Beantwoord

Voip achter eigen router werkt niet meer sinds overstap Telfort -> TMT

  • 31 May 2019
  • 3 reacties
  • 534 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Vandaag vrijwel probleemloos overgestapt van Telfort naar TMT. Nadat ik in mijn Asus RT-AC68u de internet VLAN op 300 zette werkte internet over de oude mediaconvertor van Telfort/KPN. Ik gebruik dus niet de Huawei modem en haal de 750/750Mb makkelijk.
Guidion monteur heeft de mediaconvertor vervangen en daarna liep alles prima op 1 ding na. Mijn Gigaset N300a wil niet meer registreren bij CheapConnect en Frynga. Ik heb wat zitten rommelen met alternieve portnummers, maar ik krijg het niet aan de praat.
Overigens zou bij gebruik van een eigen router je gewoon poort 5060 moeten kunnen gebruiken. Ik heb niets aan de instellingen in de router gewijzigd.
Heeft iemand de gouden tip?
icon

Beste antwoord door Pieter_B 31 May 2019, 16:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Gouden tip niet, maar ik heb hier ook dezelfde N300A IP achter dezelfde ASUS die hetzelfde gedrag vertoonde toen ik overging naar een eigen MC.

Je kunt vanaf pagina 8 in dit topic vinden hoe het mij verging om hem toch achter de ASUS aan de praat te krijgen.
Ik heb wel alternatieve poorten in gebruik van CC en een andere VoIP provider.

In het kort komt het er op neer, dat je wat het probleem zit in de N300A IP ATA.
De ene keer werkt hij goed als je hem een IP laat geven vanuit de DHCP pool van de router, maar een andere keer moet hij juist weer een fixed IP hebben.
Dus als je nu een fixed IP gebruikt, zet hem dan eens op DHCP.
Na een paar keer tussen de keuzes heen en weer begon hij ineens wel te registreren ... maar het ligt aan het ATA ding.
Heb tegenwoordig hier het nieuwe modem van TMT, de Zyxel, en daar heeft hij weer geen problemen of hij nu fixed of DHCP staat.
Je hebt me heel erg de goede richting in gestuurd. Ik had in de N300a al een paar keer geswitched tussen DHCP en fixed IP. Nadat ik een ander fixed ip adres (192.168.1.98 i.p.v. 192.168.1.99) koos begon het weer te werken. Buggy ding die N300a. Maar het werkt in ieder geval. 1000x dank!!
Reputatie 7
Badge +3
@Connos
Blij dat het werkt bij jou, bij duurde het even iets langer maar met dank aan @Bart_Smith kwamen we er uit.

Reageer