Beantwoord

Verbindingsproblemen in Harderwijk 3845

  • 21 October 2020
  • 32 reacties
  • 715 Bekeken

Reputatie 2

Hi Tmobile,

 

is er een verstoring in Harderwijk, rondom postcode 3845HD?

internet upload lijkt goed, download is 20Mbps maw kan geen stream normaal kijken.. :)  Ping is 30ms ipv 8 stabiel. normaal up/down = 200/200

dit getest via speedtest van tmobile zelf en nog wat anderen. resultaten zijn hetzelfde.

lokaal alles gechecked en werkt goed. ook geen veranderingen gedaan laatste jaar.

overzichtje van de laatste tijd.... :(  (groen is down/paars is up, ping is oranje)

Groet,

 

icon

Beste antwoord door Skirdster 21 October 2020, 22:46

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7

Dank je wel voor je terugkoppeling @Makkie11! Voor de zekerheid heb ik gevraagd aan de technische dienst of zij willen meekijken. Zij zullen de verbinding onderzoeken en op zoek gaan naar een oplossing. De technische jongens en meiden doen er momenteel ongeveer vijf dagen over, maar we gaan hard voor je aan de slag. Heb je in de tussentijd vragen, laat het ons weten. Community zit voor je klaar! 

Reputatie 7

Hoi @Makkie11 ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik lees dat er gisteren vanuit de technische dienst is besloten om je een nieuw modem toe te sturen.Om ervoor te zorgen dat de ruil helemaal goed gaat en op de juiste manier is geïnstalleerd, is er ook meteen een afspraak gemaakt met een monteur van Guidion. Deze installeert bij jou het modem en gaat pas weg als alles werkend is. Je zal ongetwijfeld de SMS en e-mail hebben gezien, waarmee je een digitale afspraak kan maken. Laat je weten of het probleem is verholpen met de installatie van het nieuwe modem? Wij horen het graag!  

Hallo Boris

Klopt helemaal.

 

Ik heb sms ontvangen dat modem verzonden is , en wacht nog op modem.

Ook sms gehad voor monteursafspraak.

Bedankt alvast voor de hulp.

Reputatie 2

22:45  download en ping zijn weer normaal. topic mag worden gesloten

 

groeten

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Makkie11, handig dat je dit aankaart! Ik heb uitgebreid de verbinding nagemeten, en los van de kleine hick-ups ziet jouw verbinding erg eigenlijk vlekkeloos uit. Hierdoor verwacht ik niet dat je nogmaals wegval zal ervaren. Mocht dit onverhoopt alsnog voorkomen, licht ons zeker in.

Voor nu nog de beste wensen en een mooi 2021 gewenst!

Vandaag om 13:15 weer het huawei modem vastgeslagen, stekker eruit  en erin en alles werkte weer.

Is er ook een mogelijkheid om een modem te ruilen ofzo?

p.s. dat paarse kaartje is steeds op de foto omdat daarachter een sticker zit met alle gegeven van de verbinding/wifi wachtwoord :).

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Makkie11, ik zie op de 20e drie keer een moment van uitval, weliswaar heel kort, maar het is wel terug te zien in de metingen. 

Kun je mij vertellen welke schakelaartjes aan staan op het rode, rechthoekige vlakje aan de zijkant van de converter - hier zit vaak een veiligheidssticker overheen geplakt? Check de onderstaande afbeelding om te zien wat de schakelaartjes zijn:

https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/133b2b70-594d-4c3d-94ef-86df075fcb1b.png


Geen zorgen! We stoppen niet voordat we een oplossing gevonden hebben, die zijn er namelijk altijd. Als we het niet direct kunnen uitdokteren, springen onze techneuten te hulp.

P.s. als de schakelaars op één en zes staan, probeer dan eens drie en vier - en vice versa (de stroom moet eraf zijn).

Dit zijn de standen zoals ik ze aantref na openen afdekstripje.

Als ik de spanning eraf haal en dipswitch 1 en 6 op "on " zet en 3  4 op "off " dan komt het modem niet meer online.

Status led is ook groen, maar ligt iets dieper en niet goed op foto te zien.

 

 

@Skirdster , afgrelopen dagen geen storing ondervonden.

