Beantwoord

Vast IP-adres bij T-Mobile Thuis?

  • 4 March 2018
  • 20 reacties
  • 11245 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Krijg ik bij T-Mobile een vast IP adres.
Dit is voor mij een vereiste om eventueel over te stappen.
icon

Beste antwoord door Fred_M 4 March 2018, 20:30

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 2
Volgens de beantwoording van deze vraag hier: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/vast-ip-adres-bij-t-mobile-thuis-276896

is het antwoord (helaas) nee.
Dan zal ik voor een alles in 1 pakket helaas een andere provider moeten zoeken.
Reputatie 7
Hoi HRN!

Het topic dat Fred_M doorgeeft is dan wel een jaar oud, maar deze informatie geldt nog steeds. Jammer dat ik je door het IP-adres niet binnenkort mag verwelkomen 😞. Mocht je besluiten je toch het meest Thuis te voelen bij T-Mobile Thuis, dan ontvang ik je met open armen! Hopelijk zien we elkaar terug in de (nabije) toekomst 🙂.
Beste,

Voor mijn werk heb ik een thuisserver opgezet.
Graag wil ik weten hoe ik een vaste ip-adres kan krijgen?
Reputatie 7
@breeker je kan een DDNS programma draaien op je thuisserver. Deze controleert dan elke 30sec of je ipadres is veranderd en past de DNS aan zodat je weer makkelijk kan verbinden. je IP adres veranderd normaal gesproken niet zo vaak. https://www.noip.com is een van de grootste aanbieders.

Hoe zit het dan met de rDNS? Die heb je nodig voor een mailserver!  Veel mailservers checken de rDNS om zou SPAM te voorkomen.

 

Zonder rDNS kunnen de e-mails niet altijd aankomen bij de geadresseerde.

 

Johan

Reputatie 7

Goede vraag @jj.valstar !

Ik vermoed dat één van onze vaste helden ( @Pieter_B of @Hidden.nld ) daar meer vanaf weet. Wellicht kan één van de heren je vraag beantwoorden? Dank is groot! 

Reputatie 7
Badge +3

@jj.valstar 

Ben niet zo thuis in een mailserver draaien via een DDNS en dan het problemen die er ontstaan met je rDNS.

Wat ik wel kan zeggen, als hij wordt aangesproken, moet hij een “HELO” en de correcte CNAME (canonical host name). 

Deze website ( MXTools) laat je controleren hoe de response voor jouw domain er uitziet.

Hieronder een voorbeeld van T-Mobiles (glasoperator.nl)

Daarna kun je klikken op SMTP test en bij TM krijg ik het volgende als voorbeeld

All fine zoals je ziet.

Let ook op dat je PTR adres correct is ingesteld, dat zou met DDNS lijkt mij geen probleem moeten zijn .. maar zeker weten doe ik dat even niet.

@Pieter_B ,

Zoals je ook kan zien in je output van mxtoolsbox

 

Zie je dat daar een reverse DNS wordt gedaan, kan je provider geen rDNS doen dan zal hier een rood kruis staan en geen groene vink.

 

Groet,

 Johan

Reputatie 3

@Pieter_B  niet om het een of ander maar je bent daar de mailservers van microsoft aan het testen. Die zullen de boel best wel in orde hebben ;-)

 

pi@raspberrypi:~ $ dig mx glasoperator.nl | grep -iA1 "answer section"
;; ANSWER SECTION:
glasoperator.nl.    1776    IN    MX    0 glasoperator-nl.mail.protection.outlook.com.

Reputatie 7
Badge +3

@Marty_J 

Ging om het idee, maar bedankt voor je aanvulling.

Nog andere tips of tricks voor @jj.valstar aangaande zijn rDNS vraag, gezien dat je iets dichter op te materie zit als ik (wat ik al aangaf).

Reputatie 1

Ik wil graag overstappen naar T-Mobile maar heb net als de bovenstaande een vast IP nodig, is dit inmiddels geregeld en zo niet wat is de leasetime (en mag je die zelf via script verlengen?)

