Beantwoord

Vast internet valt spontaan weg, Wifi blijft

  • 20 November 2018
  • 3 reacties
  • 397 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Op onverwachte momenten valt vast internet spontaan weg. Ik kan de router (Draytek 2132fvn) dan wel nog bereiken via wifi. Het enige dat nog helpt, is de router uit en weer aan zetten. Vanochtend was het weer raak, en de een na laatste keer was zo'n twee weken geleden. Het zou helpen als ik op zo'n moment de syslog zou kunnen bekijken alleen heb ik begrepen dat dit op genoemde router niet open staat. Is er een andere manier om informatie uit de router te halen totaan het moment van het wegvallen van vast internet?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 20 November 2018, 14:05

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hallo @COUSON,

Je heb last van een deadlock op de draytek, helaas is de oorzaak niet makkelijk te achterhalen. wat voor moederboard en netwerk kaart gebruik je ? in sommige gevallen is het opgelost door de bios te updaten en de netwerkkaart drivers.

mocht dat niet helpen moet het modem vervangen worden.
@hidden.nld, bedankt voor de richting. Er hangen hier in totaal zo'n 35 apparaten op (vast + wifi), waaronder een pc en twee laptops. Kan ik op een of andere manier achterhalen welke apparaten de deadlock veroorzaken? Of is het een kwestie van alles langslopen waar een netwerkkaart / bios te upgraden is?
Reputatie 7
Hoi @COUSON

Dit klinkt inderdaad als een 'deadlock'. Niets heel ernstigs, maar niet prettig om telkens te moeten resetten natuurlijk. Ik kijk daarom graag met je mee. Hier heb ik je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN voor nodig. Wil je die in een privébericht (klik op mijn naam) aan mij sturen?

Reageer