Beantwoord

Vervangen Vigor 2132Fvn

  • 18 January 2020
  • 37 reacties
  • 1905 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

wanneer wordt deze router door jullie vervangen, omdat het product end of life heeft bereikt?

icon

Beste antwoord door Pieter_B 17 October 2020, 13:14

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7

Hi @hknydn, wat leuk om te lezen! Dankjewel voor het mooie compliment. Heel graag gedaan en klop gerust weer aan als ik nog iets voor je kan betekenen! 😊

 

Hi @hknydn, ik bewijs altijd graag het tegendeel! 🎈 Zojuist heb ik dan ook één van mijn collega's gevraagd of wij dit direct voor jou kunnen fixen. Wellicht heb je het zelf al gezien, maar jij hebt net dan ook een e-mail gekregen met de bevestiging dat jij nieuwe apparatuur gaat krijgen. Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen verblijden! 

Daarnaast heb je ook een sms/e-mail ontvangen met daarin de afspraaktool van onze monteursservice Guidion om het nieuwe modem bij je te komen installeren. Aangezien jij een Glasvezelverbinding hebt, helpt Guidion jou hier een handje bij. Hopelijk heb ik jouw gevoel zo positief weten om te draaien. Maak er een top weekend van!

Ik ben blij dat er mensen zoals jij zijn die doen wat ze zeggen ;)! Mijn oren waren aan het klapperen toen ik een mailtje kreeg en ook nog een bericht als dit vaker zou gebeuren zou ik zomaar weer aan Tmobile kunnen wennen of jou gewoon vaak een vraag stellen :), fijn weekend nog en bedankt voor alle moeite topper!

Reputatie 7

Hi @hknydn, ik bewijs altijd graag het tegendeel! 🎈 Zojuist heb ik dan ook één van mijn collega's gevraagd of wij dit direct voor jou kunnen fixen. Wellicht heb je het zelf al gezien, maar jij hebt net dan ook een e-mail gekregen met de bevestiging dat jij nieuwe apparatuur gaat krijgen. Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen verblijden! 

Daarnaast heb je ook een sms/e-mail ontvangen met daarin de afspraaktool van onze monteursservice Guidion om het nieuwe modem bij je te komen installeren. Aangezien jij een Glasvezelverbinding hebt, helpt Guidion jou hier een handje bij. Hopelijk heb ik jouw gevoel zo positief weten om te draaien. Maak er een top weekend van!

Hi @hknydn, super fijn dat het inloggen inmiddels gelukt is! Net als @soepkip67 kan ik jou ook geruststellen dat jij zeker een bevestigingsmail gaat krijgen van ons. Ik hoop dan ook dat jij nu gaat ervaren dat dit vlekkeloos verloopt, zodat jij het vertrouwen in onze technische dienst weer terugkrijgt. Voor de zekerheid zal ik voor je in de gaten houden wanneer mijn verzoek is verwerkt. Mijn collega's zijn hier altijd erg snel mee! 

Eerst moet dus enkel in het systeem worden verwerkt dat het modem voor jou is aangevraagd en zodra dit goed staat, dan krijg jij van ons een bevestingsmail én kun jij de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving. Wat leuk om te horen dat jij ook mensen helpt voor jouw werk. Werkze vandaag en ik hoop dat ik je twijfels al een beetje heb kunnen wegnemen! ✨

Ik weet vrijwel zeker dat ik maandag niks ga horen ;). De doorlooptijd is je niet bekend dus welke vorm van zekerheid heb ik, kijk ik verwacht niet dat het modem hier volgende week is maar een bevestigingsmail? Geen probleem zoals ik al zei Tmobile kan wat dat betreft een hele hoop leren van andere bedrijven ;). Ik verwacht dat ik maandag geen bevestiging heb dus dan zal ik mij weer melden op dit forum, fijn weekend!

Reputatie 7

Hi @hknydn, super fijn dat het inloggen inmiddels gelukt is! Net als @soepkip67 kan ik jou ook geruststellen dat jij zeker een bevestigingsmail gaat krijgen van ons. Ik hoop dan ook dat jij nu gaat ervaren dat dit vlekkeloos verloopt, zodat jij het vertrouwen in onze technische dienst weer terugkrijgt. Voor de zekerheid zal ik voor je in de gaten houden wanneer mijn verzoek is verwerkt. Mijn collega's zijn hier altijd erg snel mee! 