Echter, ik zag net in mijn email dat mijn econome een melding heeft gegeven dat vannacht de verbinding met internet is weggevallen van 1.42 tot 3.09.

Dus heb het vermoeden dat het modem weer vast heeft gezeten.

Ik zal om dat zeker te weten in het modem moeten kijken wat de laatste upload/ online tijd is bij geschiedenis.

Of een moderator moet dat kunnen zien.

 

@Skirdster , afgrelopen dagen geen storing ondervonden.

 

Vandaag om 17:20 weer het huawei modem vastgeslagen, stekker eruit  en erin en alles werkte weer.

snap er niks meer van.

Reputatie 7

Hi @Makkie11 ,

Ik zie geen datum of tijd terug dat je een wegvallende verbinding hebt ervaren. Ik heb nu een tweetal gegevens van je. Om ervoor te zorgen dat de technische dienst het probleem oppakt, heb ik van een derde dag gegevens nodig. Laat je het ons weten? 

ik heb verder geen wegvallende verbindingen meer waargenomen.

Zojuist weer een vastgelopen modem.

Het ledje van internet op het huawei modem brand constant.

Ik heb eerst de glasconvertor spanningsloos gemaakt en weer aangesloten, dit gaf geen verandering.

Daarna modem spanningsloos gemaakt en weer aangesloten, alle leds branden weer, en de internet led knippert .

 

Reputatie 6

@Skirdster heel erg bedankt, we hebben nu twee van de drie dagen van jou ontvangen. Stuur je ons de derde dag resulaten ook door? Dan kunnen we voor je aan de slag!

Gisteren 12-02-2021 het modem ontvangen.

Ik heb alles vervangen dat in de doos meegeleverd is:

-media convertor met nieuwe voeding ( dipswitch 3&4 op “on“ gezet =1000M & Full )

Dipswitch 1 en 6 op “on“ zoals ze stonden werkte niet ( Enable & Auto)

-Nieuwe Zyxel modem met nieuwe voeding. ( wel nog oude firmware versie  V5.50 (ABPY.1) b11 in modem)

-Nieuwe Lan kabel van mediaconvertor naar Zyxel WAN poort.

Conclusie:

Internet werkt

2 tv's werken ( 1 entone en 1 mediabox met opnamefunctie)

wifi 2.4 & 5 werkt en gastnetwerk werk.( maar ga de bestaande Unifi weer gebruiken)

 

 

Mijn tijdelijke Asus RT 68AC was afgelopen week stabiel( geen uitval gehad)

Ik houd de Zyxel nu voorlopig online zodat er misschien een vergelijking kan worden gedaan met alle uitvalresultaten van de oude Huawei modem.

Ook zal ik checken wanneer de firmware geupdate is.

 

Ps ik heb geen e-mail ontvangen van t-mobile met een retour ticket, kan wel online vinden waar ik mijn defecte modemen media vonvertor naartoe moet retourneren maar heb geen retour numer/ticket.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Makkie11, bedankt voor de uitgebreide informatie en jammer om te horen dat het modem er nu helemaal mee gekapt is! Er lijkt wel wat meer aan de hand dan enkel de problemen met het modem en daarom hebben wij momenteel een onderzoek uitstaan bij de technische dienst. Ik heb ze verzocht om enkel een modem op te sturen als dat het enige probleem blijkt te zijn, maar wellicht dat er meer moet gebeuren dan enkel het vervangen van het modem.

Als ik het goed begrijp brandt er geen enkel lampje meer op het Huawei modem zodra je de stekker in het stopcontact steekt? Heb je jouw eigen Asus router direct op de Media Converter aangesloten?

Hiermee kan ik hopelijk de oplossing bespoedigen!

Zonet (10-01-2021)om 22.30 zitten we televisie te kijken, bevriest het beeld en verschijnt geen signaal in beeld.

Wi-Fi op mobiel is uitgevallen en vaste telefoonlijn via het modem is ook dood.

Op modem branden alle leds behalve de internet led 

Modem zit dus weer vast, stekker erin en eruit van alle apparatuur( ook de aparte  glasconvertor) en alles werkt weer om 22.33

 

Zie net dat dit topic misschien al is afgesloten,

Zal nieuwe maken volgende keer.

 

Bedankt voor de hulp.

Ja heb mijn asus direct op de media convertor aangesloten.

