Beantwoord

verbindingsproblemen enschede

  • 17 September 2020
  • 3 reacties
  • 127 Bekeken

Rond 1 AM deed mijn internet het niet meer. Er staat ook niks bij actuelle storingen. Is er misschien een soort van blackout of zo?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 18 September 2020, 09:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @RakkBoygt, welkom op de Community!

We hebben geen algemene issues in of rondom Enschede gehad, wellicht een tijdelijke black-out inderdaad. Heb je momenteel nog last van wegvallend Internet en gaat het dan om Wifi of bekabeld of allebei? Om je alvast wat tips and tricks mee te geven, heb ik hieronder een aantal stappen neergezet die helpen wanneer de verbinding wegvalt:

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je niet ongestoord kunt genieten van jouw abonnement. Daar gaan we samen wat aan doen! Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind:

Brandt de power led constant?

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt.

- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit.

- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.

 

Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd. Vaak zit er achter het ISRA nog een vertakking (bridge tap) die voor prestatie verlies zorgt.

Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is.

Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt.

Haal het modem gedurende 20 seconden van de stroom door de stekker uit de wandcontactdoos te halen (stopcontact).

Graag verzoek ik je dit 3 dagen te testen. Indien de diensten na 3 dagen nog steeds wegvallen, trek dan aan de bel.

Wij zien vaak dat wegvallende diensten vanzelf worden opgelost.

Mocht ik in de tussentijd nog kunnen helpen, laat het me dan weten. Ik zit altijd voor je klaar!

Hetbis nu well opgelost, bedankt.

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan @RakkBoygt! Als ik in de toekomst nog eens kan helpen, geef een seintje. De Community zit altijd voor je klaar!

Reageer