Eerst moet dus enkel in het systeem worden verwerkt dat het modem voor jou is aangevraagd en zodra dit goed staat, dan krijg jij van ons een bevestingsmail én kun jij de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving. Wat leuk om te horen dat jij ook mensen helpt voor jouw werk. Werkze vandaag en ik hoop dat ik je twijfels al een beetje heb kunnen wegnemen! ✨

Hallo @hknydn ,

Als de aanvraag administratief is verwerkt krijg je een mail dat de vervanvende apparatuur onderweg is. Dit weet ik uit eigen ervaring. 

Het kan zo zijn dat dit pas maandag wordt.

Beste soepkip67,

Uit mijn ervaring weet ik ook dat het administratieve gedeelte te vaak fout loopt en gewoonweg gedoemd is om te mislukken bij T-mobile, ik heb hier ook heel veel ervaring mee 😉. De laatste keer heb ik een aantal maanden moeten wachten om een upgrade en ben ik meerdere keren door tal van medewerkers geholpen (maar niet geholpen)  voordat er iemand was (na maanden) die zei dat ie mij kon helpen en die mij uiteindelijk gelukkig ook heeft geholpen.

Zo wat kan ik verwarrend schrijven zeg 🙂, mijn vraag is heel simpel ik wil gewoon weten hoe, wat wanneer en dat principe is TMOBILE in het bijzonder nog niet helemaal machtig! Maar ik begrijp waar jij op doelt, gewoon weer wachten op maandag en dan weer contact zoeken toch of zoeken ze dan contact met mij want daar heb ik ook geen goede ervaringen mee helaas!! Ik wacht nog op een reactie van Lisa en dan houd ik op met schrijven, ik ben nu op het werk en ben mensen aan het helpen door het verlenen van support ;)

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @hknydn ,

Als de aanvraag administratief is verwerkt krijg je een mail dat de vervanvende apparatuur onderweg is. Dit weet ik uit eigen ervaring. 

Het kan zo zijn dat dit pas maandag wordt.

Kijk dit noem ik nog eens een razendsnelle reactie @hknydn! 💪

Heel goed dat je dit aangeeft, want dit is uiteraard niet de bedoeling. Jij bent hier helemaal aan het juiste adres, want ik heb gelijk een verzoek ingeschoten voor onze technische dienst om jouw modem te swappen naar een Zyxel. Het Draytek modem is namelijk verouderd en het Zyxel modem verhelpt de meeste van deze issues. In je My T-Mobile Thuis omgeving kun jij eenvoudig de bestelling volgen, zodra dit is verwerkt in het systeem: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen.

Ik hoop dan ook dat, zodra het nieuwe modem up and running is, jij een directe verbetering opmerkt in jouw verbinding. Houd jij ons hier op de hoogte? En laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen, want dan duik ik daar ook graag voor je in! 

 

Ik kan inmiddels weer inloggen dus dat is weer helemaal in orde waar het aan lag weet ik niet maar wellicht dat het nog even duurde maar nu mijn volgende vraag….Je geeft aan dat je een verzoek hebt ingeschoten bij jullie technische dienst en als dit is verwerkt ik de bestelling kan volgen, mijn ervaring met jullie technische dienst is slecht. 

Ik weet dat het 2022 is, maar vaak is gebleken dat ik niks aan jullie woord heb om het zo maar te noemen, krijg ik geen bevestigingsmail van de aanvraag/toekomstige levering van het modem anno 2022? Ik heb vaak meegemaakt dat er mensen bij Tmobile roepen dat ze gaan helpen maar er gebeurt niks het meest vervelende is nog wel, dat je dus eigenlijk nooit een mailtje krijgt om het een en ander bevestigd te krijgen? Laat ik het zo zeggen, als ik niet eens een mailtje kan krijgen van een belofte of wat dan ook wie zegt mij dan of ik het beloofde daadwerkelijk ga krijgen….

Reputatie 7

Helemaal super om te lezen, graag gedaan @hknydn! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en heb jouw wachtwoord vanaf mijn kant aangepast. In een privébericht heb ik je jouw gegevens gestuurd. Kan je een (virtuele) gil geven of het hiermee wel lukt? Fingers crossed! 🤞

Bedankt zelden krijg ik zo een snelle reactie, en nog vaker is hulp ver te zoeken :), ik ben helemaal blij, maar nu probeer ik net in te loggen lukt mij dat niet. Wachtwoord gereset wat lukt maar inloggen lukt niet pffff ik word hier soms zo moedeloos van nu krijg ik bericht dat ik het over 15 min nog een keer moet proberen maar in ieder geval bedankt ik krijg gewoon een modem van deze tijd :), werk ze!

