Beantwoord

VPN Instellen op T-Mobile thuis (Huawei) modem

  • 18 July 2017
  • 8 reacties
  • 5807 Bekeken

Is er iemand die succesvol een VPN heeft kunnen instellen op de modem? Bij mij toont ie een rode balk met een kruisje als ik probeer op te slaan. De instellingen kloppen gezien ik er ook gewoon mee kan inloggen op de pagina van de VPN provider alsmede in de diverse apps die ze aanbieden.
icon

Beste antwoord door Pieter_B 19 July 2017, 08:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hetzelfde probleem heeft laatst gespeelt op de Vigor Draytek waarop men ook VPN wilde instellen.
Dat wilde ook niet werken.

Het hele verhaal lees je hier: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/nordvpn-gebruiken-via-router-279147
Ok tnx ga ik checken🖒
Tja een router achter de Tmobile router plaatsen is natuurlijk ook mogelijk, maar daar wil ik eigenlijk geen extra geld aan uitgeven.... moet namelijk gelijk een beste router zijn gezien de Tmobile router dan niet meer als DHCP server kan dienen. Mijn probleem is ook dat die Huawei router de instellingen niet wilt opslaan, laat staat verbinding maken. Gewoon firmware issue als je het mij vraagt. T Mobile verhinderd het dus blijkbaar.
Reputatie 7
Hoi Havenemperor,

Pieter_B geeft het al aan, dat gaat 'm niet worden. In de link die hij post, schreef ik dit:

Uiteraard kun je zeker wel via VPN verbinden door een Draytek, maar je kunt de Draytek niet als device gebruiken waar de VPN op draait, zodat meerdere apparaten automatisch verbinding maken via die VPN. Je dient dit dus per apparaat zelf in te stellen.


Is dat wel een oplossing voor je, gewoon één apparaat verbinden via VPN? Of wil je echt alle apparaten over die VPN?
De PS3 en PS4 kunnen niet met VPN worden ingesteld... je begrijpt denk ik wel waar ik heen wil. Jammer is gewoon jammer. Ben allang blij dat het uitschakelen van de DHCP wel mogelijk is op de router ☺ Bedankt voor de snelle hulp en het meedenken.
Begrijp ik het goed dat als ik een router (Sitecom type ... N300 X2 ... WLR-2100 v2 001 ) gebruik achter het Huawei-modem dat je dan in het buitenland TV kan kijken ?!?
Er zijn nou eenmaam VPN providers die de regio beperkingen kunnen omzeilen van bepaalde streaming diensten.
Reputatie 7
Hi Luigi, als je je eigen router gebruikt dan is het mogelijk om een VPN op te zetten en deze worden inderdaad wel eens gebruikt om de 'region locks' van bepaalde diensten te omzeilen. Wees je er wel bewust van dat de betreffende dienst hier vaak niet blij mee is 😉

Reageer