Beantwoord

Verandering Glasvezel snelheid

  • 22 November 2019
  • 7 reacties
  • 692 Bekeken

Hallo T-Mobile,

Er word normailter 500 mbit/s Glasvezel aangeboden op mijn nieuwbouw adres. Gisteren wilde ik de stap maken om TM Thuis te bestellen, op basis van 500 Mbit die een paar weken geleden gewoon via jullie bechikbaar was.

 

Echter na jullie website veranderingen en tot mijn verbazing (postcode 9685CC 25): 

  • Kaafijzer 25, Blauwestad is Glasvezel Internet met een verwachte maximumsnelheid van 100 Mbit/s downloaden en 100 Mbit/s uploaden beschikbaar.

Ik kom niet verder dan 100 Mbit/s meer bij jullie. Ga ik naar de KPN website, dan is er gewoon 500 Mbit/s beschikbaar. Wat is er verandert en klopt dit? of is het een fout in het systeem..

icon

Beste antwoord door Folkert 22 November 2019, 08:42

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @HH Blauwestad 

Dit klopt, sinds kort is meer dan 100 Mbit niet meer leverbaar door de hoge prijzen die KPN doorrekent aan T-Mobile. Hopelijk komt er in de toekomst verandering in. Onderhandelingen lopen nog volgens mij. Op dit moment is het echter niet rendabel.

Okee nou,  … lang leve de KPN Hegemonie :cry:

Tweak gaat 10 Gigabit verbindingen leveren, en in het jaar 2019 gaan wij van 500 Mbit/s terug naar 100 Mbit/s, het is toch niet uit te leggen (niets ten nadele van T-Mobile uiteraaard).

 

Dank voor jouw uitleg Folkert. 

Reputatie 7
Badge +15

@HH Blauwestad  je hebt wel de optie 1 Gbps als je op het T-mobile glasvezelnetwerk zit (ODF). Over het KPN netwerk is het nu maximaal 100 mb vanwege de reden die Folkert vermeld.

Reputatie 7
Badge +3

@HH Blauwestad Je hebt de pech dat jouw glasvezelaansluiting WBA is (Wholesale Broadband Access) waarbij je 100% KPN hardware gebruikt. T-Mobile is druk bezig om apparatuur in de wijkkasten te plaatsen zodat ze van die afhankelijkheid afkomen maar daar gaat tijd overheen. Dit type aansluiting is genaamd ODF en daar kun je tot 1 Gbit.

Op WBA is 500 Mbit technisch geen probleem, het gaat enkel om het KPN prijskaartje waardoor het voor T-Mobile niet meer rendabel is.

Wil iemand van T-Mobile controleren of 9685CC / 25 ODF geschikt is of dat hier een aanvraag voor ingedient kan worden? Betreft een nieuwe aansluiting waar dan op het moment WBA op hangt (niet in gebruik).

 

Heren dank voor jullie beantwoording.

Reputatie 7
Badge +3

@HH Blauwestad De T-Mobile postcode check geeft maximaal 100 Mbit aan dus kun je er vanuit gaan dat het WBA is. Het gaat erom wanneer T-Mobile hun eigen apparatuur gaat toevoegen in jouw wijkcentrale, tot die tijd kan niemand in jouw buurt via ODF verbonden worden.

Hopelijk geven de onderhandelingen goed resultaat (al dan niet onder dwang van bepaalde instanties) en kun je in de toekomst naar 500 Mbit WBA net als voorheen.

N.B. Als ik een adres van een kennis van mij opgeef zie ik 1000 Mbit want die woont in ODF gebied. Ga dus maar uit van de TMT postcode check.

Reputatie 7

Hi @HH Blauwestad

 

Bedankt voor je interesse! Op onze website staat de postcode check. Deze is leidend voor de huidige situatie. We breiden natuurlijk wel uit, maar dit is van tevoren niet aan te geven, er lopen zoveel afhankelijkheden door elkaar. Ik hoop dat ons netwerk snel bij jou beschikbaar wordt!

Reageer