Reputatie 7

Kijk dit noem ik nog eens een razendsnelle reactie @hknydn! 💪

Heel goed dat je dit aangeeft, want dit is uiteraard niet de bedoeling. Jij bent hier helemaal aan het juiste adres, want ik heb gelijk een verzoek ingeschoten voor onze technische dienst om jouw modem te swappen naar een Zyxel. Het Draytek modem is namelijk verouderd en het Zyxel modem verhelpt de meeste van deze issues. In je My T-Mobile Thuis omgeving kun jij eenvoudig de bestelling volgen, zodra dit is verwerkt in het systeem: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen.

Ik hoop dan ook dat, zodra het nieuwe modem up and running is, jij een directe verbetering opmerkt in jouw verbinding. Houd jij ons hier op de hoogte? En laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen, want dan duik ik daar ook graag voor je in! 

 

Hi @hknydn, top dat jij dit hier checkt! Kan jij aangeven of jij momenteel kampt met problemen op het Draytek modem? Als dit het geval is, dan wissel ik heel graag dit modem om voor een Zyxel. Jij hoort namelijk van een perfecte stabiele verbinding te genieten. Ik hoor het graag van je! 😁

Ik wil graag een zyxel modem, wanneer kan ik die krijgen..? Wanneer kan ik het modem verwachten..?

Hi @hknydn, top dat jij dit hier checkt! Kan jij aangeven of jij momenteel kampt met problemen op het Draytek modem? Als dit het geval is, dan wissel ik heel graag dit modem om voor een Zyxel. Jij hoort namelijk van een perfecte stabiele verbinding te genieten. Ik hoor het graag van je! 😁

Nou dat zal ik je vertellen, ik maak met een aantal apparaten verbinding via wifi thuis en dat levert nagenoeg altijd problemen op ik ben dat een beetje helemaal zat ;). Ik heb dan vol bereik maar verbinding valt dan vaak weg en dat is echt rete irritant. Dus wat gaan we eraan doen..?

Reputatie 7

Hi @hknydn, top dat jij dit hier checkt! Kan jij aangeven of jij momenteel kampt met problemen op het Draytek modem? Als dit het geval is, dan wissel ik heel graag dit modem om voor een Zyxel. Jij hoort namelijk van een perfecte stabiele verbinding te genieten. Ik hoor het graag van je! 😁

Als ik het allemaal een beetje goed begrepen heb kom je niet in aanmerking voor een ander modem tenzij je een nieuw abo hebt klopt dat? Als ik nu dan mijn abo zou opzeggen, en ik zou een nieuwe afsluiten zal ik het oude modem moeten opsturen, en dan krijg ik tezamen met het nieuwe abo een nieuw modem toch..?

Ik ben er namelijk over aan het nadenken om een andere provider te kiezen, ik heb al het een en ander met Tmobile achter de kiezen en begin het nu langzamerhand zat te worden en al helemaal als ik lees dat ze ermee bezig zijn ;)

 

@Pieter_B En dat dure van KPN gaat voor 1 Gb misschien op, als je klantvoordeel wegdenkt geen extra's neemt en een simpel 100/100 lijntje wat voor 98% van de consumenten al snel zat is en er TV bij afneemt met 2 boxen en opnemen is KPN niks duurder dan T-Mobile.

Als ik hetgeen wat ik gebruik bij TM zou moeten betalen volgens de huidige voorwaarden met klantvoordeel ben ik bij TM juist duurder uit dan bij KPN zonder klantvoordeel, omdat er een paar belangrijke zenders in 2 extra pakketten zitten die ik bij KPN in het standaard pakket krijg.

Nu ook 2x Telefoon naar Simyo gegaan, tenminste tweede gaat 1/11 over, ben ik maandelijks zelfs 7.50 goedkoper dan bij TM de boel gecombineerd, vooral het mobiel is een stuk goedkoper dan bij TM en hier bij ons thuis een veel betere verbinding dan met TM.

 

PS, Het is geen V12 maar een “BOX 12”, het hele Experia V.. hebben ze overboord gegooid.

