Beantwoord

VPN AnyConnect werkt niet meer op Zyxel Modem wel op DrayTec modem

  • 11 December 2019
  • 8 reacties
  • 660 Bekeken

Goedemiddag,

Wanneer ik werk op de locatie van mijn schoonzoon kan ik geen verbinding maken met het netwerk van mijn werkgever, de CISCO AnyConnect start wel op, maar maakt geen volledige verbinding 20% werkt niet, laat dit nou het belangrijkste deel zijn.

 

Wanneer ik op mijn eigen locatie ben, daar heb ik een DrayTec modem van T-Mobile, daar kan ik alles en werkt het naar behoren.

Er blijkt dus een verschil te zitten in de properties van T-Mobile Thuis Zyxel en T-Mobile Thuis DrayTec. Kan iemand mij helpen om deze gelijk te trekken.

 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 19 December 2019, 16:57

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Hi @a3winters, oei met een VPN is het altijd wat lastig troubleshooten waar het probleem zit, is er misschien een melding die je te zien krijgt? Ik zou het in eerste instantie even bij de IT-support  van je werkgever navragen, misschien hebben zij een idee wat je kan doen om het wel werkend te krijgen.

We hebben reeds meerdere keren contact gehad met de werkgever, deze zegt echter, als het werkt op T-Mobile Thuis router 1 moet het ook werken op T-Mobile Thuis router 2 en kunnen wij niet helpen. Er verschijnt geen foutmelding. Wel is er onderin het taakvenster in het “netwerk”-verbinding-logo een uitroepteken te zien, dus er wordt iets niet opgebouwd, maar er is niet te zien wat.

@T-Mobile wat is het verschil tussen de DrayTec en de Zyxel? Want als dat gewoon rechtgetrokken wordt………

 

Reputatie 7

Hi @a3winters, het zou inderdaad op beide modems gewoon moeten werken. Zou het aan de instellingen van de VPN dienst kunnen liggen? Is er bijvoorbeeld handmatig een IP-adres ingevoerd waardoor hij niet de juiste IP ziet op de Zyxel? Heb je al geprobeerd om alles VPN settings opnieuw in te stellen? Is er een handleiding beschikbaar? Dan kan ik mogelijk met je meekijken om er achter te komen waar het op blijft steken! 

Goedemorgen Brian,

Dank voor je bericht, we zitten hier met het probleem dat Liander een dichtgetimmerde VPN verbinding heeft via AnyConnect, en geen gegevens geeft over de instellingen. We kunnen dus niet kijken waarom hij het wel doet op de DrayTec en niet op de Zyxel.

Ik hoopte dat iemand kon aangeven wat de verschillen zijn tussen de DrayTec en de Zyxel en “eenvoudig” kon zeggen, als je dit probeert….. dan zou het kunnen werken ;-)

Ik begrijp dat ik veel vraag hoor.

Reputatie 7

@a3winters Ik ben mijn brein aan het kraken maar VPN’s zijn een beetje een zwart gat af en toe. Grappig trouwens, ik heb nog een aantal jaar voor Liander gewerkt.:relaxed: Just in case kan je hier de handleiding van de Zyxel vinden, misschien dat dit nog uitkomst brengt. Je zal alleen niet bij alle settings kunnen omdat wij de admin instellingen afgeschermd hebben op onze modems.

@Brian Dank je wel wederom, we zijn in afwachting van input vanaf Alliander support, tot die tijd kan ik denk ik niets doen.

Tenzij jij nog tips hebt, naar ik mag verwachten staan alle standaard VPN poorten open op de Zyxel?

Aangezien jij bij T-Mobile werkt, kan jij mijn modem eens uitlezen en die van mijn schoonzoon, en daar kijken welke verschillen er zijn qua poorten??

Reputatie 7
Badge +3

Hier ongeveer dezelfde issue op het Cisco forum, met min of meer een oplossing om WMM aan te zetten voor je SSID’s.

 

AnyConnect VPN Client Troubleshooting Guide - Common Problems

@Pieter_B , dank je wel, geldt dit ook voor bedraad, want op bedraad werkt het ook niet.

Reageer