Heb vlan 300 aangemaakt

En op  poort 3 en 4 van de router heb ik vlan 640 aangemaakt.

Internet vast en wifi heb ik werkend.

Maar ik krijg maar 1 tv online.

2de tv box start op zet de systeemtijd goed , maakt contact met server, doet enkele downloads  en loopt dan vast.

Tv box is wel goed want bij omwisselen poort 3 en 4 doet hij het wel en tv box 1 weer niet.

Maar 1 tv werkend is voor nu even prima.

 

Gisteren 12-02-2021 het modem ontvangen.

Ik heb alles vervangen dat in de doos meegeleverd is:

-media convertor met nieuwe voeding ( dipswitch 3&4 op “on“ gezet =1000M & Full )

Dipswitch 1 en 6 op “on“ zoals ze stonden werkte niet ( Enable & Auto)

-Nieuwe Zyxel modem met nieuwe voeding. ( wel nog oude firmware versie  V5.50 (ABPY.1) b11 in modem)

-Nieuwe Lan kabel van mediaconvertor naar Zyxel WAN poort.

Conclusie:

Internet werkt

2 tv's werken ( 1 entone en 1 mediabox met opnamefunctie)

wifi 2.4 & 5 werkt en gastnetwerk werk.( maar ga de bestaande Unifi weer gebruiken)

 

 

Mijn tijdelijke Asus RT 68AC was afgelopen week stabiel( geen uitval gehad)

Ik houd de Zyxel nu voorlopig online zodat er misschien een vergelijking kan worden gedaan met alle uitvalresultaten van de oude Huawei modem.

Ook zal ik checken wanneer de firmware geupdate is.

 

Ps ik heb geen e-mail ontvangen van t-mobile met een retour ticket, kan wel online vinden waar ik mijn defecte modemen media converter naartoe moet retourneren maar heb geen retour numer/ticket.

Update:

 

 

Gisteren deed de vaste telefoon het trouwens ook

vandaag 14-10-2021 om 10.50 nieuwe versie firmware (versie b15) in modem gekregen.

Nu doet de uptime registratie het ook evenals de lan en wan snelheden worden weergegeven.

 

Gisteren 12-02-2021 het modem ontvangen.

Ik heb alles vervangen dat in de doos meegeleverd is:

-media convertor met nieuwe voeding ( dipswitch 3&4 op “on“ gezet =1000M & Full )

Dipswitch 1 en 6 op “on“ zoals ze stonden werkte niet ( Enable & Auto)

-Nieuwe Zyxel modem met nieuwe voeding. ( wel nog oude firmware versie  V5.50 (ABPY.1) b11 in modem)

-Nieuwe Lan kabel van mediaconvertor naar Zyxel WAN poort.

Conclusie:

Internet werkt

2 tv's werken ( 1 entone en 1 mediabox met opnamefunctie)

wifi 2.4 & 5 werkt en gastnetwerk werk.( maar ga de bestaande Unifi weer gebruiken)

 

 

Mijn tijdelijke Asus RT 68AC was afgelopen week stabiel( geen uitval gehad)

Ik houd de Zyxel nu voorlopig online zodat er misschien een vergelijking kan worden gedaan met alle uitvalresultaten van de oude Huawei modem.

Ook zal ik checken wanneer de firmware geupdate is.

 

Ps ik heb geen e-mail ontvangen van t-mobile met een retour ticket, kan wel online vinden waar ik mijn defecte modemen media converter naartoe moet retourneren maar heb geen retour numer/ticket.

Update:

 

 

Gisteren deed de vaste telefoon het trouwens ook

vandaag 14-10-2021 om 10.50 nieuwe versie firmware (versie b15) in modem gekregen.

Nu doet de uptime registratie het ook evenals de lan en wan snelheden worden weergegeven.

update :14-10-2021 - 13.48

Ik heb de uptime modem en de lan wan gegevens heel even 1 keer gezien, maar daarna werkt het niet meer.

zie knip pic.

 

Nog een "fout” denk ik:

Bij de tab “verbindingen” staan 2 wifi verbiindingen onder de tab “bekabeld  0 ” zie knip pic.

en onder de tab ”WIFI  0 ” staan alle vaste verbindingen en enkele wifi verbindingen.

 

 

Reageer