Reputatie 7
Badge +3

@Doornekamp33 

KPN is natuurlijk altijd een ‘voorloper’ geweest, maar daar hangt dan ook een klein prijskaartje aan natuurlijk. 

Ik mag mij gelukkig prijzen met nagenoeg nooit een storing op mijn 1Gb UP & DOWN internet only voor €35 p/m, maar dat lijkt soms een uitzondering hier binnen TMT. 

Wel goede informatie voor @Nightcrawler322 als hij out of the box 6G wil, gezien de V12 gelijk voor nieuwe klanten beschkbaar is.

Box 12 KPN is de eerste met wifi 6, dus dat is de eerste provider, krijg hem van de week in huis.😉

Maar of je daar gelukkig van gaat worden, ik ga hem niet gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

@Nightcrawler322 

… om een pfSense systeem in huis op te zetten maar het feit dat het überhaupt nodig is, is te erg voor woorden.

Of pfSense nodig is, kan jouw netwerk engineer denk ik volmondig “JA, liever” op antwoorden. De hackingtools worden steeds slimmer/geavanceerder, waardoor je al bijna niet meer af kunt met een ‘huis tuin en keuken’ routertje van je provider met ook nog eens hun ‘eigen Firmware’. Het multi-tasken van zo’n router is een behoorlijke aanslag op zijn kunnen, dat is ook 1 van de redenen van mijn motto .. ‘elk device zijn specifieke taak’ in een netwerk. Nog wel als toevoeging, de Vigor was wel een device welke bij kleine bedrijven op een hoog security lvl stond, alleen dan wel up to date gehouden met nieuwe Firmware als die uitkwam .. maar dat is niet mogelijk bij het TMT geleverde device.

En laat dat netwerk nu beginnen bij mij in mijn meterkast, met nu nog Unify ER Lite als firewall maar de toekomstige upgrade naar het opensource project pfSense.

Kan als medeklant alleen maar zeggen, dat TMT nog niet op korte termijn van hun ‘luie reet’ af zal komen. Waarom zeg ik dat, omdat dit niet het eerste topic is waar een klacht over de verouderde Vigor is gepost.

Dat jij al 6G (802.11ax) devices hebt is mooi, maar is voor de meeste TMT klanten gewoonweg nog te prijzig (ASUS router een kleine €300,-) om dat soort devices aan te schaffen.

Als ik jouw een beetje goed aanvoeld, zou ik zeker denken aan overstappen naar een provider met iets modernere devices. Of dat je al 6G gaat oplveren weet ik niet, maar i.i.g 5G .. en dat is de eerste stap.

 

Reputatie 2

@Nightcrawler322

Zoals al benoemd, de Vigor serie is in de EOL status, alleen wil dat nog niet automatisch aangeven dat hij ‘onveilig’ is. Tenzij er binnenkort een forste firewall security breach is, zal TM stappen moeten ondernemen. Dit, omdat ze garant moeten staan voor de veiligheid van hun klanten en hun private netwerk.

En dus maar gewoon hun klanten met oude troep laten zitten.

Een security team van een bedrijf kan ook niet veel anders zeggen, want hun mogen ook geen EOL devices plaatsen.

Duh… ik roep het zelfde als systeembeheerder.

Maar het grootste beveiliginglek zit tussen het scherm en de stoel, jezelf. Het aantal topic hier binnen TMT met “ik moet even een poortje openzetten, hoe doe ik dat?” zonder gedegen kennis van zaken, dat is pas echt in mijn ogen verontrustend te noemen. Dus teveel mensen maken hun netwerk onveilig, door zaken te doen binnen de firewall wat ze niet begrijpen. Ze sluiten IoT zaken aan op hun private LAN, zonder een firewall rule op te zetten … BBRRRR.

Helemaal mee eens… Mensen moet nadenken maar ja dat doen de meeste niet want mensen denken er iets vanaf te weten omdat Google kunnen gebruiken.

Gelukkig ben ik zelf een IT-er...

Alleen 2.4G is i.d.d. ook niet meer echt van deze tijd, zeker nu 6G de nieuwere standaard is. Wel gezegd hebbende, dat er nog maar weing devices zijn die 6G hebben .. maar het komt.

Mijn nieuwe laptop heeft toch echt al WIFI 6 en mijn zelfs mijn huidige telefoon heeft het al lang...S10.