Reputatie 7
Badge +14

Op beide vragen is het antwoord nee. Alleen een zakelijke internet aansluiting heeft een vast IP adres. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Stormeyes 

De leasetijd is bovendien 1 dag maar het IP adres zal niet zo snel wijzigen, misschien na een aantal dagen offline te zijn geweest (de verbinding) of misschien na onderhoud.

Reputatie 7
Badge +5

@Stormeyes

Zyxel modem heeft de mogelijkheid om een DDNS in te stellen. 1 x per maand een mailtje beantwoorden of ik het nog gebruik bij de gratis versie.
Is meer voor het gemak omdat ik tekst beter kan onthouden dan die cijfer reeks.

Nodig? Neuh, niet echt het half getoonde adres al 2 jaar in gebruik.

 

Reputatie 1

Op beide vragen is het antwoord nee. Alleen een zakelijke internet aansluiting heeft een vast IP adres. 

Zakelijk account is VELE male duurder (44 euro vs 30) en is excl btw ipv inclusief. Ik ben dus verder aan het zoeken naar een goed alternatief

Reputatie 1

@Stormeyes

Zyxel modem heeft de mogelijkheid om een DDNS in te stellen. 1 x per maand een mailtje beantwoorden of ik het nog gebruik bij de gratis versie.
Is meer voor het gemak omdat ik tekst beter kan onthouden dan die cijfer reeks.

Nodig? Neuh, niet echt het half getoonde adres al 2 jaar in gebruik.

 

ik draai meerdere services oa. door redirects via cloudflare en heb dus echt nood aan een vast ip en niet een dyndns redirect

Reputatie 1

Bedankt trouwens voor de reacties !

ik draai meerdere services oa. door redirects via cloudflare en heb dus echt nood aan een vast ip en niet een dyndns redirect

Misschien kun je Inadyn gebruiken?

Ik gebruik dit op mijn ASUS router (achter de T-Mobile router) om automatisch een DNS A record bij Cloudflare bij te werken (soort DDNS?). In combinatie met Port Forwarding op de routers kan ik zo overal via een eigen domeinnaam services op een Raspberry Pi thuis benaderen (ook als het T-Mobile IP adres verandert).

ik draai meerdere services oa. door redirects via cloudflare en heb dus echt nood aan een vast ip en niet een dyndns redirect

Ik draai ook meerdere services, van back-ups van en naar een aantal Dedicated Servers, Virtual Private Servers en een nameserver tot een P2000-monitor op een Raspberry Pi - met daarnaast nog wat andere zaken. Ik moet zeggen dat ik hooguit twee IP-Adressen heb gehad bij T-Mobile sinds ik in 2019 klant geworden ben. Mijn eerste was een 31-range tot T-Mobile besloot om de boel in regio's in te delen en hier één of meerdere subnet(s) aan te linken, een IP in de 143-range.

Nagenoeg alle providers leveren een dynamic IP-Adres, een aantal zeggen een vast IP-Adres te leveren maar bieden dit nog altijd dynamic aan (in de praktijk). Een echt vast IP-Adres is alleen leverbaar bij zakelijke overeenkomsten of - als je zakelijke gebruiker bent maar een internet abonnement als  particulier wilt afnemen, kan je met je KvK inschrijving via een bedrijf als ExtraIP af te nemen en een tunnel gebruiken waardoor je niet alleen extra IPv4 adressen kunt bemachtigen maar ook een IPv6 subnet.

Voor mij is het een kleine moeite om bij meerdere domeinnamen het IP-Adres aan te passen, maar mocht het wel de spuigaten uit gaan lopen, dan kan ik altijd nog een DynDNS (of alt.) gebruiken en de domeinnamen als CNAME verwijzen naar de betreffende DynDNS (of alt.). Met een lage TTL (300) worden eventuele issues voorkomen en blijft het merendeel gewoon perfect draaien.

Reageer