door te optimaliseren in jouw netwerk. 

Op 80 Mbit/s hanteren we trouwens een minimale snelheid van 50 Mbit/s, dat komt overeen met bijna 63 procent van het maximum en niet 70 procent. Niet om betweterig te zijn, maar om de exacte snelheden nog eens te benoemen. Zo weten jullie wat wij als minimum gebruiken! 😊

Reageer