Dus op korte termijn verwacht ik niet dat TM massaal alle Vigors om zal ruilen voor de Zyxel, dan blijft toch mijn advies om zelf control te nemen over jou netwerk.

Binnenkort ga ik zelf een pfSense systeem hier thuis op poten zetten, waarmee ik 100% in control ben van alles wat er IN / OUT gaat.

Ik snap je actie om een pfSense systeem in huis op te zetten maar het feit dat het überhaupt nodig is, is te erg voor worden.

Ik ben zeer sterk van meing dat TM eens van luie reet af moet komen en nieuwe up-to-date modems moet gaan leveren, zonder dat ik zelf allerlei meuk moet gaan instellen/opzetten. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Nightcrawler322 

Zoals al benoemd, de Vigor serie is in de EOL status, alleen wil dat nog niet automatisch aangeven dat hij ‘onveilig’ is. Tenzij er binnenkort een forste firewall security breach is, zal TM stappen moeten ondernemen. Dit, omdat ze garant moeten staan voor de veiligheid van hun klanten en hun private netwerk.

Een security team van een bedrijf kan ook niet veel anders zeggen, want hun mogen ook geen EOL devices plaatsen.

Maar het grootste beveiliginglek zit tussen het scherm en de stoel, jezelf. Het aantal topic hier binnen TMT met “ik moet even een poortje openzetten, hoe doe ik dat?” zonder gedegen kennis van zaken, dat is pas echt in mijn ogen verontrustend te noemen. Dus teveel mensen maken hun netwerk onveilig, door zaken te doen binnen de firewall wat ze niet begrijpen. Ze sluiten IoT zaken aan op hun private LAN, zonder een firewall rule op te zetten … BBRRRR.

Alleen 2.4G is i.d.d. ook niet meer echt van deze tijd, zeker nu 6G de nieuwere standaard is. Wel gezegd hebbende, dat er nog maar weing devices zijn die 6G hebben .. maar het komt.

Dus op korte termijn verwacht ik niet dat TM massaal alle Vigors om zal ruilen voor de Zyxel, dan blijft toch mijn advies om zelf control te nemen over jou netwerk.

Binnenkort ga ik zelf een pfSense systeem hier thuis op poten zetten, waarmee ik 100% in control ben van alles wat er IN / OUT gaat.

Reputatie 2

Gaat T-mobile deze oude modems nog een keer vervangen want ik zit er hard aan te denken om heel T-mobile de deur uit te gooien, als het nog lang gaat duren.

Mijn modem is traag en oud. Zelfs het security team van mijn werk heeft er al opmerkingen over gemaakt.

En de belachelijke oplossing om maar een wifi extender aan te bieden zodat je 5Ghz WIFI hebt… kansloos..triest… En er moet een kabel tussen want anders is je verbinding van dat kreng naar je modem nog steeds maar 2,4 Ghz.. en dus schiet je er moer mee op.

Ik begin deze lakse houding inmiddels onacceptabel te vinden.

 

@Pieter_B bedankt voor je reactie en je suggestie. Ja ik heb inderdaad ook overwogen om de router zelf te vervangen, echter dan kan ik geen voip meer gebruiken.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Antoine61 

De Draytek voldoet zeker nog voor heel veel TMT gebruikers, maar het gemis van het toch willen hebben van 5G i.p.v. alleen maar 2.4G begint ‘voelbaar’ te worden binnen dit community forum.

Weet niet of je al eens had gekeken, om de Draytek te vervangen voor een eigen router. Er zijn je al veel TMT gebruikers voorgegaan en met succes. Het enige wat voor nu nog speelt zijn de VoIP gegevens, welke voor nu nog zijn afgeschermd door TMT.

Weet dus niet wat je afneemt, maar als het alleen internet is met eventueel IPTV, kan een overgang naar een igen router een uitkomst zijn. Tevens is er binnen de community voldoende kennis aanwezig om bij eventuele hobbels je te ondersteunen.

@Ginny: jammer bij een nieuwe klant leveren jullie wel een router die optimaal is voor een 1Gbit/s en WiFi. 

Ik voel me in de steek gelaten als trouwe t-mobile klant, 

Nu heb ik onvoldoendeprofijt van de upgrade die ik laatst heb gedaan naar 1 Gbit/s en zal ik deze terugdraaien. 
 

 

Reageer