Beantwoord

(VDSL) Zyxel T50 vervangen door TP Link Archer C6

  • 18 September 2020
  • 17 reacties
  • 1271 Bekeken

Reputatie 1

Hi,

Nou heb ik al een tijdje een foutcode bij het spel NBA 2k21 voorheen bij 2k20 natuurlijk. En ik heb meerdere topics hierover gelezen en helaas komt het bij meerdere mensen voor. Dus besloot ik ipv over te stappen wat natuurlijk veel werk is, voor nu een router te halen en die neer te zetten in plaats van de standaard modem van tmobile (Zyxel T50 in dit geval). Maar helaas heb ik hier amper kennis over en heb ik jullie hulp nodig. Ik heb een UTP kabel aangesloten van Zyxel lan1 naar het “Internet” poort van TP link. Op dit moment werkt het maar het heeft nog geen nut heb ik gemerkt. Waarschijnlijk omdat het internetverkeer nog via de Zyxel gaat. Ik heb hier en daar gelezen dat ik dhcp van zyxel uit moet zetten met een paar extra stappen maar toen ik dat deed had ik na circa 6/7 uurtjes opeens geen verbinding meer op de tp link waardoor ik alles moest resetten. Iemand die me stapsgewijs kan uitleggen wat ik precies moet doen? Zou gewaardeerd zijn. Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 September 2020, 18:09

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ugurr42 

DHCP uitzetten hoeft hier niet volgens mij, voor gaming kan je hem in de DMZ zetten.

Sluit een kabel aan van een LAN poort van de Zyxel naar de blauwe WAN poort van de TP-LINK.

Log in op de Zyxel via 192.168.1.1 met admin en wachtwoord achterop de Zyxel modem op het kaartje.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, statische DHCP, regel toevoegen en selecteer bij apparaat informatie het toegewezen ip aan je TP-LINK en de rest wordt automatisch ingevuld. Klik op toepassen.

Nu heeft de TP-LINK een gereserveerde ip.

Ga nu naar menu, netwerkinstellingen, NAT, DMZ, regel toevoegen en gebruik hier ook het ip adres dat is toegewezen aan je TP-LINK en klik op toepassen.

Poorten openzetten hoeft niet als je dat had gedaan want in de DMZ staan alle poorten open naar je TP-LINK.

Reputatie 1

Hi @Waqqas 

Ik heb precies gedaan wat je hebt gezegd, maar het heeft niet geholpen helaas. Ik wordt nog steeds uit de desbetreffende spel gegooid met hetzelfde foutcode. Port forwarding heb k ook niet toegepast na de reset, maar dat hielp ookal niet. Maar op dit moment is de tp link als een extra router toch of werkt het als de hoofdrouter met de stappen die je zei.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ugurr42 

Hij functioneert als een tweede router en DMZ is een soort port forwarding die alle poorten openzet naar de TP-LINK.

Reputatie 1

@Waqqas 

Aah okeoke. Maar als ik geen port forwarding op de Zyxel hebt is het een beetje nutteloos of zeg ik nu rare dingen? Heb hier niet echt kennis over. En weet je hoe ik de Tp link als hoofdrouter kan gebruiken want het probleem wordt veroorzaakt door de Zyxel waar meerdere mensen last van hadden en uiteindelijk het bij @M. Sommers en bij een paar andere opgelost door de router te vervangen. Ik heb de afgelopen dagen een beetje opgezocht en dergelijke en ik las iets met dat de standaard modem op bridgemodus gezet moet worden. Weet jij hoe? Of een andere manier zodat alles via de Tp link gaat ipv Zyxel.

Reputatie 7
Badge +15

@Ugurr42

Bij de Zyxel is het genoeg om de UPNP functie aan te zetten dan worden de nodige poorten automatisch open gezet, staat standaard aan.

De Zyxel kan helaas niet in bridge modus.

Ik heb daar ook vaker gelezen en met een TP-LINK Archer C7 hadden mensen geen problemen met gamen maar dat ging dan om vervangen dus de Zyxel weghalen.

Reputatie 1

@Waqqas 

Wat bedoel je precies met vervangen? Upnp staat automatisch al aangevinkt zie ik. Voor de rest is het zoals je hebt gezegd maar ik wordt er nog steeds uitgegooid. Als er een andere manier is om de zyxel te vervangen door Tp link hoor ik het graag. Ik zal ook ff hieronder fotos toevoegen hoe het er uit ziet op dit moment. Bedankt voor je hulp btw.

