Beantwoord

Verschil in uitkomst postcodechecks

  • 22 September 2020
  • 8 reacties
  • 241 Bekeken

Als ik op de landingspagina van glasvezel internet mijn postcode en huisnummer invul, krijg ik de melding dat er 1000 Mbit/s beschikbaar is

Maar als ik vervolgens doorklik op “Naar de shop”, om daar verder te gaan, krijg ik opeens 100 Mbit/s te zien.

Kan iemand mij uitleggen waar dit verschil vandaan komt, en of het mogelijk is om 1000 Mbit/s op mijn adres te krijgen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 September 2020, 12:33

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JelleKr 

Ik heb het ook even bekeken en het is misschien een beetje onduidelijk voor veel mensen die eerst de glasvezel check doen in plaats van direct de postcode check bij online bestellen.

De glasvezel check geeft aan welke maximale snelheid er normaal aangeboden kan worden.

Bij de postcode check is het zo dat T-Mobile via het KPN netwerk alleen internet Basic en internet Fast kan aanbieden.

Op het eigen netwerk van T-Mobile kun je kiezen voor internet Premium.

Hallo @JelleKr 

Ik heb het ook even bekeken en het is misschien een beetje onduidelijk voor veel mensen die eerst de glasvezel check doen in plaats van direct de postcode check bij online bestellen.

Hallo @Waqqas

Bedankt voor je antwoord. Het is vooral onduidelijk omdat ik bij de eerste glasvezel check daadwerkelijk al mijn postcode heb ingevuld. Na het invullen kreeg ik de 1000 Mbit/s te zien, als klant is er visueel en qua uitleg geen verschil, bij beide stappen krijg ik mijn postcode te zien, maar met een andere snelheid.

Klinkt voor mij dus als een bug. Maar goed, het is in ieder geval duidelijk dat mijn max snelheid dus 100 Mbit/s is. Dank voor de verheldering!

 

Reputatie 7

Hi @JelleKr, dat lijkt mij inderdaad niet helemaal de bedoeling! Zou mij je postcode en huisnummer eens door willen sturen via een privébericht? Dan kijk ik graag even wat er precies gebeurt op onze website en of we misschien iets aan moeten passen.

Hi @JelleKr, dat lijkt mij inderdaad niet helemaal de bedoeling! Zou mij je postcode en huisnummer eens door willen sturen via een privébericht? Dan kijk ik graag even wat er precies gebeurt op onze website en of we misschien iets aan moeten passen.


Hi Brian,

Ik heb je de gegevens gestuurd via privébericht!

Ik heb het volgende: ik zou mijn abonnement graag willen verhogen van FAST naar Premium. Echter via mijn.t-mobile.nl kan ik niet hoger dan 100mbit/s krijgen. Doe ik een postcodecheck dan is op mijn adres Premium 1000Mbit/s wel beschikbaar. Zelfs als ik het zou bestellen in de shop dan is dit pakket te bestellen. 

Waarom is het in mijn geval het lopende abonnement niet te verhogen?

Reputatie 7

@Jenzcook Jou verbinding word geleverd via  WBA en niet via ODF. Dit kan niet zomaar worden omgezet. Ook al is het bij een nieuwe aanvraag wel mogelijk

Reputatie 1

Ik wil ook mijn abonnement graag willen verhogen van FAST naar Premium. Echter via mijn.t-mobile.nl kan ik niet hoger dan 100mbit/s krijgen. Ik zit op het ODF netwerk (T-mobile) dus het zal moeten kunnen 

Waarom is het in mijn geval het lopende abonnement niet te verhogen?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Hinster, top dat je ernaar vraagt en wilt uitzoeken hoe dat precies in elkaar steekt!

Ik heb je reeds van een antwoord voorzien in je eigen topic: WBA naar ODF. We spreken elkaar daar verder. 

Prachtig weekend toegewenst en stay safe! 😄

Reageer