Beantwoord

Verbindingsproblemen Schiedam 3123 - Internet

  • 23 September 2020
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

Beste,

Wij ervaren afgelopen week steeds vaker een storing op ons thuis internet in Schiedam, postcode 3123.
Afgelopen maanden is dit vaker voorgekomen waarbij ook een monteur bij mij thuis alles heeft gecontroleerd, er zou iets aan de hand zijn buiten ons gebouw (KPN), echter nooit iets van vernomen wat er daarop is gedaan, afgelopen week steeds vaker mijn mobiel als hotspot moeten gebruiken en vandaag al sinds 8u geen internet in huis. 

Voorheen bij Tele2 (uw partner) had ik nooit last van storingen enkel wel een traag netwerk, wat is er aan de hand?

Hoe vaak moet ik nog bellen, afspraken maken om te zorgen voor enige feedback en een oplossing?

Alvast bedankt.

 

Bewoner postcode 3123.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 23 September 2020, 12:10

Bekijk origineel

4 reacties

Alvast bedankt, reeds ook een telefonisch ticket aangemaakt en een vouchercode opgevraagd zodat de apparaten met wifi, tenminste kan voeden met internet, ze werden nogal hongerig :-) 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mario Sirovina, bedankt voor je antwoorden; ik heb het meteen doorgegeven aan de technische dienst zodat het bij de juiste collega's onderzocht kan worden. Overigens ben ik er net na een grondige inspectie (lijnanalyse) achtergekomen dat het euvel ligt in de MDF, oftewel het Main Distribution Frame. Dat is de zogeheten wijkverdeler waar DSL-kabels naar woningen gesplitst worden vanuit de centrale (kleine grijze kastje dat vaak naast of tegen een rij woningen staat).

To be continued!

Beste, 

Graag want dit is niet meer werkbaar…. 

 

1- Ja

2- Ja

3- Wifi 1 TV, 1 PS4, 1 Laptop, bekabeld 1 x digitaal tv box.

4 - Nee

5 - Niet op bepaalse momenten, sporadisch, geen lijn op te trekken, metingen zijn ook reeds verricht en jullie monteur vertelde dat het buiten mijn woning mis gaat.

6- MAC: 082697561380, Serienummer: S19OY45022306

7- Zowel wifi als bekabeld.

 

Alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mario Sirovina, welkom op de Community!

Ik ga dit meteen verder oppakken voor je, zo wordt er wel serieus mee omgegaan, sorry voor het ongemak. Je hebt deze vragen al doorlopen, dus excuses dat het ten overvloede is:

  1. Brandt de power-led op het modem constant?
  2. Is het modem direct op het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt) aangesloten? Zo ja: is deze aangesloten met het korte DSL-kabeltje van ongeveer 1.5 meter lengte die we in het installatiepakket leverden? 
  3. Omdat je een instabiele verbinding hebt, kan ik uit de lijnmeting niet opmaken hoeveel en welke apparaten verbonden zijn (zowel bekabeld als op Wifi). Zou je me een overzichtje/lijstje kunnen sturen van de aangesloten apparaten?
  4. Heb je nog op- of aanmerkingen met betrekking tot het ISRA-punt? Is deze bijvoorbeeld zeer verouderd, beschadigd of hangen er losse kabeltjes aan/rondom?
  5. Valt de verbinding op bepaalde momenten weg of is het totaal willekeurig? Bijvoorbeeld bij het aanzetten van bepaalde apparatuur, of wanneer je aan bepaalde kabels komt.
  6. Wat is het MAC-adres en serienummer van het modem?
  7. Gaat het om zowel Wifi als Internet (een bekabelde verbinding), of valt slechts één van deze twee tijdelijk uit?

Zodra ik deze informatie heb, zorg ik ervoor dat het bij de juiste mensen terechtkomt zodat het nu wel opgelost wordt!

Reageer