Beantwoord

Verbindingsproblemen met nieuw modem

  • 14 October 2019
  • 2 reacties
  • 316 Bekeken

Sinds mijn verhuizing In juli heb ik een nieuw modem (zyxel) . In de eerste week bleek al dat het draadloos verbinden van mijn sonos speakers onmogelijk was. Ook verliest mijn laptop steeds verbinding. Het netwerk is dan wel zichbaar maar er kan geen verbinding gemaakt worden. Nu wilde ik net de printer installeren maar ook deze wordt geweigerd op het netwerk. Telefoon en TV hebben dan weer nergens last van. Is dit misschien een instelling waardoor bepaalde apparaten niet verbonden kunnen worden?
icon

Beste antwoord door yalerta 14 October 2019, 21:06

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Manon,

Het kan zijn dat bepaalde apparaten moeite hebben met het verbinden op de 5 GHz wifi. Aangezien bij de Zyxel de 2.4 en 5 GHz wifi dezelfde naam hebben kan je dus niet kiezen. Je zou kunnen proberen om de 5 Ghz uit te zetten of een afwijkende naam te geven. Hiervoor moet je inloggen op het modem. De gegevens van het modem staan op het kaartje waar ook het wifi wachtwoord op staat.

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +5

@Manon1993

Draadloos netwerk naam (SSID) voor 2.4 en 5 Ghz is apart in te stellen in de Zyxel modem.

Haal eerst vinkje weg bij “ Houd dezelfde instellingen voor 2.4G en 5G draadloze netwerken “

Klik op Toepassen, daarna nogmaals bij de draadloos instellingenin hetzelfde scherm bij “band” het pijltje rechts klikken en het 5 GHz kiezen en daarna de naam van draadloos netwerk wijzigen en nogmaals op Toepassen.

Een simpel -5 toevoegen aan de bestaande naam volstaat al om beide kanalen apart herkenbaar te houden.

Moeten we begrijpen dat jezelf verhuisd bent of betreft het een verhuizing van provider.

WiFi is in alle omstandigheden een onding. Ben jezelf verhuisd in wat voor wifi omgeving ben je terecht gekomen, storing van kanalen t.o.v. elkaar. Ben je verhuist van provider dan kan het anders ophangen van de modem die de wifi verzorgt al een andere stabiliteit opleveren en misschien is het radio signaal  minder sterk dan de eerder toepgepaste modem.

Succes in het moeras/drijfzand waar je soms met wifi in terecht kan komen.

Reageer