 

Reputatie 1

Niemand die weet hoe ik de Tp-Link als hoofdrouter kan gebruiken ipv de Zyxel?

 

Reputatie 7

Hi @Ugurr42, je kan de TP-Link rechtstreeks aansluiten in plaats van de Zyxel, dat zou geen probleem moeten zijn. Als je gebruik maakt van Glasvezel met de media converter dan kan je je eigen modem hier gewoon op aansluiten. Als je ook gebruik maakt van TV dan moet je hiervoor nog wel de VLAN’s instellen op je modem en het gebruik van Vast Bellen is niet mogelijk met een eigen modem. Er zijn een aantal topics beschikbaar die meer uitleg geven: Alternatief voor bridge modus, TV met eigen modem, DMZ, VLAN’s met switch, eigen router met Zyxel, port forwarding Zyxel. Hopelijk kan je hier mee uit de voeten!

Reputatie 1

Hi, @Brian 

 

Bedankt voor je antwoord, het gaat om DSL. Er is  nog geen glasvezel in mijn buurt. Ik maak geen gebruik van TV en Telefonie. Het gaat alleen om Internet. Helaas heb ik niet echt iets kunnen vinden in de forum. Ik hoop nog op een antwoord na deze duidelijkheden van je. @Waqqas had me al een eind geholpen maar dat hielp ook niet. De Tp-Link moet echt als de hoofdrouter functioneren. 
 

Reputatie 7
Badge +15

@Ugurr42 

Je kunt eens op het internet zoeken naar een router met een DSL poort, daar zijn er wel wat van te vinden. Met VLAN ondersteuning natuurlijk en het kan mogelijk ook helpen bij die fout tijdens het gamen. Je haalt zo de Zyxel er volledig tussenuit en dit was dus ook vaak een oplossing voor anderen (vervangen).

Reputatie 1

@Waqqas 

Klopt inderdaad dat kwam ik wel tegen. Ik kwam inderdaad een paar fritzboxen tegen. Maar ze waren wel prijzig. Voor nu wil ik echt de Tp link aansluiten als dat mogelijk is tenminste.

Reputatie 7
Badge +15

@Ugurr42 

Op marktplaats kan je af en toe wel een goede deal scoren 😉

Reputatie 1

Ik wil dat voor nu als tweede oplossing laten misschien wel de derde ( overstappen is een stuk makkelijker ). Omdat ik toch de tp link thuis heb liggen wil ik nog proberen om die te gebruiken als het echt niet mogelijk is dan kan ik wel een router met een dsl poortje aanschaffen of overstappen. Want die router moet dan ook ingesteld worden en daar heb ik ook weer geen kennis over.

 

Reputatie 7
Badge +15

Bij een Fritzbox is het niet zo moeilijk, je hoeft eigenlijk alleen maar het T-Mobile profiel te selecteren lees ik van anderen.

Reputatie 1

Hi, @Waqqas 
 

Zoals je zei heb ik een leuke deal gevonden en de fritzbox 7581 aangeschaft. Iemand die me nu verder kan helpen :D. Jammer dat de tmobile medewerkers zo onactief zijn. Erg bedankt voor je hulp btw

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ugurr42, is het gelukt met de Fritz inmiddels? Laat me weten of ik een handleiding tevoorschijn kan toveren voor je, dan ga ik dat zo snel mogelijk doen! 

Reputatie 1

Hi @Jason 

Ik had ondertussen een andere topic geopend omdat het natuurlijk niet meer over de tp link ging maar over de Fritzbox. En het was gelukt dankzij een paar toppers. Ik kan nu ook probleemloos gamen bij Nba2k21. Alleen nog een switch plaatsen en dan ben ik helemaal klaar. Ik vind het nog steeds apart dat er een fout opgetreden werd in Nba2k21 bij gebruik van de Zyxel modem. Volgens mij is het ook de enige modem waarbij dit gebeurd 🙃. Hieronder de link van de andere topic, mocht er iemand ook willen overstappen naar een Fritzbox:) 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/dsl-zyxel-vervangen-door-fritzbox-7581-325904

Reageer