Beantwoord

VPN AnyConnect werkt niet

Goedemorgen,

Ik ben sinds vrijdag een nieuwe klant en sindsdien kan ik geen verbinding maken met de VPN van mijn werk via Cisco Anyconnect. Wanneer ik mijn 3G verbinding deel, werkt het perfect.

Heeft iemand enig idee?
icon

Beste antwoord door tmoesel 11 March 2019, 12:26

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Je IP adres kan door je werkgever op een zwarte lijst staan b.v.
Of Cisco Anyconnect (en je werkgever) gebruikt een VPN protocol wat niet (meer) door je router+internetverbinding ondersteunt wordt.
Voor glasvezel o.a. gebruikt T-Mobile niet-routeerbare IP adressen tussen jou T-Mobile router en de rest van internet. Dat zou een (mede-)oorzaak kunnen zijn.
Ik probeerde een tracert en ik ontdekte dat het laatste node met communicatie van een bedrijf bt-ignite is, dat is een Engelse telecom. Trouwens, het volgende node was mijn bedrijf toen de communicatie werd getest met mijn 3G verbinding.

Is er een manier om te controleren waar het probleem zit?
Reputatie 6
Je kan de zaken die ik heb genoemd nalopen.
Daarnaast kan je in logbestanden van Cisco Anyconnect kijken en vergelijken wat het verschil is tussen een falende verbinding via T-Mobile Thuis en een successvolle verbinding via 3G hotspot.
Hi,

Ik heb zojuist een email ontvangen van de afdeling die verantwoordelijk is voor de VPN's.

Ze laten al het verkeer in de datacenter firewall toe. Dus hun vraag is nu of T-mobile elke uitgaande poort blokkeert.
Reputatie 6
T-Mobile blokkeert geen uitgaande poorten, maar vangt er wel een paar af (SMTP-25 en VoIP-5060), maar dat is hier niet aan de orde.
Dan is de volgende mogelijkheid op te kijken welk VPN protocol er gebruikt wordt. Er is een heel scala en het kan best zijn dat een bepaalde (oudere) methode niet (meer) werkt. Dat is wel een tekortkoming dan, maar de kans dat T-Mobile Thuis daar op korte termijn, zoniet ooit, wat aan doet is niet groot denk ik, of onbekend.
Verder gebruikt T-Mobile Thuis private adressen tussen je router en rest van internet, dat zou er ook mee van doen kunnen hebben. Kijk of er in tracert 10.x.x.x adressen voorkomen.
Reputatie 7
Badge +5
Lekker bezig @tmoesel! Ik hoop dat je eruit komt met de informatie die hier gegevens is @Chapter. Succes! 🍀
Hi,

Eindelijk is het opgelost; Ik weet nog steeds niet in welke zijde de verbinding is geblokkeerd (t-mobile zegt aan de andere kant en de andere kant zegt dat in t-mobile) maar ze hebben een vpn verbinding via SSH mogelijk gemaakt en die werkt

Bedankt aan jullie allemaal voor jullie steun

I have a similar problem. I have the Draytek modem with a 1G internet service. When trying to set up a VPN client on my network, the performance via the VPN is exceptionally slow. I have previously logged a call with the T-Mobile helpdesk, however they do not support any VPN related issues. The agent did however reset my modem and tried a few things but it did not make any difference to my issue.

I have also tried troubleshooting with the help of my current VPN service, different DNS settings and adresses, protocols, UDP, TCP, IKE, So far the IKE protocol works the best but still nowhere near satisfactory. I have tried on different devices and computers but the result remains the same. I get between 1 and 30% of the performance with the VPN enabled. Currently I have a service with SurfShark, however I have the same issue when using my Company’s Anyconnect corporate VPN service and also have the same issue when using ExpressVPN. I have tested from other networks and it works perfectly. I have also tested from a colleague’s network (also T-Mobile 1G fibre) and it works fine. The problem is only on my home internet connection. I have done tests  with my network disconnected from the Draytek router and connecting directly to the LAN port, WIF disabled , to ensure that other traffic is not influencing the tests. the results are the same. 

The only difference between my Internet connection and that of my colleague is that he does not have the Draytek router. If I can not get this resolved I may be forced to change providers as I need to frequently work from home and use the Anyconnect VPN service to the office and it is pretty much unworkable.

Reputatie 7

Hey @Boyscout,

I want to help you with a solution! Could you please send me your postal code, house number, date of birth and the last four numbers of your bank account. Then I'll have a look into your connection and see if there are any problems that we can solve from our side. Thank you in advance!

Thank you for the reply. I have just had an online discussion with one of your agents. He said he will get back to me once he has done some investigation. If I don't hear from him early next week, I will contact you again.

Regards

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Boyscout,

Did you receive a message from our colleague yet? 

Yes thank you very much. My modem will be replaced, will post here what the results are once done.

Awesome service from T-Mobile!! I received the new modem and the problem with the VPN has now been resolved. Thank you!

Reageer